برندینگ و بازاریابی
برندینگ و بازاریابی
برندینگ و بازاریابی در نکسوس:
برندینگ بازاریابی دیجیتال دو امر مهم در تجارت هستند که در پیشرفت کسب و کار ها نقش دارند. اگر نیاز مشتریان خود را خوب شناسایی کنید می توانید در این زمینه موفقیت چشمگیری داشته باشید, اما باید مشتریان جدیدی نیز جذب کرده و توجه آنها را به خود جلب کنید.
برندینگ و بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار اند, که می توان به وسیله آن ها حسی خوب از نام یک کسب و کار به مشتریان منتقل کرد. ما در آژانس تبلیغات نکسوس به برندینگ و بازاریابی کسب و کار شما به صورت 0 تا 100 میپردازیم. ما همچنین با تحقیق بازار کسب و کار شما به بهبود فروش شما کمک میکنیم.
برای دریافت خدمات و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
آشنایی بیشتر با برندینگ
مهم ترین دارایی یک کسب و کار برند آن است که نقش هویت سازی دارد و تجارتی به یاد ماندنی به ارمغان می آورد و باعث خرید مصرف کنندگان از محصولات شما می شود. همچنین برندینگی موفق باعث شده تا محصولات و خدمات یک کسب و کار مشتریان ثابتی پیدا کند. از جمله این امر می تواند برای تمامی تجارت ها موثر باشد که شامل نام تجاری, لوگو, رنگ, طرح, تبلیغ و غیره است.
همانطور که در وبسایت hubspot در مقاله راهنمای نهایی برای برندسازی در سال 2023 اشاره شده است فرآیند تحقیق, توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعهای از ویژگیها در سازمان شما است تا مصرفکنندگان بتوانند برند شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند.
نام تجاری در زیرنویسهای رسانههای اجتماعی, پالتهای رنگی بیلبوردها و موادی که برندها در بستهبندی خود استفاده میکنند است. شرکت هایی که برندهای قوی ایجاد می کنند می دانند که هویت برند آنها باید در همه جا زندگی کند. آنها میدانند که نامشان بسیار فراتر از برچسب است و میتواند مشتریان را ترغیب کند تا محصولات خود را از میان مجموعهای از گزینهها انتخاب کنند.
به عنوان مثال, برند کوکاکولا یکی از شناخته شده ترین لوگوها و داستان های رنگی در سراسر جهان است. حروف کلاسیک قرمز و سفید, آثار هنری پر جنب و جوش, و فونت متمایز بیش از یک قرن دوام آورده است
آشنایی بیشتر با بازاریابی
زمانی که یک کسب و کار از برندی معروف برخوردار باشد, مشتریان آن را نسبت به رقبایش در اولویت قرار داده و از خدمات آن به خوبی استفاده می کنند, زیرا برندینگ می تواند به انتقال پیام شما نسبت به تجارتتان کمک کند و همین امر باعث پیشرفت در کسب و کار و رونق آن می شود. برای جا انداختن هویت برند خود باید از محتوا هایی کاربردی مانند فیلم, مقالات آموزشی, فعالیت در فضای مجازی و غیره استفاده کنید. بازاریابی دارای مفاهیم زیادی بوده که هر کدام تا حدودی درست هستند, اما به طور کلی کمتر کسی پیدا می شود که با مفهوم آن آشنا نباشد. جامع ترین تعریف را انجمن آمریکا ارائه کرده, که بازاریابی را مجموعه ای از فعالیت و چرخه ها برای تبادل و منتقل کردن هر چیزی که مشتریان به آن احتیاج دارند, می داند. یکی دیگر از تعاریف بازاریابی برقراری ارتباط میان کسب و کار با افرادی که خارج از آن هستند و تغییر ذهنیت آن ها است.
بازاریابی فرصت های زیادی برای فروش محصولات و ارائه خدمات بیشتر هر کسب و کاری را فراهم می کند که باعث سودآوری زیاد تر هم می شود که این سودآوری باعث گسترش پرسنل آن تجارت شده و نوعی اشتغال زایی هم محسوب خواهد شد, همچنین می تواند عاملی برای همکاری با کسب و کار های گوناگون و گسترش تجارت و نیز باشد. اما مفهومی ساده نیز در رابطه با بازاریابی وجود دارد که می گوید؛ بازاریابی به مجموعه فعالیت هایی در هر کسب و کاری گفته می شود که در راستای جلب رضایت مشتری نقش دارند.
تفاوت برندینگ و بازاریابی
تفاوت برندینگ و بازاریابی در کسب و کار همیشه یکی از سوالات پر تکرار افراد فعال در این حوزه بوده و هست.و در پاراگرف پایین نکسوس قصد داره تا این تفاوت رو برای شما شرح بده. به زبان خیلی ساده, برندینگ چیه؟ برندینگ اون واقعیت از سازمان شماست و بازاریابی ایجاد آگاهی از اون هست. اگر بخوایم به تفصیل در این مورد صحبت کنیم دوست دارم شما رو با 4 تفاوت اصلی برندینگ و بازاریابی آشنا کنم:
01
بازارایابی بر روی جلب توجه مشتری تمرکز دارد مادامی که برندینگ بر روی ماندگاری این توجه تمرکز دارد.
مهم نیست توی چه صنعتی دارید فعالیت میکنید, در هر صورت یکسری رقیب دارید که برای رقابت با اون ها باید توجه مشتری رو به سمت خودتون جلب کنید.اما نکته ایی که بعد از اون مهم هست اینه که مشتری ها رو متوجه نگه دارید یعنی کاری کنید که این توجه اون ها نسبت به شما ماندگار باشه.اینجاست که برندینگ وارد عمل میشه.
افرادی که وارد حوزه کسب و کار میشن فقط میخوان روی یکی از این ها تمرکز کنند و خب این خیلی اشتباهه.یعنی ما شرکت داشتیم اومده گفته: ” آقا من اصلا برندینگ و اینا برام مهم نیست این چیزا تو ایران جواب گو نیست به درد همون خارج میخوره” یا برعکسش محصول لاکچری بوده که به ما مراجعه کرده و گفته : “من اصلا نمیخوام بازاریابی کنم و من فقط میخوام با برند شدنم بفروشم”.
هر دوی این تفکر ها اشتباه هست شما باید با بازاریابی بگید آهاییی سلامممم! من اینجا هستم بیاید این محصول من رو ببنید. و با برندینگ کاری کنید که مشتری دوباره و دوباره بیاد و به شما سلام کنه و بگه ببخشید اون محصولتون رو میخواستم.
02
2-بازاریابی ابزاری برای فروش است و برندینگ ابزاری برای مستحکم کردن ارتباطات و وفاداری مشتری
در ابتدا بدیهی است که هر نوع استراتژی بازاریابی شامل( سئو, تولید محتوا شبکه اجتماعی و …) تماما اهداف مبتنی بر فروش رو دنبال میکنند.( تفاوت فروش و بازاریابی رو هم میتونید توی این مقاله مطالعه کنید) که برای حیات سازمان شما یافتن مشتری جدید بسیار ضروری است.
اما برندینگ کمی متفاوت عمل میکنه و معمولا رویکرد بلند مدت تری هم داره.اگر هدف شما فروش در کوتاه مدت و تامین نقدینگی هست قطعا برندینگ راهی نیست که به شما توصیه کنم.اما اگر به دنبال این هستید که مشتریان فعلی شما رو به دیگران معرفی کنند و دیدگاه مثبتی درباره شما داشته باشند و به شما وفادار بمانند, صد البته به شما برندینگ رو توصیه میکنم.
پس به طور خلاصه اگر دنبال رویکرد بلند مدت برای وفادار سازی مشتری هستید, برندینگ.اگر به دنبال رویکرد کوتاه مدت برای فروش در سازمانتون هستید, بازاریابی.
03
برندینگ نسبت به بازاریابی در الویت است!!
حتما شما هم این فلسفه رو شنیدید که مرغ اول بوده یا تخم مرغ.اگر بخوایم این رو بیاریم و وارد دنیای کسب و کار کنیم
معادلش میشه اول برندینگ بوده یا بازاریابی. از لحاظ اصولی شما نمیتونید قبل از داشتن استراتژی برندینگ راجب به بازاریابی حتی فکر کنید.شما باید سوالاتی از قبیل اینکه سازمان من چی هست؟ شخصیت برند, پرسونای مخاطب من, هویت بصری من به چه شکل هست؟ جواب بدید و بعد از اون به این فکر کنید که خب حالا محصول برندم رو که در بسته بندی با این رنگ قرار داره رو چطور بازاریابی و به فروش برسونم.پس بهتره از یک مشاوره برندینگ و بازاریاب خوب در این زمینه کمک بگیرید.
04
استراتژی های بازاریابی با گذر زمان تغییر میکند و منعطف است اما استراتژی برندینگ واحد و بدون تغییر است.
این حرفمون رو اشتباه برداشت نکنید.منظور ما این نیست که فضای بازاریابی که فضای بی ثباتی هست و همه چیز داخلش تغییر میکنه.اما, اگه واقع بینانه به بازاریابی نگاه کنیم هر بازار هدفی یک استراتژی داره که این استراتژی شامل یک زمان محدود افراد محدود با یک تاکتیک شروع میشه در میانه به اوج میرسه و در پایان اون هم نتایج برسی میشن و ممکنه برای یک فصل یا ماه جدید با توجه به نیاز های شرکت استراتژی بازاریابی شما هم تغییر کنه( زمانی رو در نظر بگیرید که استراتژی بازاریابی بسیاری از کسب و کار ها بر روی کانالی مثل اینستاگرام و تولید محتوای شبکه اجتماعی بود با فیلتر شدن اون فضا ها باید استراتژی بازاریابی شون هم تغییر میکرد).
اما برندینگ کاملا متفاوت هست, مهم نیست که بازار به چه سمتی بره یا چه فضایی فیلتر بشه یا نشه.شما همیشه دارید اون چیزی که هستید رو نشون میدید از برندتون و این نمیتونه تغییر کنه.دقیقا فردی رو در نظر بگیرید که ممکنه مریض بشه, ممکنه در اون دوره از لحاظ جسمی تغییراتی داشته باشه اما شخصیتش همون شخصیت هست.در مورد برند هم همین مورد صدق میکنه.
برای همینه که میگیم استراتژی بازاریابی (باید) با گذر زمان تغییر میکنه اما استراتژی برندینگ ثابت هست. جمع بندی بخوایم بکنیم, باید بگم سازمان و شرکت شما به دو استراتژی بازاریابی و برندینگ احتیاج داره, بازاریابی برای جذب مشتری و برندینگ برای وفاداری مشتری. و هر دو این موارد باید به رشد سازمان شما و ارتقا شما کمک کنه.
برندینگ بازاریابی دیجیتال
با اینکه روش های سنتی بازاریابی از بین نرفته, اما باز هم امروزه شیوه های مدرن بیشتر به کسب و کار ها کمک می کنند تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان نشان دهند, یکی از این روش های مدرن دیجیتال مارکتینگ, برندینگ بازاریابی دیجیتال است. برندی که در فضای دیجیتال حضور نداشته باشد مانند یخچال بدون موتور بوده و کمتر در معرض دید مشتریان قرار می گیرد. بازاریابی و برندینگ دیجیتال بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات ارتباط برقرار می کند و باعث می شود برند و خدمات شما بیشتر در دنیای واقعی شناخته شود.
هدف اصلی برندینگ و بازاریابی دیجیتال فروش زیاد نیست, بلکه بازاریابی و برندینگ دیجیتال به دنبال آگاهی بیشتر و دیده شدن سبک برند شما است, که این عمل در زمان طولانی باعث وفاداری بیشتر مشتریان شما خواهد شد. شما می توانید با استفاده از برندسازی دیجیتال کسب و کارتان را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنید و تفاوت های خود را نسبت به رقبایتان به آن ها نشان دهید و زمانی که این اتفاقات رخ دهد خرید و استفاده از خدمات شما زودتر انجام می شود.
شرکت مشاوره بازاریابی و برندینگ
شرکت مشاوره بازاریابی و برندینگ از مهم ترین فعالیت های مربوط به مدیریت برند و شناخت بیشتر آن هستند, که در تمامی کسب و کار ها نقش دارند, به دلیل اینکه با بازار ارتباط گرفته و راجب تجارت و خدمات شما به آن اطلاعات می دهند. ارگان هایی که در بازار فعالیت دارند برای موفق شدن در برنامه ریزی و اجرای برندسازی و شناخت آن به افراد, نیاز به مشاوره برندینگ دارند که بتواند نام تجاری خوبی را به کمک ایده های برندینگ ایجاد کند و همچنین سطح فروش را برای کسب و کار مورد نظر افزایش دهد.
با استفاده از شرکت مشاوره می توانید هزینه های تبلیغاتی و برندسازی را برای موارد مختلف اعم از مدیریت شبکه های اجتماعی و … کاهش دهید, زیرا مشاوران بازاریابی با تیم حرفه ای خود می توانند تمامی کار ها در این زمینه را برعهده بگیرند, همچنین در ابتدا برنامه ای به مشتریان ارائه می دهند و پس از موافقت طرح اجرا را می کنند. مشاوره برندینگ باید به دو عامل ارزش احساسی و عملیاتی برند نیز توجه کند و برای آن ها برنامه ای ارائه دهد و با توجه به این دو عامل از وضعیت برند با خبر شده و گزارشی از آن تهیه کند. همچنین کمک گرفتن از مشاوران شرکت مشاوره بازاریابی و برندینگ مزایای فراوانی دارد مانند:
● این مشاوران به دلیل تجارب بالا در این زمینه از مدیر یک برند نیز متخصص تر بوده.
● مشاوران هزینه های استخدام کردن مدیران تمام وقت برند را کاهش می دهند
● مشاورین برندینگ و بازاریابی در سریع ترین زمان ممکن برندی قوی خواهند ساخت.
برندینگ و بازاریابی توسط آژانس تبلیغات نکسوس
برندینگ و بازاریابی دو اصل مهم در تمامی کسب و کار ها هستند که از اهمیت بالایی برخوردار اند و زمینه ای برای موفقیت یک تجارت را فراهم می کنند. این دو علاوه بر افزایش فروش سبب تثبیت مشتریان نیز خواهند شد. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید و می خواهید به خوبی در آن پیشرفت کنید و برندتان در ذهن مشتریان و مخاطبان هک شود بهتر است از این دو امر کمک بگیرید. شرکت نکسوس با بیش از چند سال سابقه همراه با تیم مجرب و حرفه ای خود می تواند در زمینه پیشرفت کسب و کارتان به شما کمک کند.
سوالات متداول برندینگ و بازاریابی
در ابتدا باید متوجه این موضوع بشیم که برندینگ و بازاریابی دو مفهموم کاملا جدا از هم هستند.اگر بخوایم برندینگ رو به صورت خیلی ساده توضیح بدیم میشه انجام تمامی امور در سازمان به طور صحیح و کاملا درست.حالا یعنی چی یعنی از دربان دم در سازمان درست سلام و احوال پرسی کنه تا وقتی میرسه به واحد برندینگ و بازاریابی دیجیتال همه و همه کارشون رو درست انجام بدن.
بازاریابی از اون کلمه هایی نیست که بشه برای اون یک تعریف اورد و بشه اون رو توی یک جمله خلاصه کرد بازاریابی یک مفهوم چتری( یعنی یک کلمه که کلی معنی رو زیر خودش پوشش میده) فیلیپ کاتلر پدر علم بازارایابی میگه به علم و هنر تحقیق و خلق ارزش برای برآورده کردن نیاز های بازار برای یک هدف سود آور بازاریابی میگن.تعریفی هم که نکسوس به عنوان یک شرکت مشاوره برندینگ و بازاریابی ارائه میده : به سه مرحله ی تحقیق بازار و شناسایی بازار هدف, جذب بازار هدف و نگه داری مشتریان و خلق ارزش افزوده برای آنها پروسه بازاریابی هست.
یکی از خدماتی که شرکت های مشاوره برندینگ و بازاریابی به کسب و کار ها و به خصوص استارتاپ ها میده ارائه راهکار ها و مشاوره هایی در زمینه های پلن بازارایابی ( طرح و برنامه بازاریابی), بیزنس پلن, سند جامع استراتژی برند و … است.یکی از راه هایی که شما میتونید این شرکت ها رو بسجنید مشتریان فعلی و مشتریان قبلی این مجموعه هست. اینکه چه نتایجی گرفتند؟ آیا از خدماتشون راضی بودند؟ آیا خدمات با کیفیتی ارئه میدادند؟ در کل برسی کارنامه یک شرکت برندینگ و بازاریابی میتونه به شما کمک شایانی بکنه.
1 گام تا تحقق فروش و بازاریابی سیستماتیک