استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار در آژانس تبلیغات نکسوس :
ما در آزانس تبلیغات نکسوس, به کمک تیم تحقیق بازار متخصص, اطلاعات لازم به جهت تدوین استراتژی کسب و کار را دریافت می کنیم و به آنالیز مواردی همچون : رقبا, ویژگی های محصول , مخاطب هدف محصول و… می پردازیم . آنالیز و بررسی این نکات توسط تیم تبلیغات ما , باعث می شود تا سریعترین راه و بهینه ترین راه برای دستیابی به اهداف کسب و کار شما رقم بخورد . این دقیقا همان مزیتی است که نکسوس را تبدیل به یکی از بهترین مشاور کسب و کار کرده است . پس از تدوین استراتژی کسب و کار به کمک الطلاعات تیم تحقیق بازار , حالا نوبت آن رسیده که فعالیت تبلیغاتی به یکی دیگر از دپارتمان های آژانس تبلیغات نکسوس منتقل شود . باتوحه به نیاز کسب و کار و نیاز مشتری آن , تولید محتوای اصولی متناسب با فهم مخاطب اتفاق می افتد تا علاوه بر بحث برندینگ , تاکید ویژهی بر بحث فروش نیز انجام پذیرد .
فعالیت هایی مثل کمپین تبلیغاتی , تولید محتوای شبکه های احتماعی, سئو, تیزر تبلیغاتی و … از این دست فعالیت هایی هستند که در دپارتمان های مختلف و تخصصی توسط افراد خبره و توانا انجام می پذیرند . اما نکته بسیار مهم در انجام تمام این فعالیت ها, توجه به این نکته است که هر آن چیزی که برای شما اتفاق می افتد, بر مبنای یک نقشه راهی پیش می رود که این نقشه راه را , سند استراتژی کسب و کار می نامیم …
آشنایی با استراتژی کسب و کار
یک استراتژی کسب و کار اصول راهنما را برای بسیاری از تصمیمات سازمانی, مانند استخدام کارکنان جدید یا توسعه محصولات جدید, فراهم می کند. و به شما کمک می کند تا روش ها و تاکتیک هایی را که باید در شرکت خود در نظر بگیرید, تعریف کنید. ایجاد یک استراتژی تجاری که با چشم انداز شما برای سازمان شما همسو باشد, تمرینی زمان بر است. در این مقاله از آژانس تبلیغاتی نکسوس به بررسی استراتژی های کسب و کار و چرایی اهمیت آن, اجزای مختلف استراتژی های کسب و کار و نمونه هایی از استراتژی های کسب و کار می پردازیم که به شما در ایجاد ایده برای شرکتتان کمک می کند. در حالی که درک یک استراتژی تجاری از نظر تئوری ساده است, توسعه یک استراتژی تجاری خوب و سپس اجرای واقعی آن آسان نیست.
استراتژی کسب و کار چیست؟
اساساً استراتژی کسب و کار یک برنامه جامع سازمانی است. این طرح همان چیزی است که مدیریت یک شرکت برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود تدوین و اجرا می کند. اساساً یک طرح تجاری یک برنامه بلند مدت از مقصد استراتژیک مورد نظر برای یک شرکت است. برنامه بلند مدت شامل طرح کلی از تصمیمات استراتژیک و همچنین تاکتیکی است که یک شرکت باید برای دستیابی به اهداف کلی خود اتخاذ کند. این استراتژی تجاری سپس به عنوان یک چارچوب مرکزی برای مدیریت عمل خواهد کرد.
هنگام تعریف این زندگی, مدیریت باید سرعت خود را کم کند و نفس بکشد. این به بخشهای مختلف یک کسبوکار کمک میکند تا با هم کار کنند و تضمین میکند که همه تصمیمها از جهت کلی سازمان حمایت میکنند. این به جلوگیری از کار در سیلوها یا تیم های متقابل کمک می کند. در این مرحله مهم است که تفاوت بین استراتژی و کار و بیانیه ماموریت برجسته شود.
مدل های استراتژی کسب و کار
استراتژی های کسبوکار در اشکال و اندازهها هستند (به برخی از مثالها/منابع زیر مراجعه کنید) و میتوانند در عمق بسیار متفاوت باشند. با این حال, اکثر اسناد استراتژی عبارتند از:
ارزشهای اصلی
استراتژی های کسب و کار رهبران و بخش ها را در مورد اینکه چه کاری انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند، با در نظر گرفتن ارزش های اصلی سازمان راهنمایی می کند.
تخصیص منابع
به طور کلی، عنصر منبع یک طرح تجاری، تخصیص منابع موجود و همچنین محل منابع اضافی را پوشش می دهد. اکثر کسب و کارها به منابع مختلف، افراد، فناوری، منابع مالی و فیزیکی متکی هستند. داشتن تصویری واضح از این نیازها و نیازهای آینده، رهبران را قادر می سازد تا ببینند کجا منابع بیشتری برای دستیابی به اهداف خود اضافه کنند.
SWOT (نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدها)
برای هر استراتژی کسب و کار, درک نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدهای آن بسیار مهم است. این بخش اصلی هر استراتژی تجاری است و تضمین می کند که فروتنی و خودآگاهی وجود دارد. درک این موضوع به شناسایی مکان هایی که سازمان می تواند پیروز شود و زمینه هایی که باید در آینده به آنها رسیدگی شود کمک می کند.
اندازه گیری و تجزیه و تحلیل
اندازهگیری به شما کمک میکند تا با استراتژی هماهنگ بمانید، ضربالاجلها و اهداف تعیین کنید و به مواردی مانند نگرانیهای بودجه رسیدگی کنید. امروزه پلتفرم های داده و هوش تجاری نقش مهمی در این مرحله دارند.
چشم انداز و اهداف
یک استراتژی کسب و کار برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود طراحی شده است. عنصر چشم انداز یک جهت روشن برای کسب و کار فراهم می کند. این به شما اجازه می دهد تا دستورالعمل های تاکتیکی را در استراتژی های کسب و کار ایجاد کنید که چه وظایفی باید تکمیل شوند و کدام یک از منابع شما مسئول تکمیل آنها هستند.
تفاوت بین استراتژی کسب و کار و تاکتیک کسب و کار چیست؟
قبل از پرداختن به جزئیات نحوه ایجاد یک استراتژی معاملاتی, مهم است که درک کنید که استراتژی با تاکتیک متفاوت است. هر دو به یکدیگر کمک می کنند, اما چیزهای کاملاً متفاوتی هستند. همانطور که تعریف کردیم, استراتژی به اهداف بلند مدت یا نقشه راه سازمان و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آنها اشاره دارد. یا مسیری که سازمان در جهت اهداف خود طی خواهد کرد. برعکس, تاکتیک ها به مجموعه خاصی از اقدامات انجام شده برای دستیابی به اهداف یا استراتژی سازمانی اشاره دارد.
به عنوان مثال, یک شرکت ممکن است یک چشم انداز استراتژی کسب و کار برای تبدیل شدن به ارزان ترین تامین کننده یک محصول در بازار داشته باشد. این امر مستلزم آن است که مدیران آنها با تامین کنندگان مذاکره کنند و هزینه های خرید را کاهش دهند. این یک حرکت تاکتیکی برای دستیابی به یک استراتژی تعیین شده است.
استراتژی کسب و کار آنلاین
فعالیت کسب و کار آنلاین در حال رشد است و بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که فروش آنلاین حداقل 40 درصد از کل فروش خرده فروشی را در آینده نزدیک تشکیل دهد. در حالی که در حال حاضر تنها حدود 10 درصد از کل خریدها به صورت آنلاین انجام می شود, بسیاری از شرکت های آنلاین, از جمله eBay و Amazon, در میان خرده فروشان برتر در ایالات متحده هستند. در حالی که اینترنت بازار سفر و کتاب را متحول کرده است, بسیاری از صنایع دیگر نیز به همین ترتیب در حال تغییر هستند. روش های سنتی استراتژی کسب و کار معمولاً بر ارتباط یک طرفه از بازاریاب به مصرف کنندگان تأکید دارند, در حالی که اینترنت یک رسانه بسیار تعاملی است.
از آنجایی که اطلاعات دو طرفه بین خرده فروشان و مشتریان جریان دارد, کسب و کارهای آنلاین می توانند از اطلاعات جمع آوری شده از طریق تعامل با مشتری برای توسعه روش های بازاریابی موثرتر, تعریف ترکیب محصول خود و ارائه پشتیبانی بهتر از مشتری استفاده کنند. در نتیجه, اینترنت به شرکتها اجازه میدهد تا فراتر از تقسیمبندی بازار,به تجزیه بازار بروند و بازارهای خود را به گروههای کوچکتری از مشتریان تقسیم کنند. آنها حتی می توانند پیشنهادات خود را برای مشتریان شخصی سفارشی کنند, همانطور که آمازون با توصیه های مشتری خود انجام می دهد, فرآیندی که به عنوان پالایش مشارکتی شناخته می شود. برای اطلاعات بیشتر به استراتژی های آمازون مراجعه کنید.
چرا استراتژی مهم است؟
تقریباً هر رهبر کسب و کار نوعی چشم انداز برای سازمان خود دارد. به طور کلی, در روزهای اولیه, مانند یک محیط راه اندازی, این می تواند بسیار روان باشد. با این حال, با گذشت زمان و رشد یا شلوغ شدن تجارت,”استراتژی کسب و کار” ممکن است کمتر تعریف شود. هنگامی که یک استراتژی به خوبی تعریف نشده باشد, یک تجارت ممکن است شروع به مبارزه کند, زیرا کارمندان هسته یک تجارت را تغییر می دهند و ارزش های آن اغلب کمتر تعریف شده است.این می تواند باعث شود که سازمان ها در برخی موارد موفقیت خود را قربانی کنند, ممکن است به نتایج کوتاه مدت دست یابند, اما در نهایت می تواند به قیمت بقای بلندمدت آنها تمام شود.
این مشکل می تواند با عواملی مانند کاهش فروش, افزایش هزینه ها یا افزایش رقابت ترکیب شود. در این موارد, یک تجارت شروع به آسیب می کند. و از آنجایی که کارکنان به طور خستگی ناپذیر برای “خاموش کردن آتش” ناشی از چنین تغییراتی تلاش می کنند, زمان برای تفکر استراتژیک به یک کالای گرانبها تبدیل می شود. ایجاد یک استراتژی تجاری دشوار نیست, اما زمان و تمرکز می خواهد.
به عنوان یک رهبر باید استراتژی کسب و کار خود را اولویت بندی کنید و مطمئن شوید که زمانی را در روز برای برنامه ریزی طرح کسب و کار خود اختصاص می دهید. ایجاد یک استراتژی های کسب و کار به طور خودکار به معنای موفقیت کسب و کار شما نیست. با این حال, به شما این امکان را می دهد که چشم انداز و اهداف سازمانی خود را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید.
نمونه استراتژی کسب و کار
موارد فوق به ما یک تعریف عملی از استراتژی و چرایی اهمیت آن می دهد. اکنون باید ببینیم که چگونه آن را با موفقیت بسازیم. این را می توان به چند مرحله کلیدی تقسیم کرد:
تعریف چشم انداز خود
برای موفقیت هر استراتژی, اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود, ارزش های شرکت و موقعیت بهینه بازار است. این پایه و اساس را برای توسعه بقیه استراتژی تعیین می کند. چشم انداز نه تنها بیانیه ماموریت است, بلکه ارزش پیشنهادی, مشخصات مشتری ایده آل و بازار اصلی را نیز تعریف می کند.
تعیین اهداف خود
گام دوم در ایجاد یک استراتژی تجاری موفق, تعیین اهداف سطح بالا است. اینها, در بیشتر موارد, بر مواردی مانند درآمد, نفوذ در بازار, رشد یا ایجاد ارزش سهامداران تمرکز دارند. اما اینها برای هر کسب و کاری منحصر به فرد هستند. هنگام توسعه استراتژی خود, مهم است که هنگام تعیین اهداف واقع بین باشید. هدف استراتژی کسب و کار در نهایت پاسخ به یک سری سوالات در مورد چگونگی رقابت, رشد و شکوفایی یک کسب و کار است. اهداف سطح بالا نباید بر دستیابی به ماموریت یک شرکت یا بازتاب ارزش های اصلی آن تمرکز کنند. در عوض, اینها معمولاً در سطوح پایین تر و تاکتیکی تر, مانند استراتژی بازاریابی یا ارتباطات در نظر گرفته می شوند.
تجزیه و تحلیل تجارت و بازار
اکنون چشم انداز و اهداف خود را مشخص کرده اید. بعدی در لیست توسعه استراتژی شما، تجزیه و تحلیل کسب و کار شما است, این جایی است که تجزیه و تحلیل شما کلیدی است. به عنوان یک رهبر، دانستن اینکه کجا کسب و کار شما قوی است یک مهارت حیاتی است و به شما کمک می کند تا استراتژی کسب و کار خود را توسعه دهید. به همین ترتیب, مهم است که از نقاط ضعف خود آگاه باشید.
درک این موضوع تضمین می کند که استراتژی شما بیش از حد با مناطقی که به عنوان نقاط ضعف شناسایی کرده اید تنظیم نمی شود و شانس موفقیت بیشتری را تضمین می کند. تجزیه و تحلیل نه تنها وضعیت داخلی یک شرکت, بلکه وضعیت خارجی را نیز در نظر می گیرد. به عبارت دیگر بازار. این جایی است که شما زمین بازی را تنظیم می کنید.
مزیت رقابتی خود را مشخص کنید
چهارمین مرحله کلیدی در توسعه استراتژی کار, پاسخ به این سوال است که چگونه به اهداف خود دست خواهد یافت. به عبارت دیگر, چگونه در بازار تعریف شده خود رقابت خواهید کرد؟ همچنین می تواند یک نقطه فروش منحصر به فرد (USP) تعریف کند که شما را از رقبای خود متمایز می کند. این امر به ویژه در صنایع رقابتی که رقبای تعریف شده زیادی دارند، بسیار مهم است. در این مرحله, مواردی مانند نحوه ایجاد تقاضا برای محصولات یا خدمات خود، افزایش فروش, استفاده از فناوری های جدید و ایجاد حاشیه های بالاتر را بررسی خواهید کرد. برای بسیاری از مشاغل، این مرحله ساخت یا شکست است. عدم تعریف و بیان مزیت رقابتی می تواند برای کسب و کارها کشنده باشد.
یک چارچوب بسازید
آخرین بخش پازل استراتژی, فرموله کردن یک چارچوب است. یا این استراتژی را می توان به بخش های دقیق تر ترجمه کرد. به عنوان مثال, یک بخش ارتباطات در انزوا ممکن است نقش بسیار کمی در جهت گیری استراتژیک کلی ایفا کند. از آنجایی که عناصری در استراتژی وجود دارد که برای این بخش “خارج از محدوده” هستند. بنابراین چارچوب چشم انداز و نیازهای هر بخش در یک سازمان را در نظر می گیرد و سپس آنها را با اهداف سازمانی همسو می کند.
جمع بندی
در این مقاله از آژانس تبلیغاتی نکسوس به بررسی استراتژی کسب و کار پرداختیم. همچنین در این مقاله به بررسی بیشتر جوانب این استراتژی نیز پرداخته شد. شایان ذکر است, شما کاربر عزیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران این مجموعه ارتباط حاصل کنید. این مجموعه همچنین با ارائه خدمات تولید محتوا آماده خدمت رسانی به شما می باشد.
خلاقیت و زیبایی را با اهداف کسب و کار هم مسیر کن, و نامش را تولید محتوای حرفه ای بگذار …