مشاور دیجیتال مارکتینگ
مشاور دیجیتال مارکتینگ
مشاور دیجیتال مارکتینگ فردی است که دارای تخصص و تجربه در زمینه استراتژیها، تکنیکها و روشهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ است. این دسته از متخصصین معمولاً با شرکتها، سازمانها یا افرادی که محصولات یا خدمات خود را در فضای آنلاین تبلیغ میکنند، در حال همکاری هستند.
آنها به مشتریان خود در تعیین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ، انتخاب و استفاده از ابزارها و روشهای مناسب، تحلیل دادهها و بهینهسازی عملکرد کمک میکنند. گواهیهای حرفهای مانند گواهی Google AdWords و Google Analytics و سابقه کار قوی در زمینه دیجیتال مارکتینگ از دیگر لازمههای یک متخصص در این زمینه است.
قبل از خواندن ادامۀ مقاله پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در مورد بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به صفحۀ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به برخی نکات مهم درخصوص معرفی مشاورین دیجیتال مارکتینگ و استراتژیهای آن بپردازیم.
مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
خب در قسمت بالا به موضوع همراهی اشاره کردیم, اما اگر بخوایم دقیق تر برسی کنیم. مشاور دیجیتال مارکتینگ به فردی گفته میشه که با تسلط کامل بر روی مفاهیم دیجیتال مارکتینگ و ابزار های دیجیتال مارکتینگ به یک کسب و کار در هر اندازه ایی کمک میکند تا اون کسب و کار در فضا های دیجیتال بیشتر و بهینه تر رشد کنه. واقعا تعریف بالا شاید مختصر باشه اما تک تک کلمات اون به نظرم مهم هستند.
وقتی میگیم تسلط کامل, یعنی انتظار نداریم دانش اون فرد به وسعت یک اقیانوس باشه, به عمق یک متر. یعنی انتظار داریم همه مفاهیم رو به صورت عمیق هم تئوری و هم تجری بلد باشه. مفاهیم رو مسلط باشه اما مهم تر از اون ابزار ها هستند به نظر من مشاور دیجیتال مارکتینگی که ابزار ندونه مثل جنگجویی هست که شمشیر رو کامل میشناسه ولی نمیتونه باهاش بجنگه. و به کسب و کار ها در هر اندازه ایی, یعنی مهم نیست یه مغازه اغذیه فروشی باشه یا یه کارخانه بزرگ تولیدی باید بتونه به هر دو این ها کمک کنه. و اما بیشتر و بهینه تر رشد کردن, این یعنی اون مشاور باید کاری بکنه که نرخ تبدیل شما بالاتر بره و هزینه شما برای جذب هر مشتری کاهش پیدا کنه.
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

1- تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
درسته که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ هم باید به مفاهیم مسلط باشه هم به ابزار ها ولی این معنی این نیست که خودش باید کاری های عملیاتی رو انجام بده. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید به واسطه شناختی که از اون کسب و کار به دست میاره و نیاز سنجی دقیق از اون, بتونه یک برنامه و یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به اون کسب و کار بده. یعنی بیاد و به بگه شما در فضا های دیجتال الان در نقطه آ هستید و میخوایم برسیم به نقطه ب و برای رسیدن به اون چه مسیر هایی جلوی رومون هست.چه هزینه هایی نیاز هست انجام بدیم, چه تعداد محتوا توی چه شبکه های اجتماعی و … .
2- تحلیل کانال های دیجیتال مارکتینگ
هر شرکتی به واسطه کانال های دیجیتال مارکتینگ داره کارش رو انجام میده. برای مثال یک شرکت هم روی سئو سایت کار میکنه هم اینستاگرام داره هم تبلیغات همسان و ریتارگتش فعاله و هم کانال تلگرام داره. خب یک نفر باید به عنوان مشاور بیاد و این کانال ها رو برسی کنه. اینکه به واسطه هر کدوم از این کانال ها به تفکیک, چه تعداد مشتری با کسب و کار ما آشنا شد؟ چه تعدادی از اون ها با ما تماس گرفتند یا مراجعه کردند؟ چه تعدادی از اون خرید کردند؟ چرا خرید نکردند؟ و … .
نکته بسیار مهم: همین جا متوجه میشیم که یک مشاور دیجتال مارکتینگ باید به مفاهیم فروش و بازاریابی هم مسلط باشه و قبل از اینکه یک بازاریاب دیجیتال باشه یک بازاریاب حرفه ایی باشه.
3- برنامه ریزی و هدف گزاری دیجیتال مارکتینگ
برای یک سازمان یا واحد بازاریابی مهمه که بتونه روی لید های ورودی از سمت کانال های دیجیتالش حساب کنه. برای همین یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتونه به صورت ماهانه و حتی هفتگی برنامه ریزی مناسبی جهت کانال های بازاریابی دیجیتال داشته باشه و بتونه برای هر کانال هدف گزاری خاص خودش رو انجام بده.

خدمات تولید محتوا و سئو در اصفهان
مشاور دیجیتال مارکتینگ و سئو در اصفهان با توجه به نیازها و هدفهای مشتریان، به طور عمومی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی آنلاین، بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو، بهینهسازی تجربه کاربری و وبسایت عمل میکنند. بدین ترتیب استراتژیهای محتوا، راهاندازی و مدیریت رسانههای اجتماعی، روابط عمومی دیجیتال و سایر جوانب مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را مورد مشاور قرار میگیرد.
تحلیل و بررسی
شرکت دیجیتال مارکتینگ باید قادر شود تا تحلیل و بررسی دقیقی از بازار، رقبا و مشتریان هدف انجام دهد. این تحلیلها شامل تحلیل SWOT، تحلیل رقبا، تحلیل بازاریابی و تحلیل کاربران میشود. فرایند تحلیل باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد تا راهکارهای پیشنهادی بیشترین نتایج را به همراه داشته باشد.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ
مشاور دیجیتال مارکتینگ باید برنامهریزی و تعیین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ موثر برای مشتریان خود انجام دهد. این شامل تعیین هدفها، شناخت مشتریان هدف، انتخاب کانالهای مناسب و تعیین بودجه و زمانبندی است.
بهینهسازی موتورهای جستجو
شرکت باید توانایی بهینهسازی وبسایتها و محتواها برای رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو را داشته باشد. این موارد شامل بهینهسازی الگوریتمهای SEO، تحلیل کلمات کلیدی، بهبود ساختار وبسایت و ایجاد محتوای باکیفیت است.
تبلیغات آنلاین
شرکت دیجیتال مارکتینگ باید توانایی طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی آنلاین را داشته باشد. این موارد شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات گوگل، تبلیغات نمایشی و سایر روشهای تبلیغاتی آنلاین است. بهرهگیری از روشهای هوشمندانه مشاور دیجیتال مارکتینگ در رضایت بخش بودن این روش نقش موثری پیدا خواهد کرد.
رسانههای اجتماعی
شرکت باید توانایی مدیریت رسانههای اجتماعی مشتریان خود را داشته باشد. این شامل ایجاد و مدیریت حسابهای رسانههای اجتماعی، برنامهریزی و اجرای کمپینهای رسانههای اجتماعی و تحلیل عملکرد آنها است.
بهبود تجربه کاربری
مشاور دیجیتال مارکتینگ باید توانایی بهبود تجربه کاربری در وبسایت و رابطهای کاربری دیگر را داشته باشد. این موارد شامل بهینهسازی طراحی، سرعت بارگذاری، محتوا قابل خواندن و دسترسی آسان است.
روابط عمومی دیجیتال
شرکت باید توانایی مدیریت روابط عمومی دیجیتال مشتریان خود را داشته باشد. این شامل ارتباط با مشتریان از طریق رایانامه، نشریات الکترونیکی، وبلاگها و رسانههای دیگر است.
امنیت دیجیتال
شرکت باید توانایی حفاظت از اطلاعات مشتریان و امنیت دیجیتال را داشته باشد. این مورد شامل استفاده از پروتکلهای امنیتی، رمزنگاری، پشتیبانی از پرداخت امن و مدیریت ریسک امنیتی است. حوزه امنیت از سری موضوعات مورد بحث در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و در دسته اصلیترین مولفههای این زمینه قرار دارد.
نظارت و بهبود پیگیری
شرکت باید توانایی نظارت و بهبود پیگیری عملکرد استراتژیها و کمپینهای دیجیتال مارکتینگ را داشته باشد. این موارد شامل استفاده از ابزارهای نظارتی، بررسی عملکرد کمپینها و ارائه پیشنهادات بهبود است.
این موارد تنها بخشی از نکسوس به عنوان ارائه دهنده خدمات تولید محتوا و سئوی سایت در اصفهان خواهد بود. تمامی این وظایف با همکاری و هماهنگی با مشتریان انجام میشوند تا استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ موثر واقع شده و بازدهمندی لازم برای مشتریان فراهم شود.
شرکت بازاریابی و برندینگ نکسوس با بیش از چند سال سابقه همراه با تیم مجرب و حرفهای خود میتواند در زمینه پیشرفت کسب و کارتان به شما کمک کند. شما میتوانید به کمک استفاده از تجربیات و نقطه نظریات مشاورین متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ هدفمندتر عمل کنید.
رسانههای اجتماعی
شرکت باید توانایی مدیریت رسانههای اجتماعی مشتریان خود را داشته باشد. این شامل ایجاد و مدیریت حسابهای رسانههای اجتماعی، برنامهریزی و اجرای کمپینهای رسانههای اجتماعی و تحلیل عملکرد آنها است.
مزایای همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ
مشاور دیجیتال مارکتینگ دارای تخصص و تجربه در زمینه بازاریابی آنلاین هستند. آنها با داشتن دانش عمیقی درباره روشها و استراتژیهای موثر در دیجیتال مارکتینگ میتوانند به شما کمک کنند تا برنامههای بازاریابی خود را بهبود بخشید.
از دیگر مزیتهای قابل توجه در این زمینه، دریافت بهترین راهکارها را برای رشد کسب و کار خواهد بود. همکاری با مشاوران دیجیتال مارکتینگ دارای مزایای بسیاری است. در بخش زیر، به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:
- بهرهگیری از تخصص و تجربه
- به روز بودن دانش مجموعه با تکنولوژیها و روشهای جدید
- توجه به نیازهای مشتریان
- بهبود روند پیشرفت و رشد سریعتر
- صرفهجویی در زمان و هزینه
- ارزیابی و پیگیری عملکرد
مشاوران دیجیتال مارکتینگ میتوانند عملکرد بازاریابی شما را ارزیابی کنند و به شما بازخورد و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد بدهند. آنها معیارها و کارکردهای مشخصی را برای اندازهگیری و مقایسه عملکرد شما در دسترس دارند و میتوانند به شما در تحلیل و بهینهسازی استراتژیهایی که دارید کمک کنند.
در نهایت، همکاری با مشاوران دیجیتال مارکتینگ میتواند به شما کمک کند تا در بازار رقابتی آنلاین بهتر دیده شوید، بازاریابی خود را بهبود بخشید و رشد کسب و کار خود را افزایش دهید.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای انتخاب یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای سازمانمان باید به چه نکاتی توجه کنیم
ببنید عرصه مشاوره در کل عرصه جالبی نیست چرا که پر شده از افراد بیسوادی که فقط میشینند بالای گود و میگن لنگش کن. یعنی هیچ کار عملیاتی نه خودشون میکنند و نه اصلا بلد هستند که انجام بدند. برای همین مهمه که برای استخدام یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به یکسری از نکات توجه کنید:
- سابقه کاری و رزومه اجرایی
بسیار مهم هست که شما بدونید اون فرد مشاور با چه شرکت هایی کار کرده و با مشاوره های درست و یاغلطش اون سازمان رو از کجا به کجا رسونده؟ با مشتری هاش تماس داشته باشید و از اون ها هم سوال بپرسید.
- تخصص و مهارت ها
درصد تخصص اون فرد به فضا ها و نرم افزار های مختلف هم میتونه بسیار تاثیر گذار باشه. برای همین از اون بپرسید که به چه نرم افزار و ابزار هایی تسلط دارد؟
- برنامه و پیشنهاد اختصاصی
حتما حتما قبل از عقد قرارداد با مشاور دیجیتال مارکتینگ, از اون برنامه و پیشنهاد هاش رو برای کسب و کارتون بگیرید. و برنامه اون برای اجرایی کردنش رو هم ازش بخواید. این نباشه که صرفا اون مشاور پلن بده.

درآمد مشاوره دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
یکی از سوالاتی که مطرح هست اینه که یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ چقدر حقوق میگیره؟ خب پاسخ به این سوال خیلی راحت نیست چراکه حقوق این افراد بسته به میزان تجربه کاری، تعداد پروژه ها, میزان تخصص متغیره. اما به طور تقریبی یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ بین 15 الی 50 میلیون ماهانه میتونه دریافتی داشته باشه.
جمع بندی
همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای کسب و کار خود را بهبود بخشید و بهترین نتایج را در این حوزه به دست آورید. با توجه به تغییرات پویا در بازاریابی آنلاین، داشتن تخصص و تجربه مشاوران دیجیتال مارکتینگ میتواند به شما اطمینان بدهد که در جریان آخرین تکنولوژیها و روشهای بازاریابی قرار دارید.
به کمک همکاری با یک مشاور، شما میتوانید استراتژیهای خود را سفارشی کنید و به نیازها و هدفهای خاص کسب و کار خود پاسخ دهید. آنها با تحلیل بازار و مخاطبان هدف، به شما راهکارهایی ارائه میدهند که میتوانند به شما در دستیابی به مشتریان هدف و افزایش فروش کمک کنند.