نکات بسیار مهم برای طراحی کاتالوگ این بار از دیدگاه مشتری
اگر شما هم فردی هستید مه وارد این صفحه شدید و قصد دارید که طراحی کاتالوگ سفارش بدید باید این نکات بسیار مهم رو راجب به طراحی ماتالوگ بدونید.اینم بگم که این نکات عمومی هست و چه با نکسوس چه با هر شرکت تبلیغاتی دیگه ایی دونستن این نکات الزامیه!
یکی از نکات مورد توجه کارفرما باید عکس هایی باشه که توی کاتالوگ استفاده میشوند.چرا که یکی از اهداف کاتالوگ معرفی کالا و شرکت هست و عکس ها نقش بسیار مهمی داخل اون دارند.پس شما باید اول از همه مطمئن بشید که از محصول, محیط, افراد( معمولا مدیرعامل), کاربرد های محصولتون( عکس های جنرال), اسکچ ها و … عکس دارید و در مرحله دوم با یک کارشناس مشورت کنید تا مطمئن بشید این عکس ها کیفیت مناسب جهت استفاده در کاتالوگ رو دارند.
بعد از عکس نکته دیگه ایی که مهمه متن های کاتالوگتون هستند, این متن ها شامل توضیحات محصول, معرفی شرکت, چشم انداز و ماموریت, مشتریان, ارزش های برند, تاریخچه و …. باید آماده باشند تا توسط تیم طراحی کاتالوگ استفاده بشوند.حالا سوال پیش میاد که اگه من این متن ها رو نداشتم یعنی نمیتونم کاتالوگ داشته باشم یا اصن اگه وقت کافی نداشته باشم و شخصی نباشه این متون رو برای طراحی کاتالوگم آماده کنه چی؟
باید بگم که خیالتون راحت تیم محتوا نویس, و کپی رایتر های ما میتونند در کمترین زمان بعد از مطالعه پروژه شما این متون رو برای شما آماده کنند.البته که متن هایی مثل ماموریت و چشم انداز باید با مدیر عامل و بنیان گذاران موسسه صحبت و مشورت بشه. اما در کل خیالتون از بابت نگارش متون راحت باشه.
بعد از متن و عکس برای طراحی کاتالوگ شما باید به این نکته توجهع کنید که این کاتالوگ رو قراره چه کسی استفاده کنه؟ به دست کی میرسه؟ آیا این کاتالوگ رو برای استفاده در نمایشگاه میخوام و اون رو بین عموم مردم پخش میکنم؟ یا کاتالوگ قراره به صورت هدفمند به دست مدیران خرید یا مدیران ارشد سازمان ها برسه؟ حالا چرا این مهمه؟ چون شاکله اصلی طراحی کاتالوگ رو مشتری هدف و مخاطب اون کاتالوگ شکل میده استفاه از رنگ ها قالب ها حتی لحن پیام ها تماما باید متناسب با جامعه هدف شما باشه,شناخت دقیق جامعه هدف و نیاز های اون یکی از خدمات بخش تحقیقات بازار در اصفهان هست.
برای مثال اینجا سه نمونه کاتالوگ رو میبینیم که برای سه رسته افراد و هدف مختلف توسط تیم نکسوس طراحی شده
این قسمت رو اقتصادی ها بخونند.حواستون باشه اگر قراره کاتالوگتون رو ازش تیراژ بالا چاپ بشه یا اصلا دارید برای نمایندگی هاتون این کاتالوگ ها رو چاپ میکنید باید مواظب باشید که کاتالوگ تعداد صفحه اش خیلی بالا نره و میتونید برای تعداد صفحات بالا از کاتالوگ دیجیتال استفاده کنید( کاتالوگ دیجیتال میتونه لینک بشه بعدا)
ممکنه خیلی وقته ها طرحی های کاتالوگ رو توی سیستم به شما نشون بدن و خب خیلی هم زیبا باشه, اما بدونید همیشه قرار نیست توی چاپ به همون خشگلی در بیاد.یکسری از رنگ ها هستند که توی چاپ معمولا بد درمیاد و با رنگ اصلی تفاوت داره: رنگ های گرادیانت و سایه دار, بنفش, طوسی, آبی ها خاص, دراپ شدو ها و …
طراحی کاتالوگ اصولی بر اساس ویژگی های برند و همچنین نمایش بی همتا کسب و کار خود را به نکسوس بسپارید …