استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بررسی استراتژی دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
یکی از روش های رشد و توسعه هر نوع کسب و کاری و حتی افزایش درآمد کسب و کار استفاده از روش استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. مجموعه فعالیت ها و اقداماتی که برای رسیدن به افزایش آگاهی, فروش بیشتر, بهبود برند در فضای آنلاین انجام می شود را دیجیتال مارکتینگ یا بازار آنلاین می گویند. در این مطلب بررسی میکنیم که مفهوم استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و نکات مهم و انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ برای دریافت پاسخ این قبیل سوالات, تا پایان این محتوا از سایت نکسوس همراه ما باشید.
مزایای استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست ؟ داشتن یک برنامه کارآمد و یکپارچه برای رسیدن به اهداف کسب و کار به کمک ابزارهای موجود در فضای آنلاین, استراتژی دیجیتال مارکتینگ می گویند. سازمان هایی که از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده می نمایند, هدفشان این است که مخاطب آگاهی بیشتری از برندها داشته باشد. از جمله مزایای استراتژی دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:
01
بکارگیری استراتژی دیجیتال مارکتینگ باعث می شود برند شما بهتر دیده شود.
02
ایجاد یک روش استراتژی, باعث می شود شما به هدفتان سریع تر برسید.
03
نظم دهی به کار و مشخص کردن روند کاری شما
04
هدف از بازاریابی و فروش را در یک راستا قرار می دهد.
05
رشد امکان ارائه خدمات به مشتریان
06
دیجیتال مارکتینگ برای شما مشتری می آورد.
07
موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
08
دیجیتال مارکتینگ بازگشت سرمایه را بیشتر و سریع تر امکان پذیر می کند.
اهمیت استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
بیشتر شغل های کوچک و نوپا
شاید برای شما هم این سوال پیش آید که اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست برای شغل های نوپا این است که می توانند با کمترین هزینه به مشتریان یا مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند و بازاریابی مورد نظرشان بر اساس بودجه خود را انتخاب کنند.
نرخ تبدیل بالاتر
کسب و کارهایی که از روش دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند, می توانند تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خود را به مشتری یا مصرف کننده تبدیل کنند. از طرفی می توانند یک کانال ارتباطی سریع برای ارتباط با مشتریان خود ایجاد نمایند.
بازاریابی مقرون به صرفه
دیجیتال مارکتینگ به شما این فرصت را می دهد که با توجه به بودجه خود به طور همزمان با مشتریانتان ارتباط داشته باشید. البته در صورتیکه سرمایه شما محدود باشد, باید با سرعت بیشتری مشتری را جذب کنید.
گسترش مخاطب
اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای شغل های نوپا این است که می توانند با کمترین هزینه به مشتریان یا مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند و بازاریابی مورد نظرشان بر اساس بودجه خود را انتخاب کنند.
امکان تغییرات در روش مورد استفاده
کسب و کارهایی که از روش دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند, می توانند تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خود را به مشتری یا مصرف کننده تبدیل کنند. از طرفی می توانند یک کانال ارتباطی سریع برای ارتباط با مشتریان خود ایجاد نمایند.
برطرف کردن مشکل مشتریان
صفحه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که مشتریانتان را با محصولات مورد نیازشان بیشتر آشنا کنید.
فروش و معرفی یک یا چند محصول به چند مشتری در یک زمان میتواند مفهوم استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست را بهتر برای کاربران عرضه نماید.
انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ
همانطور که قبلاً گفتیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و انواع مختلفی دارد که در ادامه تعدادی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی میکنیم:
منظور از بازاریابی محتوا یعنی شما محتوای خود را به صورت عکس یا متن, تولید کنید. هدف از بازاریابی محتوایی این است که تبلیغ برای مخاطبان سودمند باشد.
یکی از بخش های مهم استراتژی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیلی است. ایمیل مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغ محصولات بشمار می رود و راه ارتباطی شما و مشتری و برقراری اهداف فروش را به راحتی محقق می کند.
زود بازده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات به نظر ما ، ایمیل مارکتینگ و در وهله دوم تبلیغات پیامکی هستند . این نوع دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد سرنخ فروش نیست ! بلکه راهی بی نظیر برای حفظ سرنخ های فروش هستند . این نوع تبلیغات همانقدر که کم هزینه به شمار می روند ، همانقدر هم پرریسک هستند !
دیجیتال مارکتینگ سعی دارد تا با استفاده از کپی رایتینگ و استراتژی اصولی و ارسال به جامعه هدف مناسب ، گلوله بازاریابی را بر قلب مشتری خود بزند …
بازاریابی صوتی شامل دستگاه های مجهز به صدا مانند تلفن، تلویزیون و اسپیکرهای هوشمند بوده که امروزه رفتار مصرف کننده در استفاده از این دستگاه ها رو به افزایش است. خطای اشتباه در بازاریابی صوتی کمتر از تایپ کردن است.
ویدئو یکی از بهترین روش های جذب مشتری است؛ در ویدئو می توان اطلاعات بسیار زیادی در مدت زمان کم به بیننده داد و می توان میلیون ها مخاطب را به سمت سایت کشاند.
همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی؛ یعنی شما واسطه ای برای تبلیغ محصول خود انتخاب کردهاید که به ازای هر مشتری پورسانت یا هزینه ای پرداخت خواهد شد.
این موضوع بدین معنا است که این روزها مخاطب، بیشترین زمان خود را با موبایل سپری می کند و همین امر باعث می شود، مخاطب بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب شوند.
تبلیغات نمایشی یا بنر که در واقع شبیه تبلیغات چاپی هستند با این تفاوت که تبلیغات چاپی را در مجله ها مشاهده میکنید اما تبلیغات نمایشی بصورت آنلاین هستند.
وقتی شما تبلیغی را به یک منتشرکننده دهید، به ازای هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی به منتشر کننده می دهید؛ در نتیجه کیلیک روی تبلیغ ها باعث می شود مخاطب ها به سایت شما منتقل شوند.
زود بازده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات به نظر ما ، ایمیل مارکتینگ و در وهله دوم تبلیغات پیامکی هستند . این نوع دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد سرنخ فروش نیست ! بلکه راهی بی نظیر برای حفظ سرنخ های فروش هستند . این نوع تبلیغات همانقدر که کم هزینه به شمار می روند ، همانقدر هم پرریسک هستند !
دیجیتال مارکتینگ سعی دارد تا با استفاده از کپی رایتینگ و استراتژی اصولی و ارسال به جامعه هدف مناسب ، گلوله بازاریابی را بر قلب مشتری خود بزند …
این موضوع یعنی شما به گونه ای از محصول خود تبلیغ کنید که آن پیام یا تبلیغ به افراد بیشتری برسد.
اینفلوئنسرها به راحتی می توانند درباره کسب و کارها در هر زمینه ای تبلیغ کنند و مخاطب را جذب نمایند. در اینجا کسب و کارها با پرداخت هزینه ای به اینفلوئنسرها، از آن ها می خواهند که پیام مورد نظرشان در قالب تبلیغ برای مخاطب بیان نمایند.
یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات و بازاریابی، اینستاگرام است که می توان محصول را در پیج تعریف کرد و به راحتی به فروش رساند.
مفهوم استراتژی دیجیتال مارکتینگ
ما در این مقاله مفهوم استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و یا به عبارتی استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست را بررسی کردیم و هم چنین به بیان انواع دیجیتال مارکتینگ و مزایا و اهمیت آن پرداختیم. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک میکند که یک تعامل دو طرفه با مخاطبان برقرار کنند. یکی از بهترین مشاوره برندینگ دیجیتال مارکتینگ سایت نکسوس است. نکسوس با ترکیب دیجیتال مارکتینگ, تحقیق بازار اصولی و تولید محتوا برای شما تأثیرگذارترین و جامع ترین پروژه ها را اجرا می کند و شما را از هر نیروی دیگری بی نیاز می نماید. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های داخل سایت تماس بگیرید.
فضای بی انتهای دیجیتال , اقیانوس پرباری است که نیاز به یک تور بزرگ برای صید اصولی دارد ! آژانس دیجیتال مارکتینگ نکسوس سازنده تور شماست. کمپین موفق, سئو اصولی و فعالیت های دیجیتالی دقیق متناسب با نیاز شما, تنها با یک ارتباط واقعیت پذیر است …