انواع کمپین تبلیغاتی
انواع کمپین تبلیغاتی
انواع کمپین تبلیغاتی در نکسوس:
تمام افرادی که یک کمپین تبلیغاتی را ایجاد می کنند, می خواهند که بیشترین تأثیر ممکن بگذارند و در بین مخاطبان هدف طنین انداز بشوند. خلاقیت, یک اصل مهم در ایجاد کمپین تبلیغاتی است و مدیران باید حتماً به این موضوع توجه کنند که تبلیغات خلاقانه را ایجاد نمایند. برای مدل های مختلف کسب و کارها, انواع کمپین تبلیغاتی ایجاد شده است که افراد بتوانند راحت تر تبلیغات خودشان را انجام دهند. نمی توان گفت کدام یک از این تبلیغات, سود بیشتری را دارد و بسته به نوع خدمات و کالا عرضه شده, یک نوع کمپین مناسب باید انتخاب شود.
نکسوس یک آژانس تبلیغات تمام خدمات می باشد که آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تبلیغات اعم از کمپین تبلیغاتی و همچنین دیجیتال مارکتینگ و … میپردازد. شما میتوانید برای دریافت خدمات و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
کمپین تبلیغاتی چیست و معرفی انواع آن
اگر بخواهیم یک تعریف کلی در مورد کمپین تبلیغاتی بگوییم, در واقع به معنی فعالیت های تبلیغاتی مختلف است که در مورد یک موضوع انجام می شود و باید به صورت کاملاً هماهنگ و یکپارچه انجام بشود. مدل های مختلف و انواع کمپین تبلیغاتی وجود دارد که با توجه به مدل کسب و کار, از هر کدام از آن ها استفاده می شود. این کمپین ها, جزو اساسی رشد برای هر نوع کسب و کاری محسوب می شوند و اگر به صورت درستی طراحی بشوند می تواند که بسیار به فروش بیشتر محصولات کمک بکند و باعث ترند شدن در بین مشتریان بشود.
افرادی که می خواهند از بین انواع کمپین تبلیغاتی,یک مدل را انتخاب کنند باید با توجه به نوع کسب و کارها و خدماتی که عرضه می کنند این کار را انجام دهند و آن را پیش ببرند. اگر که از هر مدل از کمپین ها به خوبی استفاده شود, قطعاً افزایش درآمد به هوشمندانه ترین حالت ممکن انجام خواهد شد و نتیجه خیلی خوبی برای صاحبان برند و کسب و کار ایجاد خواهد شد. برای این که کمپین موفق باشد, باید به درستی درباره آن تحقیق انجام داد.
اجزای انواع کمپین تبلیغاتی موفق
کمپین بازاریابی در صورتی موفق محسوب می شود که اجزای زیر را داشته باشد: یک نتیجه کاملاً مشخصی را داشته باشد. این کمپین برای چه افرادی است؟ چه نتیجه ای را باید داشته باشد, همه اینها اهدافی هستند که برای کمپین های بازاریابی در نظر گرفته می شوند.
مخاطب: مخاطبان بر همه چیز کمپین تأثیر خواهد گذاشت. از هدف تا پیام رسانی این مشتریان هستند و مخاطبان هستند که مشخص می کنند از انواع کمپین تبلیغاتی, چه مدلی مناسب است.
محتوا: این محتوای کمپین کمک می کند که صاحبان برند بدانند که چگونه می توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و چگونه می توان یک کمپین خلاقانه ایجاد کرد.
پیام واضح باید یک پیام واضح در کمپین وجود داشته باشد که تمام خدمات محصولات در آن جمع شده باشد. اگر که هر کدام از این اجزا در یک کمپین وجود داشته باشند, می توان گفت که این کمپین جزو کمپین های موفق خواهد بود و نتیجه خیلی خوبی را خواهد داشت. توجه به این اجزا, به صاحبان برندها کمک می کند که از انواع کمپین تبلیغات, یک مدل را برای خودشان انتخاب نمایند.
انواع کمپین تبلیغاتی
با آشنا شدن با انواع کمپین تبلیغاتی می توان بهتر در مورد انتخاب هر کدام از آنها تصمیم گیری کرد.
کمپین آگاهی از برند
این کمپین یک هدف دارد و آن هدف این است که این شرکت چیست و چه خدماتی را عرضه می کند؟ در واقع این کمپین ها کمک می کنند که برند کاملاً معرفی شود و مشتریان هدف در مورد این برند, بیشتر بدانند.
کمپین تغییر دادن نام تجاری
یکی از انواع کمپین تبلیغاتی, کمپین تغییر دادن نام تجاری است. در این مدل, محصولات به صورت مجدد راه اندازی می شوند و یا یک مجموعه ارزش های جدید شرکت به مشتریان معرفی می شوند. تا به الان شرکت های مختلفی وجود داشتند که توانستند که با تغییر نام تجاری شرکتشان یک فروش خیلی خوبی را داشته باشند.
کمپین های روابط عمومی
یک مدل از انواع کمپین تبلیغاتی, اطلاع رسانی به مشتریان است. اگر این کمپین اجرا شود, پیامی که مدیران دارند توسط گروه بیشتری از مخاطبان دریافت خواهد شد و سپس از این پیام منتقل خواهد شد.
کمپین موتورهای جستجو
امروزه اغلب افراد برای اینکه در مورد یک محصول, برندهای مختلف را بشناسند از موتورهای جستجو استفاده می کنند. یکی از انواع کمپین تبلیغاتی نیز همین است. در واقع این کمپین به این صورت است که وقتی که مشتریان یک عبارت را جستجو می کنند, مدیران برندها با روش هایی برند خودشان را در نتایج جستجوی مشتری قرار می دهند. این مدل بسیار نتیجه بخش بوده است. قدم اول این است که پلتفرم مخصوص, انتخاب شود و دوم این است که این تبلیغات به صورت رایگان یا پولی و هر دو انجام شود؟
کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر
در واقع این کمپین به این صورت است که به جای اینکه یک برند و یک کسب و کار, یک محتوایی را برای تبلیغات ایجاد نماید, مخاطبان را مجبور به درست کردن این محتوا خواهند کرد. در واقع در این مدل تبلیغات, به جای اینکه برندها یک محتوای را ایجاد بکنند, مردم رفته رفته به یکدیگر درباره این برند, اطلاعاتی را خواهند ساخت.
کمپین های راه اندازی محصول
محصولی که یک برند تولید می کند, تعداد زیادی از افراد درباره آن محصول اطلاعات زیادی را ندارند و در این زمان می توان از این کمپین استفاده کرد.
کمپین های تبلیغاتی اینفلوئنسری
در این مدل معمولاً از اینفلوئنسرهایی که در شبکه های اجتماعی محبوب هستند استفاده می شود و برند به این افراد معرفی می شود. این افراد, در ازای گرفتن هزینه, محصول را به دیگر افراد در صفحه شخصی خودشان معرفی می کنند.
کمپین های سنتی
از روزنامه و بروشور و تراکت و پوستر استفاده می شود و یا این که در فضاهای باز از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود.
دو مدل از انواع کمپین تبلیغاتی دیگر
دو مدل دیگر از انواع کمپین تبلیغاتی, تبلیغات فضای باز و شریکی است. این مدل ها, کمی از مدل های دیگر متفاوت هستند:
تبلیغات فضای باز
کمپین تبلیغاتی فضای باز در واقع تبلیغ هایی هستند که در محیط خارج از خانه بیشتر شناخته می شوند. معمولاً در خیابان ها, روی اتوبوس ها, در ایستگاه های اتوبوس بروشورهای تبلیغاتی مشاهده می شود. این مدل تبلیغات, در گروه تبلیغات خارج از خانه هستند و معمولاً هزینه آنها کمی زیادتر از مدل های دیگر تبلیغات است. چون مخاطب همواره با این تبلیغات رودررو است, نام برند همیشه در ذهنش می ماند و در هنگام خرید این برند برای وی، شناخته شده تر است.
تبلیغات شریکی
در واقع به این صورت هستند که دو شرکت که با همدیگر رقیب, نیستند نیروهایشان را با هم پیوند می دهند و خدمات و یک محصولی که در هر دوی این شرکت ها ارائه شده است, را با اهداف مشابهی تبلیغ می نمایند. در واقع در این مدل چون که سرمایه زیادتر می شود, بهتر می توان که تبلیغات را انجام داد.
اجرای انواع کمپین تبلیغاتی
انواع کمپین تبلیغاتی برای صاحبان برند, ساخته شده اند که راحت تر بتوانند که کارهای تبلیغاتی خودشان را انجام بدهند. هر مدل از این تبلیغات, برای یک محصول خاص می تواند که نتیجه خوبی را داشته باشد. مدیران باید در نظر داشته باشند که در انتخاب نوع تبلیغات, حتماً دقت لازم را به کار ببرند, چرا که هزینه تبلیغات بالا است و اگر که یک کمپین تبلیغاتی به اشتباه انتخاب شود, هزینه زیادی به صاحب برند وارد خواهد شد و کمپین نتیجه خوبی را نخواهد داد. با مطالعه انواع کمپین تبلیغاتی و مزیت های آن بهتر می توان نتیجه گیری کرد. شما میتوانید برای دریافت خدمات تولید محتوا با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمائید.
انتخاب هدف تبلیغات با تو, اجرا با نکسوس …