دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ ؛ بازاریابی به سبک نوین ...
دیجیتال مارکتینگ در نکسوس:
گذشته را بخاطر دارید ؟! زمانی که به خیابان میرفتید و فروشنده های مغازه ها شمارا به زور به داخل فروشگاه خود می کشیدند . یا تراکت های تبلیغاتی که به دور از فضای دیجیتال مارکتینگ, شمارا بمبارانی از پیشنهاد های ویژه می کردند ؟! فروشگاه ها چی ؟! صاحبان کسب و کاری که سعی میکردند تا فروشندگان چرب زبان را به خدمت بگیرند ؟! یادش بخیر …
امروزه به مثال هایی که در بالا گفته شد, بازاریابی سنتی می گویند.بازاریابی که الان هم پابرجاست اما سعی کرده تا با لباس نو در مجلسی سراسر تکنولوژی ظاهر شود ! بازاریابی به نام « دیجیتال مارکتینگ »
نکسوس با تحقیق بازار اصولی کسب و کار شما به بازاریابی و برندینگ مجموعه شما میپردازد. با ما در ادامه برای مطالعه این مقاله همراه باشید.
آنچه از « دیجیتال مارکتینگ نکسوس » باید بدانید ...
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟!
همانطور که گفته شد, بازاریابی ازبین نرفته بلکه از شیوه ای به شیوه دیگر تبدیل شده . در واقع به هر نوع بازاریابی که از ابزار و امکانات دیجیتالی برای معرفی محصول, تبلیغ , ارائه مسئولیت اجتماعی و… استفاده کند و با مخاطب خود در فضای بزرگ دیجیتالی ارتباط بگیرد, دیجیتال مارکتینگ نامیده می شود .
در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر تاکید بر مفهوم دیجیتال مارکتینگ, از دلایل اهمیت این موضوع صحبت کنیم, با انواع مختلف آن آشنا شویم, رویکرد های متفاوت این صنعت را نیز بشناسیم و در ادامه, منابع معتبر آموزشی را نیز بشناسیم تا نه تنها به یک کارشناس خبره دیجیتال مارکتینگ تبدیل شویم, بلکه در مقابل تبلیغات دیجیتالی که هرروز با آنها در ارتباطیم , آگاه تر عمل کنیم .
همچنین میتوانید برای مدیریت شبکه های اجتماعی با کارشناسان ما در نکسوس که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشد, تماس حاصل فرمائید.

دیجیتال مارکتینگ, چه مزیت هایی دارد ؟!
دریای بازار امروز مادام در حال گسترش است و فرصت های بسیاری در دسترس قرار میگیرند که هر زمان شما تور محکم تر و بزرگ تری بر این دریای پر از ماهی بیندازید , ماهی های بیشتری صید خواهید کرد . این حرف ما به چه معناست ؟! هرچند بازار سنتی همچنان مخاطب خاص خودش را دارد اما به اطراف خود نگاه کنید ! اکثر مردم ( بخصوص بعد از شیوع بیماری کرونا ) غرق در تلفن های همراه خود هستند . ساعت ها در فضای مجازی گشت و گذار میکنند و کمتر از قبل در خیابان ها قدم میگذارند. فضای مجازی میداند که سلیقه تو چیست ! درثانی, فضای دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما میدهد تا آنچه نیاز دارید را سریعتر از قبل پیدا کنید .
دیجیتال مارکتینگ به کاربر, امکان تعامل دو طرفه را می بخشد ! تعامل دو طرفه اصلی ترین کلید بازاریابی برای صاحبان کسب و کار است . فضای دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا مخاطب خود راه هدفمند انتخاب کنید و با کمترین هزینه نسبت به بازاریابی سنتی, بیشترین بازدهی را دریافت کنید.
استراتژی ها همیشه درست نیستند ! صاحبان کسب و کار ممکن است اشتباه کنند و از استراتژی غلطی برای بازاریابی خود استفاده کنند اما در بازاریابی سنتی, چه کسی متوجه این موضوع خواهد شد ؟! چطور ؟! این موضوع نیاز به تحلیل بسیار دقیق و طولانی مدت دارد اما دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه انواع تحلیل استراتژی و رفتار مخاطب را می دهد تا هر زمان که احساس کردید در مسیر اشتباهی گام گذاشته اید, مسیر خود را با کمترین هزینه تغییر دهید .
01
کسب و کار ها و بسترهای اینترنتی مدام درحال پیشرفت هستند
02
دیجیتال مارکتینگ, تنوع زیادی برای بازاریابی به شما میدهد
03
شما می توانید در شرایطی برابر با برند های بزرگ رقابت کنید
04
مخاطب خاص و هدفمند خود را انتخاب کرده وبرای یک تبلیغ بهینه, جامعه هدف خود را خواهید داشت
05
نتایج قابل اندازه گیری به وسیله ابزار های متنوع و همچنین قابل اصلاح است
06
به واسطه تعامل دو طرفه, نرخ تبدیل بسیار بیشتری را به شما تقدیم می کند و از نظر مالی, بصرفه تر است
نگرش های کلی دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟!
در تمام این مقاله ما تلاش کردیم تا دیجیتال مارکتینگ را از بازاریابی معمولی دور ندانیم! پس دقیقا میتوان تاکید کرد که نگرش های دیجیتال مارکتینگ همان نگرش های خاص بازاریابی معمولی هستند که پیش از آشنایی با انواع دیجیتال مارکتینگ و ابزار های وابسته به آن باید بدانید .در دیجیتال مارکتینگ ما دو نگرش را پیش خواهیم گرفت :
نگرش اول ( بازاریابی برون گرا )
در این نوع نگرش , فروشندگان سعی دارند تا نیاز به محصول و یا خدمات خود را در مخاطب خود ایجاد کنند ! این یعنی ما باید سعی کنیم تا به واسطه ابزار های دیجیتال , مخاطب خود را بمباران پیشنهاد و مزیت کنیم تا او « مجبور » به خرید از ما شود و اگر از ما خرید نکند, نیمی از رشد و زندگی خودش را ازدست داده است …
نگرش دوم ( بازاریابی درون گرا )
در این نوع بازاریابی, مخاطب نیاز خودش را می شناسد و به سراغ فروشنده می آید ! در واقع او می داند که چه چیزی می خواهد و فقط باید سعی کنیم تا اورا جذب کنیم, بهترین بازاریابی را انجام دهیم و یک تجربه دلچسب برای او رقم بزنیم.
کدام نگرش بهتر است ؟!
در نگاه اول بنظر می رسد که بازاریابی درونگرا بهترین گزینه باشد اما باید به این باور برسیم که هردو این نگرش ها در دیجیتال مارکتینگ برای ما لازم هستند . ما باید بتوانیم تا به واسطه ابزار مختلف, نه تنها مشتریان بالقوه را جذب کنیم , بلکه نام برند خود را در ذهن جامعه هدف خود تثبیت کنیم .

با انواع ابزار های بازاریابی دیجیتال در داستان ما آشنا شوید :
حالا که دیجیتال مارکتینگ را به خوبی شناختید, زمان آن رسیده که با انواع آن آشنا شوید ( پیشنهاد میکنم اگ ر از ابتدای مقاله باما همراه نبودید, یک نگاهی به ابتدای مقاله تا اینجا بیندازید تا با داشتن پیش زمینه علمی مناسب, به سراغ ابزار های دیجیتال مارکتینگ بروید ).
میتوان دیجیتال مارکتینگ را به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد اما اگر بخواهیم منابع معتبر علمی همچون « مدیریت بازاریابی اثر فلیپ کاتلر » را مدنظر قرار دهیم, باید بدانیم که همه این ابزار ها برای دسته های مختلف قابل کاربرد و اجرا هستند ! فقط کافیست در هر نوع به یک متخصص با تجربه تبدیل شوید .
هرکدام از این اجزای دیجیتال مارکتینگ, نیاز به توضیح طولانی با جزئیات بیشتر دارد که در گفتگو های آینده به صورت خاص به آنها خواهیم پرداخت اما امروز قصد داریم تا در قالب یک داستان, انواع دیجیتال مارکتینگ را به تصویر بکشیم .
داستان خریدار مخزن آب
تصور کنید که مشتری بدنبال خرید مخزن برای خانه خود میگردد . در این صورت شما به واسطه رویکرد بازاریابی درونگرا تصمیم دارید تا با ایجاد حس ارزش و تعامل دو طرفه, مشتری را ترغیب به خرید از خود کنید .
مشتری شما ابتدا « خرید مخزن آب » یا هر کلمه کلیدی که برای او مناسب است را در گوگل جستجو خواهد کرد ! در این زمان دیجیتال مارکتینگ گام اول را به واسطه 1)طراحی سایت و 2) سئو هدفمند برمیدارد !
طراحی یک سایت اصولی و ایجاد یک تجربه بسیار عالی برای کاربر در حین گشت و گذار در سایت شما ، یکی از گام های مهم دیجیتال مارکتینگ قلمداد می شود . اما هرچقدر سایت زیبا و ویترین جذابتری هم داشته باشید ، تا زمانی که محتوای شما در لینک ها صفحه اول به نمایش گذاشته نشود ، عملا برای شما بی فایده است .
سئو ( SEO) یا بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو ، یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود که به شما کمک می کند تا محتوای شما به واسطه انواع تکنیک ها ( سئو داخلی ، خارجی و … ) در موتور های جستجو در جایگاه بالاتر نمایش داده شود و مخاطب با کلمه کلیدی مدنظرش ، شمارا به راحتی پیدا کند .
مشتری مخزن ما ، چندین سایت را باز کرده ! حالا نوبت به مقایسه رسیده . کدام محتوا بهتر است ؟!
به بازاریابی از طریق تولید محتوا در بستر هایی همچون سایت ، شبکه های اجتماعی ، پلتفرم های ویدیویی و… که با اهداف و استراتژی های خاصی مانند جذب مشتری ، ایجاد حس خوب برای مشتری قدیمی ، ارائه مسئولیت اجتماعی و … در قالب هایی همچون اینفوگرافی ، پادکست ، ویدیو و … عرضه می شود ، بازاریابی محتوا می گویند .
تیم دیجیتال مارکتینگ شرکت تولید کننده مخزن آب من ، موفق شد تا مشتری را به واسطه بازاریابی محتوا و سئو اصولی جذب کند ! حالا زمان پیشرفت و تبدیل مشتری از خریدار عادی به مدافع برند است …
زود بازده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات به نظر ما ، ایمیل مارکتینگ و در وهله دوم تبلیغات پیامکی هستند . این نوع دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد سرنخ فروش نیست ! بلکه راهی بی نظیر برای حفظ سرنخ های فروش هستند . این نوع تبلیغات همانقدر که کم هزینه به شمار می روند ، همانقدر هم پرریسک هستند !
دیجیتال مارکتینگ سعی دارد تا با استفاده از کپی رایتینگ و استراتژی اصولی و ارسال به جامعه هدف مناسب ، گلوله بازاریابی را بر قلب مشتری خود بزند …
کانالهای تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ

سئو

بازاریابی محتوا

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تبلیغات کلیکی (PPC)

Google Ads

بازاریابی وابسته

تبلیغات نمایشی
انواع دیگر دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :
01
بازاریابی شبکه اجتماعی
به انواع بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ در فضای شبکه های اجتماعی همچون ( اینستاگرام, تلگرام, یوتیوب و… ) می گویند که محبوب ترین نوع بازاریابی قلمداد می شود و یکی از پیش نیاز های مهم در بازار امروز است
02
تبلیغات گوگل
به تبلیغات از طریق ابزار های گوگل ( به طور مثال : قرار گیری کوتاه مدت در صفحه اول نتایج گوگل با هدف گیری دقیق کاربران ) می گویند .
03
رپورتاژ آگهی
گزارش هایی که در ابتدا به مخاطب حسی از تبلیغات القا نمی کند اما به اهداف مختلف به مخاطب ارائه می شوند و جنبه تبلیغات و برندینگ دارند .
04
تبلیغات اینفلوئنسری
نوعی از تبلیغات به واسطه افراد مشهور در فضای دیجیتال مارکتینگ
05
تبلیغات بنری- کلیکی
به اجاره بنر های مجازی در حاشیه سایت های پربازدید جهت بمباران تبلیغاتی مخاطب , تبلیغات بنری کلیکی گفته می شود .
06
تبلیغات همسان
نوعی از تبلیغات کلیکی در سایت میزبان که یکپارچه با محتوای سایت میزبان است و جلب اعتماد بیشتری بای مخاطب دارد .
07
تبلیغات اپلیکیشن ها
به انواع بازاریابی محتوایی در بستر اپلیکیشن های محبوب موبایل گفته می شود.
08
بازاریابی چریکی
به ایجاد کمپین های دیجیتالی خلاقانه به قصد جلب توجه مخاطب و وایرال شدن, تبلیغات چریکی گفته می شود .
09
افلیت مارکتینگ
مشارکت در فروش محصولات به صورت دیجیتال را افلیت مارکتینیگ می نامند .
منابع آموزشی تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای :
ما در آژانس بازاریابی و تبلیغات نکسوس تلاش می کنیم تا به کسب و کار ها و افراد جویای یادگیری, تمام روش های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را آموزش دهیم و نحوه ماهیگیری در این دریای پر هیاهو را یاد دهیم . اما پیشنهاد میکنیم که مطالعه کتاب هایی همچون :
( کتاب شلیک به HIPPO : چگونه یک مدیر دیجیتال مارکتینگ قاتل شویم ) و کتاب ( استراتژی دیجیتال مارکتینگ : یک رویکرد یکپارچه برای بازاریابی اینترنتی ) را از دست ندهید .
همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایت معتبر HubSpot از مقالات معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید .

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟!
دیجیتال مارکتینگ لازمه واقعی هر کسب و کار در دنیای امروز به حساب می آید ! ما در آژانس تبلیغاتی نکسوس همواره تلاش کردیم تا با بروز نگه داشتن دانسته های خود نسبت به استراتژی های دیجیتالی, بالاترین بازدهی تبلیغاتی را برای کسب و کار های مختلف به ارمغان آوریم و کسب و کار های متفاوت را در این مسیر همراهی کنیم .
این موضوع تخصصی, به واسطه استراتژی های مختلف و توسط نیرو های مجرب انجام می پذیرد که موفقیت را از « پیش بینی » به « ادعا » تبدیل کرده .
جهت ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره برندینگ نسبت به آموزش و یا اجرای فرایند های دیجیتال مارکتینگ, با ما در ارتباط باشید !
به همراهی با شما, افتخار میکنیم …
سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به فرایند کلی ارائه محتوا به مخاطب هدف در فضا های مجازی میباشد و این ساده ترین تعرف برای دیجیتال مارکتینگ هست و این فضا های مجازی مثل ایمیل, وبسایت , شبکه های اجتماعی دیگه مثل اینستاگرام, تلگرام و .. میشه
وقتی بحث هزینه برای شرکت های دیجیتال مارکیتینگ میشه اول از همه باید بدونیم هدف سازمان و شرکتی که قصد داره دیجیتال مارکتینگ کنه چیه؟ میخواد به چه اهدافی برسه؟ رقباش کیا هستند؟ الان کجاست و کجا میخواد باشه بعد از این باید ببنیم برای رسیدن به این هدف چقدر هزینه داره.به طور تقریبی هزینه شرکت های دیجتال مارکتینگ ماهانه بین 10 تا 50 میلیون تومان میباشد.
خب! همین اول این مطلب رو شفاف کنم که دیجیتال مارکتینگ چیزی جدای از بازارایابی سنتی نیست.باید اینطور بگیم که اگه بازاریابی رو به عنوان یک مفهوم کلی در نظر بگیریم, این بازاریابی کانال های مختلف و ابزار های مختلفی داره حالا یه قسمتی از این ابزار های آنلاین هستند ( مثل بازاریابی پیامکی, سئو سایت, تبلیغات اپلیکیشن و ….) یکسری از رویکرد ها هم آفلاین و حضوری هست( مثل بازاریابی حضوری, پخش مویرگی, ویزیتور و ….)
همیشه گفتیم و باز هم میگیم بهترین شرکت بهترین مشاوره بهترین …. وجود نداره چیزی که وجود داره مناسب ترین شرکت هست و باید بهتون بگم مناسب ترین و به عبارتی بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی هست که شما رو بتونه در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه به هدفتون برسونه.و حرف شما رو و دغدغه شما رو درک کنه.
فضای بی انتهای دیجیتال , اقیانوس پرباری است که نیاز به یک تور بزرگ برای صید اصولی دارد ! آژانس دیجیتال مارکتینگ نکسوس سازنده تور شماست. کمپین موفق, سئو اصولی و فعالیت های دیجیتالی دقیق متناسب با نیاز شما, تنها با یک ارتباط واقعیت پذیر است …