مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه اجتماعی
مدیریت شبکه اجتماعی در نکسوس:
بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ شامل بخش های مختلفی است که سرانجام منجر به تأمین منافع کاربر و فروش محصول می شود. مدیریت شبکه اجتماعی شامل مدیریت تمامی تعاملات آنلاین و تولید محتوای حرفه ای در شبکه هایی مانند لینکدین, فیسبوک, اینستاگرام, تلگرام, توییتر, یوتیوب و غیره است.
این کار بسیار فراتر از تهیه پست و استوری یا بروز نگه داشتن صفحه کاری شما است, مدیر شبکه اجتماعی تعاملات با مخاطبان شما را افزایش داده و فرصت های جدیدی برای افزایش فروش پیشنهاد خواهد داد. یادگیری مدیریت رسانه های اجتماعی و فوت و فن بازاریابی اینترنتی, یکی از گام های مهم برای شروع کسب و کار و فروش است.
ممکن است شما نیز همچون اکثر افراد با این شبکه های مجازی آشنایی داشته باشید, اما آیا اطلاعات درستی از روش های مدیریت این شبکه ها دارید؟ مدیریت صحیح این شبکه های اجتماعی نقش کلیدی در رونق گرفتن کسب و کار و فروش شما خواهد داشت. شما میتوانید برای دریافت انواع خدمات تولید محتوا اعم از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی , اطلاع از هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
برای دانلود فایل مدیریت پروژه برروی دکمه رو به رو کلیک نمائید.
تاریخچه مدیریت فضای مجازی
موضوع شبکه مجازی برای اولین بار در سال 1960 در دانشگاه ایلی نویز آمریکا مورد بحث قرار گرفت. سپس اولین شبکه ی اجتماعی در سال 1997 با نام SixDegree راه اندازی شد. SixDegree وب سایتی بود که کاربران آن می توانستند پروفایل خود را ایجاد کرده و پس از مدتی دوستان خود را اضافه کنند. البته قبل از این وب سایت, برخی دیگر از صفحات نیز بودند که امکان ایجاد پروفایل و ارتباط با دوستان را فراهم می کردند؛ اماSixDegree تنها وب سایتی بود که هر دو ویژگی را هم زمان داشت.
به مرور با افزایش امکانات و به روزرسانی, تعداد کاربران این وب سایت افزایش پیدا کرد و به عنوان اولین شبکه اجتماعی در تاریخ شناخته شد. این وب سایت پس از مدتی به ابزاری تجاری تبدیل شد, اما بعد از 3 سال فعالیت, سرانجام در سال 2000 مسدود شد. علت اصلی مسدودیت آن, استفاده نادرست کاربران بود که باعث شکایت های فراوان شد.
مراحل شروع کار و مدیریت شبکه اجتماعی
قبل از هر چیزی باید برنامه بازاریابی آنلاین مناسب برای کسب و کارتان را بیابید. یکی از مواردی ه میتوان از آن برای برندینگ و بازاریابی استفاده نمود, مدیریت شبه های اجتماعی می باشد.شبکه اجتماعی متناسب, با در نظر گرفتن تعداد کاربران فعال و نوع فعالیت مشخص می شود. مرحله بعدی استراتژی فعالیت در شبکه مورد نظر است؛ باید نحوه تولید محتوا, هزینه ها, دفعات ارسال پست و نوع محتوا را مشخص کنید.
به دلیل افزایش روزانه شبکه های اجتماعی و تنوع بالای آن ها, انتخاب و طراحی نام تجاری مناسب, تأثیر بسزایی در جذب مخاطب و افزایش شانس دیده شدن صفحه شما خواهد داشت. مرحله طلایی بعدی تعامل با دنبال کنندگان است, شما باید پاسخ سوالات فالوئرها را داده و با آن ها ارتباط برقرار کنید تا تبدیل به مشتریان شما شوند. مدیریت شبکه های اجتماعی به معنی ایجاد برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف, تجزیه و تحلیل آمار و درگیر کردن دنبال کنندگان با محتوای ارسالی در پلتفرم های محبوب اجتماعی مانند توییتر, فیسبوک و اینستاگرام است.
مدیر رسانه اجتماعی, کارشناسی است که وظیفه جذب مشتریان جدید برای ارتقا و حفظ شهرت برند شما را دارد. این کار شامل پاسخ به سوالات و نظرات مشتریان, ارتقا استراتژی بازاریابی بلند مدت, انتشار محتوا و جلب اعتماد مشتریان می شود.
شایان به ذکر است که مدیریت صحیح و اصولی شبکه اجتماعی تنها به معنی انتشار پست روزانه نیست و مدیر باید بتواند با مخاطبین خود تعاملات اثربخشی برقرار کند و آمار تعاملات و دیده شدن صفحه کاری شما را افزایش دهد.
در واقع رسانه های اجتماعی به یکی از مهم ترین مکان های خرید و فروش تبدیل شده اند که هر ثانیه 11 کاربر به آن ها اضافه می شوند. اگر شما نیز مایل به ایجاد استراتژی حرفه ای برای رسانه های اجتماعی خود هستید, می توانید مدیر شبکه مجازی استخدام کنید یا از ابزارهای مربوطه جهت دریافت اطلاعات قابل مقایسه برای بازاریابی آنلاین استفاده نمایید.
اهداف اصلی مدیریت شبکه اجتماعی
ابزارهای مدیریت رسانه های مجازی, میزان تأثیرگذاری محتوای شرکت را افزایش می دهند, اما به همان اندازه کیفیت محصولات نیز در جذب مخاطب اهمیت خواهد داشت.
طیف وسیعی از تکنیک های رسانه اجتماعی شامل تبلیغات حمایت مالی و ارسال هدفمند است که می تواند بازدید پیج شما را به سطح مورد نظرتان برساند. از مهم ترین اهداف استفاده از ابزارهای مدیریت می توان به تحلیل تعامل اجتماعی برند, مدیریت حساب های متعدد در سیستم عامل های متفاوت, تنظیم برنامه مورد نیاز, دریافت گزارش های تحلیلی جامع, تحلیل و پاسخ دهی به نظرات کاربران و همکاری با اعضای تیم اشاره کرد.
با مدیریت شبکه اجتماعی, در وقت خود صرفه جویی می کنید و با برنامه ریزی قبلی نظم و هدفمندی به محتوای خود می بخشید. همچنین با ارسال چندین پست روزانه, ثبات شبکه مجازی خود را تضمین می کنید. با تحلیل های دقیق درباره نوع, مکان و انتظارات دنبال کنندگان, محتوای ایده آل تری تولید خواهید کرد. علاوه بر این, می توانید مسیری ساده برای پشتیبانی از مشتریان ایجاد کنید تا در اسرع وقت پاسخ سوالات و نظرات آنها را بدهید. با کمک نوآوری می توانید از طریق همکاری در کمپین های رسانه های اجتماعی به دیده شدن برند خود کمک کنید و هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی خود را پائین آورید.
بهترین رسانه های اجتماعی
قبل از شروع به کار در شبکه های اجتماعی, باید بهترین سیستم عامل برای تجارت خود را مدنظر داشته باشید. امروزه حدود ۳ میلیارد نفر در جهان در شبکه های اجتماعی حضور دارند که به طور تقریبی می توان گفت هر کدام در 5 پلتفرم اجتماعی حساب دارند. بازه سنی این افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال است, این رقم یعنی شما تعداد بسیار بالایی مشتری بالقوه دارید که باید با مدیریت حرفه ای آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کنید. اگر می خواهید مشتریان درگیر مطالب شما شوند, باید به طور مداوم محتوای با کیفیت در رسانه مربوطه ارسال کنید. در ادامه مشخصات و مزایای سیستم عامل های متفاوت را شرح می دهیم:
این بستر گسترده اجتماعی حدود 2.7 میلیارد کاربر فعال ماهانه با پیشینه متنوع و متعادل از نظر جنس و گروه سنی دارد. این پلتفرم برای مشاغلی که نیازمند دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان هستند, انتخابی ایده آل است.
بستری برای برندهای B2B است که مشاغل و صنایع گوناگون را مورد نظر قرار می دهد. شما می توانید براساس نوع فعالیت یا عنوان شغلی, محتوا تولید کرده و با افراد تعامل پیدا کنید. مثلا کسانیکه میخواهند با کارفرماها در سراسر دنیا ارتباط داشته باشند از این پلتفرم استفاده می کنند.
بستری برای برندهای B2B است که مشاغل و صنایع گوناگون را مورد نظر قرار می دهد. شما می توانید براساس نوع فعالیت یا عنوان شغلی, محتوا تولید کرده و با افراد تعامل پیدا کنید. مثلا کسانیکه میخواهند با کارفرماها در سراسر دنیا ارتباط داشته باشند از این پلتفرم استفاده می کنند.
بستری عالی در زمینه فروش محصول یا خدمات برای برندهایی است که محتوای تصویری جذابی مرتبط با سبک زندگی, مد, هنر و یا سایر صنایع تولید می کنند.
با 321 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا, بستری ایده آل و به روز برای برندهایی است که می خواهند در رابطه با موضوعات مختلف در صنعت خود به گفتگو بپردازند و مطالب اثرگذار را با افراد مربوطه به اشتراک بگذارند.
Youtube
به عنوان دومین موتور جستجوگر جهان, جهت ایجاد تعامل مخاطبان از طریق محتوای ویدیویی نامحدود فعالیت می کند.
وظایف مدیر شبکه اجتماعی
• کنترل تمامی شبکه های اجتماعی
• مدیریت شبکه های اجتماعی توسط ابزارهای تحلیلی
• فعالیت در شبکه های پرطرفدار مانند اینستاگرام, فیس بوک, یوتیوب و غیره
• پاسخ به سوالات کاربران طبق استراتژی های از پیش تعیین شده
• ایده پردازی و ارائه راهکارهای جدید
• انجام سئو یا بهینه سازی مطالب جهت بازدید بیشتر و رسیدن به رتبه بندی بالا (ممکن است نتیجه سئو به سرعت مشاهده نشود اما در دراز مدت رتبه بندی سایت یا صفحه شما را افزایش می دهد.)
• مشخص کردن اهداف مانند افزایش آگاهی کاربران , تعریف جایگاه برند, دسترسی مخاطبان جدید و غیره
• شناخت مخاطبان هدف
• تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آن
• تحت نظر داشتن مکالمات و تعاملات کاربران
• همکاری با اینفلوئنسرها
برترین پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی
پلتفرم های مدیریت شبکه اجتماعی در زمینه تولید محتوا و کمک به مدیریت بهتر حساب های مجازی فعالیت می کنند لیست زیر شامل برترین بسترهای مدیریت شبکه اجتماعی است:
Buffer
ارزان ترین پلتفرم مدیریت اجتماعی Buffer است که می توانید ۱۴ روز از آن رایگان استفاده کنید. در حالت پولی بیش از یک کاربر می تواند تمام حساب های شبکه های اجتماعی را مدیریت کند. در حالت رایگان فقط یک کاربر استفاده می کند و تنها امکان مدیریت سه شبکه اجتماعی وجود دارد. این پلتفرم امکان انتشار اتوماتیک پست های زمان دار, بهینه سازی تگ, هشتگ و منشن و پاسخ دهی سریع به کامنت های مهم را دارد.
Zoho
این نرم افزار اجازه می دهد تمام فعالیت ها از مدیریت پروژه, ایمیل و حسابداری تا مدیریت شبکه اجتماعی را در یک بستر انجام دهید.
MeetEdgar
پیشرفته تر از دو پلتفرم ذکر شده است زیرا قابلیت مارکتینگ اتومیشن را داراست. یعنی کاربر می تواند تمام حساب های شبکههای اجتماعی را در اختیار این ابزار قرار داده و تنظیمات لازمه را انجام دهد, برنامه باقی کارها را برای شما انجام خواهد داد. از برترین ویژگی های این پلتفرم, کتابخانه محتوایی است که ازجانب شما محتوا را انتخاب و پست می کند.
SocialPilot
ابزاری ایده آل برای کسب و کارهای کوچک است که ارزان ترین گزینه آن اجازه مدیریت ۱۰ حساب, انتشار ۲۰۰ پست روزانه, آنالیز شبکه و انتشار اتوماتیک را می دهد.
Hootsuite
گران ترین و بهترین ابزار برای آنالیز دیتا و عملکرد در شبکه اجتماعی است که جزئی ترین تحلیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. مثلا می توانید گزارشی از خلاقانه بودن کمپین خود تهیه کنید.
نکاتی در رابطه با هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی
تقویم محتوا برای مدیریت شبکه, راه حلی مفید برای رشد و ارتقا صفحه تجاری شما است. توجه داشته باشید حتما اطلاعات اولیه همانند تاریخ ارسال پست, نوع محتوا و پیوند یا تصویر آن را درج کنید. محتوای تولید شده در پیج شما نباید فقط در قالب نوشتاری باشد بلکه خلاقیت در قالب تصویر و فیلم نیز موجب جلب رضایت مشتریان می شود.
هنگامی که فردی سوال یا نظر به اشتراک می گذارد, فرصت خوبی برای ارائه خدمات و تبلیغات موثر برای شما پیش می آید. لذا باید در کوتاه ترین زمان و با استراتژی برنامه ریزی شده پاسخ تمام نیازهای مشتری را بدهید. اما گاهی تعامل با کاربران فراتر از پاسخ به اظهار نظرات یا پیام های آنها می رود.
این نوع تعامل شامل یافتن راهی تازه یا فرصت جدید برای گفتگو با آنها در شبکه های مجازی دیگر است. همچنین ارتباط با افراد یا سازمان های شناخته شده, شما را در ایجاد فرصت جدید برای تولید محتوای ارزشمندتر و تعامل بیشتر با کاربران یاری می کند. برای جلب توجه کاربران, هر چند وقت یکبار متناسب با سال, ماه و حتی مناسبت ها, تم و رنگ صفحه خود را تغییر دهید. با طرح سوالات مرتبط مانند نظرسنجی, قیمت کالا و از این قبیل می توانید ذهن کاربران را به چالش بکشید که در افزایش فروش اهمیت بالایی دارد.
به علاوه جهت تاثیرگزاری بیشتر روی مشتریان از فرآیند جلسات, اعضای تیم, فعالیت ها و ایده پردازی ها عکس به اشتراک بگذارید. برگزاری کمپین, مسابقه و قرعه کشی با هشتگ مخصوص برند شما, از روش های تولید محتوا توسط کاربران است. سعی کنید نام تجاری شرکت یا برند خود را ثبت کنید تا کاربران بتوانند به راحتی شما را بیابند.,
هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های مجازی بخش زیادی از وقت افراد را به خود اختصاص داده اند, اغلب افراد برای وقت گذرانی, ساعت ها در شبکه های اجتماعی حضور دارند. این به معنی بستری آماده برای شروع کسب و کار پر رونق است.
اما سود بردن از این بستر نیازمند دانش و تجربه فراوان است. ابزار و خدمات مدیریت شبکه اجتماعی به منظور تسهیل بازاریابی طراحی شده اند که در حالت کلی سود مجموعه را افزایش می دهند. آژانس تبلیغاتی نکسوس با کادری مجرب و سابقه درخشان, شما را در ارتقا کسب و کار و دریافت استراتژی دیجیتال یاری می کنند. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی, عکاسی تبلیغاتی در اصفهان و ساخت تیزر تبلیغاتی, طراحی کاتالوگ و دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات این مجموعه می باشد. برای اطلاع از هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی تنها افیست با ما تماس بگیرید.
سوالات متداول مدیریت شبکه اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی فرآیند تجزیه و تحلیل مخاطبان رسانه های اجتماعی و توسعه استراتژی متناسب با آنها, ایجاد و توزیع محتوا برای پروفایل های رسانه های اجتماعی, نظارت بر مکالمات آنلاین، همکاری با اینفلوئنسرها و … است
ابزار های مختلفی برای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارد اما در حاضر و با توجه به شرایطی که ما در ایران داریم. یکی از بهترین ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی با همه عیب و ایراد هایی که داره نوین هاب هستش.
اگر شما بخواهید فردی رو استخدام کنید که مدیریت شبکه اجتماعی شما رو انجام بده باید به شما بگم که این کار با کیفیت پیش نخواهد رفت و شما باید یک تیم برای اینکار در کنار خودتون داشته باشید که معمولا هزینه ایی معادل با 1 الی 3 نیروی انسانی داره.
همین الان با شماره 09900663221 تماس بگیر
ایجاد و مدیریت صفحه شبکه اجتماعی با کیفیت ، به اولیه ترین نیاز کسب و کار ها تبدیل شده! برای ربودن گوی سبقت از رقبا در فضای دیجیتال ، مدیریت و تولید محتوای منحصربفرد ، با ما برای اطلاع از هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید…