طراحی بروشور
طراحی بروشور
همه چیز در مورد طراحی بروشور
طراحی بروشور در آژانس تبلیغات نکسوس:
در این مقاله به طور کامل به طراحی بروشور می پردازیم و از مهم ترین مواردی که در این مورد باید رعایت شود خواهیم گفت . همچنین در مورد انواع بروشور, اجزاء وکاربرد هایشان بحث خواهیم کرد ؛ پس در ادامه همراه ما باشید.
آژانس تبلیغات نکسوس, در زمینه های مختلف تبلیغات و خدمات تولید محتوا از جمله طراحی بروشور صنعتی , آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد .
طراحی بروشور تبلیغاتی
طراحی بروشور یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی می باشد . برای طراحی یک بروشور تبلیغاتی مهم ترین نکته ای که یک مجموعه ی حرفه ای باید مد نظر قرار دهد این است که متناسب با اهداف و نیازمندی های صاحبان کسب و کار و با توجه به امکانات قدم بردارد . به عبارتی به کار بردن محتوای مناسب , استفاده ی به موقع از تصاویر , طراحی شکل ظاهری محتوا و … همگی باید در راستای هدف شما باشد . در این صورت خروجی نهایی کاملا موفقیت آمیز خواهد بود و یک بروشور حرفه ای تولید می گردد .
قبل از اینکه به ادامه ی بحث بپردازیم, توجه کنید که بروشور یک مفهومی جدا ازکاتالوگ می باشد که بعضی افراد به اشتباه این دو را یکی می دانند ؛ در واقع بروشور اطلاعات دقیق یک محصول است ولی کاتالوگ مجموعه محصولات یک شرکت می باشد . برای مطالعه بیشتر در مورد کاتالوگ ها بر روی کاتالوگ صنعتی کلیک کنید .
طراحی بروشور نقش پررنگی در جذب مخاطبان و مشتریان دارد . بویژه اگر به دست یک تیم حرفه ای سپرده شود, تاثیر آن دو چندان خواهد بود . در حقیقت طراحی بروشور با کیفیت و تاثیرگذار به خلاقیت فراوانی احتیاج دارد ؛ اگر به دنبال بیشتر دیده شدن و پیشرفت در کسب و کار خود هستید , می توانید از آژانس تبلیغات نکسوس یاری بگیرید تا کسب و کار شما متحول شود .برای سفارش طراحی بروشور و دریافت مشاوره در دیگر زمیه ها , می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با شرکت تبلیغات نکسوس در ارتباط باشید .
طراحی بروشور صنعتی اصولی بر اساس ویژگی های برند و همچنین نمایش بی همتا کسب و کار خود را به نکسوس بسپارید …
تهیه بروشور تبلیغاتی
برای ساخت یک بروشور تبلیغاتی حرفه ای به موارد زیر باید توجه ویژه ای داشت :
1- تعیین هدف و مخاطب
در ابتدا باید هدف و مخاطب بروشور را تعیین کرده و در نظر داشته باشید که بروشور شما باید برای چه کاربردهایی مورد استفاده قرار گیرد و به چه گروهی از مخاطبان عرضه شود . برای مثال, آیا بروشور شما برای معرفی یک محصول جدید است, یا برای تبلیغ خدمات شما ؟ آیا مخاطبان شما افرادی هستند که در یک صنعت خاص فعالیت میکنند یا مخاطبان عمومی هستند ؟ همگی این موارد در ساخت یک بروشور تبلیغاتی تاثیرگذار, حائز اهمیت هستند .
2- انتخاب طرح و قالب
انتخاب طرح و قالب مناسب برای بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است . در این مرحله باید به این نکته توجه کنید که طرح و قالب باید با هدف و مخاطبان تان هماهنگ باشد و نشان دهنده ی ارزش ها و رویکرد شما باشد . همچنین, باید به این نکته توجه کنید که بروشور شما باید از لحاظ بصری جذاب و قابل خواندن باشد و بتواند مخاطبان را به خود جذب کند .
3- انتخاب عکس و تصاویر
استفاده از عکس و تصویر مناسب می تواند در ذهن مشتریان اثرگذاری زیای داشته باشد . اما باید به این نکته توجه کنید که تصاویر انتخاب شده باید با موضوع و محتوای بروشور شما کاملا هماهنگ و هم راستا باشند و در نهایت به تبلیغات شما کمک کنند . همچنین, این نکته قابل توجه است که استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و درست کردن ترکیبهای مناسب از تصاویر میتواند به جلب توجه بیشتر کمک کند .
4- محتوای بروشور
محتوای بروشور تبلیغاتی باید جذاب و قابل خواندن باشد و برای خوانندگان و مشتریان جالب و جذب کننده باشد . برای این مقصود , باید به این نکته توجه کنید که محتوای بروشور شما باید خلاصه , مختصر و مفید باشد و از اصطلاحات تخصصی و سخت برای مخاطبان استفاده نشود . هر چه متن بروشور کمتر باشد , پیام سریع تر منتقل می شود ؛ علاوه بر این محتوای بروشور شما باید شامل اطلاعات کافی و دقیق در مورد محصولات یا خدمات شما باشد .
5- استفاده از شعار
وجود یک شعار تبلیغاتی زیبا و دلنشین بسیار تاثیرگذار می باشد . البته توجه داشته باشید که شعار برند یا شرکت شما باید نشان دهنده دیدگاهتان باشد و بتواند کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی نماید . به همین علت, توجه کنید که شعار شما می بایست منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد و به خاطرسپاری آسان باشد .
6- استفاده از لوگو
تمام نکاتی که برای شعار گفته شد , برای لوگو نیز صادق است . لوگوی برند شما, هویتتان را مشخص می کند و از اهمیت زیادی برخوردار است . چراکه یک لوگوی استاندارد و مناسب باید در اولین نگاه, اطلاعات مهم و کلی راجع به شرکت شما , به ذهن مشتری منتقل کند .
از آنجایی که لولگو اهمیت ویژه ای در بحث تبلیغات برای یک مجموعه دارد, حتما طراحی آن را به دست یک تیم متخصص و مجرب بسپارید . آژانس تبلیغات نکسوس آماده ی ارائه خدمات متعدد در زمینه ی تبلیغات به شما عزیزان می باشد ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی که در زیر مشاهده می کنید, اقدام نمایید .
7- استفاده از رنگ های مناسب
انتخاب رنگهای مناسب برای یک بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است . رنگهای انتخاب شده باید با موضوع و محتوا هماهنگ باشند و جامعه هدفتان را به سمت خود جذب کند . همچنین, استفاده از رنگهای مناسب میتواند تأکید بیشتری روی محتوا داشته باشد و بتواند راحت تر مخاطبان را ترغیب نماید .
همانطور که متوجه شدید , تمای اقداماتی که در طراحی بروشور صورت می گیرد به منظور جذاب سازی محتوا و ایجاد حس خوشایند در ذهن مشتری می باشد . بنابراین هر امر دیگری که در این فرایند, کمک کننده باشد می تواند در طراحی بروشور مورد استفاده قرار بگیرد .
انواع بروشور تبلیغاتی
شغل خدمات تولید محتوا یکی از برترین شغل های سال 2023 محسوب می شود. ویژگی هایی که این شغل دارد باعث شده است تا افراد زیادی برای فعالیت در این زمینه مشتاق باشند.
بروشور تبلیغاتی محصول
این نوع بروشور برای تبلیغ محصولات جدید و یا محصولاتی که بهبود یافته اند ، طراحی می شود .
بروشور تبلیغاتی خدمات
برشور خدمات ، برای تبلیغ خدمات شرکت ها و سازمان ها طراحی میشود .
بروشور تبلیغاتی رویداد
از این دسته بروشورها برای تبلیغ رویدادهایی مانند کنفرانسها, نمایشگاهها , کنسرتها و … استفاده می گردد .
بروشور تبلیغاتی موقعیت های شغلی
این سبک از بروشور برای تبلیغ شغلها و موقعیتهای شغلی شرکتها طراحی می شود .
بروشور آموزشی
برای تبلیغ دوره های آموزشی و سمینارهای آموزشی, بروشور های آموزشی طراحی و چاپ می شوند .
بروشور فرهنگی
در حوزه ی فرهنگ و هنر از این مدل استفاده می شود ؛ در واقع برای تبلیغ فرهنگ و هنر, موزهها, کتابخانه ها و … طراحی شده اند .
بروشور شرکتی
این نوع بروشور برای تبلیغ شرکت و ارائه اطلاعات مربوط به شرکت, محصولات و خدمات آن طراحی میشود .
راه های مختلفی برای طبقه بندی بروشورهای تبلیغاتی وجود دارد , تقسیم بندی که درباره ی آن صحبت کردیم بر اساس درون مایه و محتوای بروشورها بود ؛ می توان بروشورها را بر اساس اندازه یا بر اساس شکل طبقه بندی نمود . برای مثال بروشور های مربع یا مستطیل شکل , و یا بروشور های بزرگ و کوچک و … .
اجزاء بروشور تبلیغاتی
همانطور که تا حالا متوجه شدید, یکی از عوامل مهم ابزارهای ارتباطی, بروشور می باشد, اجزای اصلی بروشور تبلیغاتی به شرح زیر هستند :
1- عنوان یا لوگوی برند : این قسمت باید خلاصه و مختصر باشد و نام برند یا شرکت را به خوبی نشان دهد .
2- متن : باید متنی جذاب و دلنشین باشد و به مخاطبان اطلاعات کافی درباره محصول یا خدمات شما را ارائه دهد .
3- تصاویر : تصاویر باید با محتوای بروشور همخوانی داشته باشند و برای جلب توجه و ایجاد حس هیجان در مشتریان ، از تصاویر جذاب و متفاوت استفاده شود .
4- رنگها : رنگها باید با هویت بصری برند شما همخوانی داشته باشند و باعث ایجاد حس و احساس خاصی در مخاطبان شما شوند .
5- شکلها و طرحها : شکلها و طرحهایی باید در بروشور تبلیغاتی استفاده شوند که مخاطبان را به سمت محتوای برشور جذب کنند و برای ایجاد حس و احساس خاصی در مخاطبین مؤثر باشند .
6- اطلاعات تماس : شماره تلفن ، آدرس و ایمیل شرکت شما باید در برشور قرار گیرند تا افراد بتوانند با شما در تماس باشند .
به طور کلی بروشور ، باید حاوی محتوای مطمئن و خلاقانه باشد و علاوه بر متن و عکس و … اصول گرافیکی هم به خوبی رعایت شود تا پکیجی کامل به مشتریان ارائه شود و در نتیجه ، آنها شناخت بهتری از محصولات و خدمات شما پیدا کنند .
هزینه طراحی بروشور تبلیغاتی
یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را درگیر می کند, مربوط به بحث مالی چاپ بروشور می شود . عوامل بسیاری هستند که در تعیین قیمت طراحی بروشور تبلیغاتی نقش دارند ؛ به طور کلی مشخصات و کیفیت بروشورها دو شاخص مهم در زمینه ی هزینه های طراحی آن هستند , در ادامه به طور کامل عوامل تاثیرگذار را نام می بریم .
هزینه طراحی بروشور تبلیغاتی ممکن است با توجه به متغیرهای مختلف, نظیر اندازه بروشور , تعداد صفحات, طراحی گرافیکی, تعداد رنگهای استفاده شده, تعداد تصاویر و محتوا, نوع کاغذ و چاپگر و … متفاوت باشد .
در اینجا باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر مواردی که کمی قبل تر ذکر شد , قیمت طراحی بروشور به عواملی مانند میزان زمان صرف شده برای طراحی , تعداد صفحات, میزان گرافیک و تصاویر استفاده شده , تجهیزات مورد استفاده برای چاپ , تعداد نسخههای چاپی و … هم بستگی دارد . اما به طور عمومی می تواند به دو شیوه با این مسئله برخورد کنید : راه اول این است که نمونه ی طراحی های مختلف مجموعه ی نکسوس را بررسی نمایید و سپس بر اساس سلیقه تان برای سفارش اقدام کنید .
راه دیگری هم وجود دارد ؛ آن هم این است که با نگاه به بودجه خود و قیمت طرح ها, سفارش دهید .
به دلیل اینکه این کار, به طراحان حرفه ای نیاز دارد , اگر شما تصمیم به طراحی و چاپ بروشور برای کسب و کار خود گرفته اید, می توانید به صورت تلفنی, مجازی و یا حضوری از آژانس تبلیغات نکسوس مشاوره بگیرید . کارشناسان ما آماده هستند در تمامی زمینه های تبلیغاتی شما را همراهی کنند تا مسیر بهتر دیده شدن را طی کنید و یک کسب و کار سودده و مفید داشته باشید .
طراحی بروشور در آژانس تبلیغات نکسوس
در دنیای تبلیغات, ابزارهای متعددی برای به نمایش گذاشتن خدمات و یا محصولات شرکت یا کارخانه ی شما وجود دارد ؛ بروشور یکی از همان ابزار هایی است که امتحان خود را در بازار پس داده و تاثیرات مثبت آن بر هیچ کسب و کاری پوشیده نیست . طراحی بروشور یکی از فرایندهای اساسی در بازاریابی وتبلیغات است که به کمک آن میتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید و آنها را به خرید و استفاده از آنها ترغیب کنید .
شاید در ظاهر ساخت بروشور یک امر ساده و سهل به نظر برسد ولی در حقیقت اینگونه نیست . حضور یک مجموعه دلسوز و حرفه ای در طراحی بروشور تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری می باشد . شرکت نکسوس دارای یک تیم جوان, خلاق و حرفه ایست که در زمینه طراحی, ساخت و چاپ بروشور تبلیغاتی با شرکت ها و برندهای زیادی همکاری های موفق داشته است .
برای دریافت مشاوره در حوزه های مختلف تبلیغات اعم از کمپین تبلیغاتی و … می توانید با ما تماس حاصل فرمایید .
جهت دستیابی به جایگاه ویژه شرکت خود , یک کلیک دیگر باقیست …