گرفتن تیک آبی اینستاگرام
گرفتن تیک آبی اینستاگرام
نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام
گرفتن تیک آبی اینستاگرام به چه صورت است ؟ چه روش های برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام وجود دارد؟ شرایط داشتن تیک آبی اینستاگرام چیست؟ داشتن تیک آبی اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟ اگر اینستاگرام را به عنوان یک شبکه اجتماعی بشناسید حتما تابحال درباره تیک آبی اینستاگرام چیزهایی به گوشتان خورده است. در این مقاله در رابطه با گرفتن تیک آبی اینستاگرام, که یکی از مهمترین مسائل برای فعالان این شبکه اجتماعی است بیشتر صحبت خواهیم کرد. با نکسوس که عرضه کننده انواع خدمات تولید محتوا می باشد در ادامه همراه باشید.
تیک آبی اینستاگرام
با آغاز فعالیت اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی, افراد شناخته شده و مشهور زیادی وارد این فضا شدند. از طرفی بدلیل دسترسی های نامحدود اینستاگرام افراد سودجو اقدام به درست کردن اکانت های فیک, با نام و تصاویر این افراد مشهور کردند. در این شرایط تشخیص اکانت اصلی از اکانت فیک یک سلبریتی یا هر فرد مشهور دیگری, سخت شده بود و افراد سودجو می توانستند با نام یک فرد مشهور هر نوع کلاهبرداری را به اسم آن شخص از طرفدارن و یا مردم انجام دهند. چنین شرایطی برای برندها, شرکت ها و کمپانی های مشهور نیز وجود داشت.
به همین دلیل اینستاگرام برای جلوگیری از چنین سودجویی هایی “تیک آبی” را برای کاربران شناخته شده خود تعریف کرد. تیک آبی بر روی پیج در کنار اسم صفحه و همچنین بالای پست ها در کنار اسم پیج نمایش داده میشود. این باعث شده تا افراد راحت تر صفحه اصلی فردی که به دنبال آن هستند از آن زمان هر شخص, برند, شرکت و یا کمپانی که مشهور و شناخته شده است با درخواست و گرفتن تیک آبی اینستاگرام میتواند امنیت پیج شخصی یا تجاری خود در این شبکه اجتماعی را تضمین کند و از نام و شهرت خود برای هرگونه کلاهبرداری جلوگیری کند. بنابراین تیک آبی اینستاگرام برای پیج های شخصی و تجاری قابل دریافت است. اما باید چه شرایطی داشته باشیم تا بتوانیم تیک آبی اینستاگرام را برای پیج شخصی خود فعال کنیم؟
شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام
مسلما هر شخص عادی نمیتواند با درخواست دادن, تیک آبی اینستاگرام را دریافت کند. چراکه همانطور که گفتیم این تیک مخصوص افراد شناخته شده است. اگر گرفتن تیک آبی اینستاگرام کار آسانی بود حتما پیج های زیادی تابحال این تیک را بر روی صفحه اینستاگرامی خود فعال کرده بودند. برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای پیج های شخصی و تجاری یک سری شرایط وجود دارد. در صورتیکه صفحه اینستاگرامی شما این شرایط را دارا باشد تیک آبی اینستاگرام را دریافت خواهد کرد.
در مرحله اول صفحه شما باید؛ شرایط و همچنین دستورالعمل های اینستاگرام را پذیرفته باشد.
معتبر بودن
اعتبار پیج یکی از اصلیترین شاخصه ها برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام است. در واقع شما باید همان فرد, برند, شرکت یا کمپانی باشید که برای گرفتن تیک آبی اقدام کردید. باتوجه به قوانین احرازهویت برای گرفتن تیک آبی, اعتبار پیج شما مشخص خواهد شد.
شناخته بودن برند
باید شخصیتو برند و یا کمپانی شما شناخته شده باشد. اگر برای پیج شخصی یا تجاری اقدام به گرفتن تیک آبی میکنید حتما باید به این نکته توجه کنید که اینستاگرام امتیاز تیک آبی را فقط به افراد یا شرکت های مشهور میدهد. بنابراین اگر شناخته شده نیستید شانسی برای گرفتن این تیک ندارید.
صفحه عمومی
-صفحه اینستاگرام باید عمومی (PUBLIC) باشد. برای دریافت تیک آبی اینستاگرام, پیج موردنظر باید حتما عمومی باشد. اگر پیج به حالت خصوصی (private) باشد, تیک آبی برای آن فعال نخواهد شد.
اطلاعات کامل
اطلاعات پیج باید کامل باشد. برای کامل بودن اطلاعات یک پیج باید به نوشتن بیو, عکس پروفایل و راههای ارتباطی با مخاطبین خود دقت کنید. باید همه این موارد با اطلاعات شخصی و اصلی شما هماهنگی داشته باشد. مثلا؛ شما نمیتوانید از عکسی بجز عکس خودتان برای پروفایل پیج در هنگام گرفتن تیک آبی اینستاگرام استفاده کنید. همچنین نام شما بایدکامل و صحیح نوشته شده باشد.
منحصر بفرد بودن
نها برای یک پیج با نام خود میتوانید تیک آبی بگیرید. این یعنی اینکه: اگر شما با نام خود دو صفحه در اینستاگرام دارید تنها برای یکی از آنها میتوانید تیک آبی بگیرید. تنها در صورتی به دو پیج با یک نام تیک آبی تعلق میگیرد که به دو زبان مختلف باشد. مثلا یکی از پیج ها به زبان فارسی برای فارسی زبانان و دیگری به زبان انگلیسی برای انگلیسی زبان ها باشد.
مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام
حالا اگر یک پیج اینستاگرامی شرایط گرفتن تیک آبی را داشت برای گرفتن آن باید چه مراحلی طی شود؟ گرفتن تیک آبی اینستاگرام از طریق گزینه “درخواست تاییده” در اکانت صورت می گیرد که در ادامه مراحل فعال کردن آن را برایتان توضیح خواهیم داد.
در ابتدا باید به اکانت اینستاگرامی خود وارد شوید. اگر بیشتر از یک اکانت دارید حتما باید دقت کنید که وارد همان پیجی شدید که قرار است برای گرفتن تیک آبی آن, درخواست بدهید. بسیاری از افراد به اشتباه در هنگام درخواست تیک آبی در اکانت غیر اصلی خود, مراحل آن را طی کردند و تیک آبی هم برای همان اکانت شان فعال شده است. در صورت چنین اشتباهی امکان اصلاح آن وجود ندارد.
از طریق آیکون سه خط در گوشه سمت راست, وارد منو تنظیمات (setting) شوید.
از منو تنظیمات, گزینه اکانت (Account) را انتخاب کنید و سپس از منو باز شده, گزینه درخواست تاییده (Request verification) را بزنید.
در این مرحله یک صفحه را خواهید دید که باید با اطلاعات خود, آن را پر کنید
در این مرحله از گرفتن تیک آبی اینستاگرام که مرحله نهایی است باید فایل تصویر مدارک شناسایی خود را در محل مشخص شده آپلود کنید. اگر پیج شما شخصی است باید مدارک شناسایی شخصی تان را آپلود کنید. مدرک شناسایی موردپذیرش برای ایرانی ها,تصویر گذرنامه است. اما بطور کلی میتوان از کارت ملی و گواهینامه رانندگی هم استفاده کرد. اگر پیج شما تجاری است و برای یک برند یا شرکت فعالیت میکند باید در این قسمت اظهارنامه مالیاتی و یا صورتحساب شرکت را به عنوان مدرک شناسایی آپلود کنید. و در نهایت دکمه ارسال (send) را بزنید. بعد از اتمام این مراحل باید منتظر بمانید تا اینستاگرام درخواست شما را بررسی کند. بعد از بررسی, قبول شدن یا رد درخواست را به اطلاع تان خواهد رساند.
اطلاعات مرحله 4 شامل چهار بخش است.
01
نام کاربری (Username)
برای این بخش از گرفتن تیک آبی اینستاگرام اگر پیج شما شخصی است باید باتوجه به نام و نام خانوادگی خود یک نام اختصاری و یا کامل که قبلا کسی از آن استفاده نکرده باشد انتخاب کنید. اگر پیج شما تجاری است باید باتوجه به نام و حوزه فعالیت برند خود یک نام کاربری برای پیج خود انتخاب کنید نام کاربری در واقع همان آیدی اینستاگرام است. مخاطبان شما با همین نام شما را در اینستاگرام جستجو خواهند کرد. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید از چه کلمات, حروف و نشانه هایی استفاده میکنید.
02
نام کامل (Full Name)
در این بخش باید نام کامل خود که شامل نا, نام خوانوادگی پیشوند یا پسوند است وارد کنید. در واقع این قسمت باید طبق اطلاعات شناسنامه ای شما پر شود.
03
نامی که دیگران شما را با آن میشناسند
نامی که دیگران شما را با آن میشناسند (Known As): این بخش مربوط به شهرت, تخلص و یا هر نامی است که دیگران شما را با آن میشناسند. همچنین اگر یک نام هنری دارید و دوست دارید بقیه شما را با آن نام بشناسند میتوانید در این قسمت آن را وارد کنید.
04
مشخص کنید اکانت شما در کدام دسته بندی قرار دارد (Category)
در این قسمت به نوعی حوزه ای که در آن فعالیت دارید را مشخص میکنید. دسته بندی ها شامل موارد زیر است؛
اخبار و رسانه(News/Media) , موسیقی(Music) , ورزش (Sports) , دولتی یا سیایت (Government/Politics), مد و فشن(Fashion), تفریحات(Entertainment) , بلاگر و اینفلوئنسر(Blogger/Influencer), بیزنس برند یا سازمان (Business/Brand/Organization)
مزیت های داشتن تیک آبی در اینستاگرام
اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان است که حدود یک میلیارد و هشتاد میلیون کاربر دارد. این آمار خود نشان دهنده استفاده بسیار زیاد از این شبکه اجتماعی است. با این وجود داشتن اکانت اینستاگرامی با تیک آبی, میتواند برای دارنده آن حساب مزیت های بسیاری داشته باشد.
-یکی از مهمترین مزیت ها این است که؛ پیج شخصی یا برند شما از سمت مخاطبان خود مورد اعتماد است.
-مزیت دیگر اینکه؛ میتوانید به استوری های خود لینک اضافه کنید. بدون داشتن تاییده باید حداقل 10000 فالور داشته باشید تا بتوانید از این قابلیت در استوری های خود استفاده کنید.
-داشتن تیک آبی برند یا پیج شخصی شما را منحصربفرد و مورد اطمینان میکند. در این صورت شما میتوانید برای تبلیغات و کسب درآمد از پیج خود استفاده کنید.
چگونه شانس خود را برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام بالا ببریم؟
برای اینکه شانس بیشتری برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام داشته باشید بهتر است به این موارد توجه کنید
شهرت شما برای گرفتن تیک آبی همیشه تاثیرگذار است. هرچه تعدا صفحاتی که با نام شما در گوگل وجود دارند بیشتر باشند. شانس شما برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام هم بیشتر خواهد بود. این یعنی: اگر وقتی که نام و یا نام برند شما را در موتور جستجوگر گوگل تایپ میشود تعداد سایت هایی که در رابطه با شما و یا برند تان مطلب نوشته اند زیاد باشند. این موضوع به اینستاگرام میفهماند که شخصیت شما یا برند تان شناخته شده و مشهور است و امتیاز تیک آبی را به شما آسان تر خواهد داد.
حوزه فعالیت خود را منحصربفرد کنید. یعنی همیشه در یک حوزه مشخص فعالیت کنید. فعالیت در حوزه های مختلف باعث میشود مخاطبان شما سردرگم شوند در نتیجه افراد کمتری آن را دنبال خواهند کرد و این مسئله نمیتواند برای گرفتن تیک آبی شرایط مناسبی فراهم کند.
-با یک برنامه ریزی مشخص و دائمی در اکانت اینستاگرامی خود پست منتشر کنید. به عبارتی فعال بودن پیج شما برای گرفتن تیک آبی از مهمترین موارد است. اگر پیج شما برای مدت طولانی فعالیت نداشته است و طی برنامه مشخصی این فعالیت ادامه پیدا نکرده کاندید خوبی برای گرفتن تیک آبی نیست. بهتر است مدتی با برنامه ریزی پیج را ارتقا دهید و سپس برای گرفتن تیک آبی اقدام کنید.
-برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای تبلیغ شبکه های اجتماعی دیگر جدا خودداری کنید. گاهی ممکن است شما بخواهید یک بخش از فعالیت خود در شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر, یوتوب و … را در اینستاگرام منشتر کنید و از مخاطبان خود بخواهید در آن شبکه نیز شما را دنبال کنند. این حرکت برای گرفتن تیک آبی توصیه نمیشود. در واقع اگر درخواست تاییده به اینستاگرام داده باشید و از لینک شبکه های اجتماعی دیگر در صفحه خود استفاده کرده باشید شانس شما برای گرفتن تیک آبی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
-افزایش تعداد فالوور. اگرچه برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام تعداد فالوور ها مشخص نشده است اما هرچه تعداد دنبال کنندگان صفحه شما بیشتر باشند شانس شما برای گرفتن تیک آبی بیشتر خواهد بود.
-حوزه فعالیت خود را منحصربفرد کنید. یعنی همیشه در یک حوزه مشخص فعالیت کنید. فعالیت در حوزه های مختلف باعث میشود مخاطبان شما سردرگم شوند در نتیجه افراد کمتری آن را دنبال خواهند کرد و این مسئله نمیتواند برای گرفتن تیک آبی شرایط مناسبی فراهم کند.
چگونه تیک آبی اینستاگرام را سریع تر بگیریم
برای اینکه بتوانید تیک آبی را سریع تر از حالت ممکن بگیرید بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید. شرکت های زیادی در زمینه گرفتن تیک آبی و طی کردن مراحل آن فعالیت میکنند که یکی از آنها آژانس تبلیغاتی نکسوس است. نکسوس با تخصص خود در این زمینه میتواند مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام را سریع تر طی کند و به نوعی امنیت پیج شما را تضمین میکند. این مجموعه همچنین به ارائه خدمات تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز میپردازد.
ایجاد و مدیریت صفحه شبکه اجتماعی با کیفیت , به اولیه ترین نیاز کسب و کار ها تبدیل شده! برای ربودن گوی سبقت از رقبا در فضای دیجیتال, مدیریت و تولید محتوای منحصربفرد , با ما برای اطلاع از هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید…