اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟
اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟
اینفلوئنسر اینستاگرام و تبلیغاتی که از این روش استفاده می کنند چه تأثیری بر مخاطبان و کاربران می گذارد؟ آیا این روش باعث ترغیب مخاطبین به خرید محصول و استفاده از برندی می شود؟ این ها سوال های مهمی و در عین حال جذابی هستند که آژانس تبلیغاتی نکسوس, ارائه دهنده انواع خدمات تبلیغاتی از قبیل تیزر تبلیغاتی در اصفهان, سئو و سایت, تولید محتوای شبکه اجتماعی و… در این مقاله, قصد دارد به آن ها جواب دهد. همراه ما باشید.
تبلیغات در اینستاگرام اولین و حیاتی ترین هدف هر کسب و کاری برای رشد فروش خود و افزایش شهرت بیشتر برند آن کسب و کار است. اما امروز قصد داریم به معرفی یکی از مهم ترین نوع تبلیغات اینستاگرام بپردازیم.
استفاده از اینفلوئنسر ها برای بازاریابی برند هر شرکتی مطمئن ترین و سریع ترین روش هستند.
اینفلوئنسر اینستاگرام در تیزر تبلیغاتی در اصفهان
اینفلوئنسر (Influencer) از فعل اینفلوئنس ( Influence ) به معنای تاثیرگذاشتن, گرفته شده است.این ها افرادی هستند که علایق و سبک زندگی اش بر روی ما تأثیر بسیار زیادی می گذارد و فقط کافی است که او, آن را به ما ارائه دهد. شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد که تحت تأثیر دوستان خود و تعریف و تمجید آن ها از محصول و برندی, دست به خرید آن زده باشید. اما به این فکر کرده اید که واقعا چرا اینکه بدانیم دوستی یا فردی از اطرافیانمان محصولی را خریده است یا از آن تعریف و تمجید می کند, در میزان تصمیم گیری ما مهم است؟
واقعیت این است که همۀ ما در برابر تبلیغات خصوصاً از طرف افرادی که نمی شناسیم گاردی سفت و سخت و نفوذ ناپذیر داریم و کمتر پیش می آید محصول و برندی را بدون تجربه قبلی و صرفاً به تحریک تبلیغ یا معرفی از طرف فردی غریبه بخریم. دقیقاً بعد از دانستن همین نکته است که نقش و اهمیت حیاتی و تعیین کننده اینفلوئنسر ها, جلوه ای دیگر پیدا می کند. شاما می توانید از این روش در تیزر تبلیغاتی در اصفهان نیز استفاده کنید. تیزر تبلیغاتی های زیادی شامل تیزر تبلیغاتی در اصفهان از این روش بای تاثیر گذاری بیشتر و زرگ تر استفاده می کنند. ما تمایل داریم که به دهان نزدیکان و افراد مورد اعتمادمان نگاه کنیم و ببینیم آن ها چه چیزی را تاأید و چه چیزی را رد می کنند.
تاثیر تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام چقدر است؟
تبلیغات توسط اینفلوئنسرها و افراد محبوب و مشهور اتفاق تازه و نو ظهوری نیست, و به جرأت می توان گفت عمری نزدیک به یک قرن دارد. اما تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در بستر شبکه های اجتماعی و خصوصاً اینستاگرام, عمری به اندازه خود اینستاگرام دارد و روز به روز هم بر قدرت و تأثیرگذاری آن افزوده می شود. نمونۀ بالا, نمونه ای از یک کمپین تبلیغاتی با همکاری ایمان تیموری (اینفلوئنسر اینستاگرام) برای تبلیغات عیدانۀ شرکت هومیت (Homate) است.
آمار ها نشان می دهد که مهم ترین دسته و گروه سنی در بحث خرید محصول, گروه سنی 18 تا 40 سال است. این گروه همان گروهی هستند که بیشترین کاربران اینستاگرام را نیز تشکیل می دهند. این گروه, گرایش بیشتری به دنبال کردن اینفلوئنسرها و افکار و اعمال و سبک زندگی آن ها دارند. پس, با دانستن این نکته باید مطمئن باشیم که تبلیغات و بازاریابی دیجیتال تغییر شکلی اساسی داده. و دیگر تبلیغات سنتی و پر هزینه و کم اثر سابق رو به افول است, و جای خود را به تبلیغات مدرن و معرفی برندها توسط افراد تأثیرگذار جامعه داده است.
بگذارید خیالتان را راحت کنیم, بدون تبلیغات, برندسازی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و اینترنت, همۀ تلاش و تقلای شما در واقع مثال “به در بسته کوبیدن” است, و تا شما بخواهید بجنبید رقبا گوی سبقت از شما ربوده اند. پس کار را به اینفلوئنسرها بسپارید که رگ خواب مخاطبان, خوب دستشان است.
صادقانه و کاملاً واقع گرایانه هم باید گفت: مؤثر ترین روش برای بازاریابی کسب و کاری و شناساندن یک برند به مخاطبان و مشتریان بالقوه, نه بیلبوردهای عظیم الجثه سطح خیابان ها و جاده ها است, و نه تبلیغات کر کننده ی تلویزیون. دلیل آن هم مشخص است؛ مردم به آن ها عادت کرده اند و دیگر تبلیغ در رسانه های تصویری چون تلویزیون و … و بیلبوردهای سطح شهر, انگاری جزئی از زندگی آن ها شده و خیلی وقت است که آن ها را جدی نمی گیرند.
مزایای تبلیغات توسط تاثیرگذاران در اینستاگرام نسبت به روش های سنتی
اجازه بدهید با یک مثال به سراغ باز کردن این مساله, که مزایای تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام نسبت به روش های سنتی و قدیمی تر مانند, تبلیغات تلویزیون, بیلبوردها و بروشور ها و تراکت ها چیست, برویم.
فرض کنید شما کسب و کاری را راه انداخته اید یا قصد دارید که کسب و کار خود و بازار آن را گسترش دهید. یقیناً بدون یک برنامۀ استراتژی و مشاوره هایی هدفمند به صورت زمان بندی شده و تکنیکی, قدم از قدم بر نمی دارید.
شما برای چیدن برنامه ها و هدف گذاری های خود کنار یکدیگر, اولویت ها و نقطه نظراتی از جمله میزان هزینه ها, زمان, تضمین بازگشت سرمایه اصلی به علاوه سود و در نهایت ضمانت رونق بیشتر, درآمد و رشد برند و کسب و کارتان را مد نظر دارید.
با در نظر گرفتن همۀ این ها, به سراغ روش یا روش هایی برای تبلیغات و معرفی خود می روید که:
1-ابتدا هزینۀ آن کم و یا مقرون به صرفه, و به اندازه جیب تان باشد.
2-دوم اینکه, در کوتاه ترین و سریع ترین زمان شما را بیشتر و بهتر بشناساند.
3-سوم اینکه مخاطبان شما را, به نسبت بیشتری تبدیل به مشتری واقعی کند.
بدون لحظه ای درنگ باید گفت, تبلیغات در اینستاگرام و خصوصا تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام, به صورت حداکثری همه شرایط فوق را دارد و به نسبت روش های سنتی تر تبلیغات که گفته شد, دست بالاتر را دارد.
عمل 360 درجه در تبلیغات اینستاگرام
نکته بسیار مهمی که بعد از گفتن همۀ این ها, نگفتنش همۀ زحمات شما را بی ثمر می کند, این است که شما نباید در باد تبلیغات اینفلوئنسرها اینستاگرامی برای کسب و کار و برندتان بخوابید و بگویید, “که خب حالا تمومه و فقط باید پول بشمرم.” نه. از این خبرها نیست.
اگر صرفاً معرفی یک برند توسط یک اینفلوئنسر برای افزایش فروش و درآمد بیشتر آن کسب و کار کفایت می کرد که دیگر, نه سنگ روی سنگ بند می شد و نه این قدر بازاریابی در فضای اینستاگرام رقابتی و پلکانی می شد.
شما برای اینکه بتوانید مخاطبان و دنبال کنندگانی که به دنبال معرفی برند و کسب و کار شما, به پیج تجاری یا شخصی شما سرازیر می شوند را, به مشتری واقعی و دست به نقد تبدیل کنید, باید سر و سامانی به پیج خود بدهید و خصوصاً قدرت ارتباط اجتماعی و جذابیت خودتان برای مشتری ها را هم افزایش دهید.
نکته: اینکه مخاطب و دنبال کننده کنجکاو و علاقه مند به برند شما بشود و سری هم به پیج شما بزند یک بحث است, اما اینکه از پیج شما دل نکند و عقب عقب بر نگردد بحثی دیگر است.
انواع اینفلوئنسر ها کدام هستند؟
همانند انواع دیگر مارکتینگ یا همان بازاریابی در هر حیطه و کسب و کاری, اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام هم انواع مختلف و شکل های مخصوص خود را دارد.
اینفلوئنسرهای اینستاگرام را معمولا داخل 3 دسته می توان طبقه بندی کرد.
- براساس تعداد فالوور یا همان دنبال کننده ها
- براساس محتوا و تارگتی که داخل پیج خود تولید و ارائه می کنند
- میزان اثرگذاری که دارند
پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام شخصی
اینفلوئنسر خودم!؟ این هم از آن حرف ها بود. اما جداً و بدون حس زود صمیمی شدن, پیدا کردن اینفلوئنسری که مناسب کسب و کار شما و بودجه و زمان شما باشد, به این راحتی ها هم نیست. این کار, کاری است بی اندازه تکنیکی و باید وقت مناسب زیادی را صرف آن کنید.
گوگل را دریابید و سراغ اینفلوئنسر گمشده خود را, ابتدا از او بگیرید.
شبکه های اجتماعی به شما آدرس دقیقی می دهند.
گاهاً, اطرافیان و دوستان نزدیک هم چاره کار هستند و می توانند دست ما را در دست اینفلوئنسر خودمان بگذارند.
1 گام تا تحقق فروش و بازاریابی سیستماتیک