کمپین تبلیغاتی موفق در ایران
کمپین تبلیغاتی موفق در ایران
کمپین تبلیغاتی موفق در ایران توسط نکسوس:
اثر مستقیم تبلیغات بر پروسه فروش و بازاریابی محصولات و خدمات بر هیچ کدام از ما پوشیده نیست. در این راستا کمپین تبلیغاتی یک استراتژی است که شامل انواع مختلفی از تبلیغات و اهداف برای افزایش آگاهی و ارتباط مثبت با مشتریان است. اگر در زمینه تبلیغات یا بازاریابی کار میکنید, یادگیری بیشتر در مورد کمپینهای تبلیغاتی موفق ایرانی میتواند اثرات سازندهای بر کسب و کار شما داشته باشد.
در این مقاله به بررسی اهداف این کمپینها میپردازیم و همچنین در مورد ویژگیهای آنها صحبت میکنیم. در نهایت شما میتوانید با نمونه کمپین تبلیغاتی موفق در ایران آشنا شوید و از نحوه عملکرد آنها ایده بگیرید. شما میتوانید برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
کمپین تبلیغاتی موفق چیست؟
اگر بخواهیم یک تعریف مختصر از این مفهوم ارائه دهیم,باید عنوان کنیم که کمپین تبلیغاتی یک طرح یا استراتژی برای ترویج مطالبی است که آگاهی از خدمات و محصولات شما را افزایش میدهد. به عنوان مثال, مدیر گروه اسنپ, به عنوان یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران, ممکن است از این رویکرد برای اطلاع رسانی به شنوندگان و طرفداران در مورد برنامههای آینده و محصولات جدید استفاده کند. در اجرای این هدف, مشاوران تبلیغاتی ممکن است از تولید پست برای شبکههای اجتماعی, پیامهای بازرگانی برای تلویزیون, بنرها و تبلیغات خیابانی و … استفاده کنند.
اهداف یک کمپین تبلیغاتی موفق
همان طور که اشاره کردیم, هدف اصلی این کمپینها, ایجاد ارتباط با مشتری به گونهای است که آنها را نسبت به خرید یا امتحان یک محصول یا خدمات تشویق کند. با این حال اهداف کمپینهای تبلیغاتی موفق در ایران و جهان تنها به این مورد خلاصه نمیشود. در زیر میتوانید سایر اهداف تاسیس این گروهها را مشاهده کنید.
- هدایت ترافیک به یک وب سایت در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی
- افزایش نرخ تبدیل پیشنهاد فروش
- تقویت برند سازی شرکت و ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف
- ایجاد پیش زمینه فکری برای یک محصول, رویداد یا خدمات جدید
- اعلام و اطلاع یک پیشنهاد یا تخفیف برای جذب درآمد افزایشی فروش
طراحی و تدوین انواع کمپین های تبلیغاتی هدفمند با بالاترین بازخورد متناسب با بودجه شما اتفاق می افتد . همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید و در چند گام , اهداف خود را عملی کنید
ویژگیهای کمپین تبلیغاتی موفق در ایران
شاید هر برند یا کسب و کاری نگاه خاص خود را به تبلیغات داشته باشد و از روشهای متنوعی برای ایجاد آنها استفاده کند؛ با این وجود اغلب کمپینهای تبلیغاتی موفق ایرانی در چند ویژگی مشترک هستند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.
هدف اصلی تبلیغات این است که مردم را متقاعد کنید تا محصولات و خدمات شما با نگاهی دیگر ببینند. در نتیجه پیش فرض و خط داستانی تبلیغات شما باید جذاب و جالب باشد تا بتوانید افراد را وادار کنید که آنها را تا پایان تماشا کنند.
اگر چه ما در روشهای تبلیغاتی سعی داریم تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی داشته باشیم, اما در بیشتر مواقع استفاده از تبلیغات هدفمند برای ارتباط مؤثرتر با مخاطبان خاص بسیار مؤثرتر است.
ایجاد یک محتوای یونیک مشخصه اصلی هر کمپین تبلیغاتی موفق در ایران است. ایدههایی که در یک تبلیغ خوب ارائه میشوند به دلیل اصالت بیشتر در حافظه باقی میمانند.
یکی از موثرترین راهها برای ایجاد یک تبلیغ موثر، استفاده از یک داستان خلاقانه و گرافیک چشم نواز است.
این روزها تبلیغات شخصی سازی شده محبوبیت بیشتری پیدا میکند. شخصی سازی برند را انسانی میکند تا مردم آن را بهتر درک کنند.
نمونه کمپینهای تبلیغاتی موفق ایرانی
اگر چه تصور میشود که نمونه کمپینهای تبلیغاتی موفق دنیا در مقایسه با ایران, در سطح بسیار بالایی قرار دارند, اما نمونههای داخلی نیز در سالیان اخیر و با پیشرفت دیجیتال مارکتینگ, توانستهاند اقدامات بسیار موثری را انجام دهند. در زیر برخی از موفقترین کمپینهای تبلیغاتی در ایران را معرفی میکنیم.
کمپین تبلیغاتی اسنپ
شاید تصور کنید که تبلیغات تلویزیونی بخش بسیار مهمی از سهم کمپینهای تبلیغاتی را بر عهده دارند. اما اسنپ خلاف این را ثابت میکند! در سالهای اخیر کمتر کسی از ماست که با این برند آشنایی نداشته و از خدمات آن استفاده نکرده باشد. این شهرت و محبوبیت نتیجه استفاده از شیوههای نوین و صحیح تبلیغات مانند تخفیفات هدفمند, روشهای ارتباط با مشتری, ایجاد خدمات متنوع, نصب بنرها با شعارهای جالب توجه و به طور کلی تسلط بر ذهن مخاطب است. در زیر میتوانید نمونهای از تبلیغات اثرگذار این برند را به عنوان یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران مشاهده کنید.
کمپین موفق شهر فرش
نام آشنای شهر فرش را حتما از میان تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری مشاهده کردهاید. کمپین تبلیغاتی این برند ابتدا با تبلیغات تلویزیونی کوتاه شروع کرد و با نصب بنرها و بیلبوردها و همچنین ایجاد تنوع در خدمات مانند افتتاح شهر لوازم خانگی در شعب مختلف کار خود را گستردهتر کرد. استفاده از چهرههای معروف مانند پژمان جمشیدی در تبلیغات این برند نمونهای موفق از جلب اعتماد در مشتریان است. در نتیجه نام شهر فرش و شهر لوازم خانگی در ذهن بسیاری از مخاطبان تلویزیون حک شده است و این خود نمونهای از یک برندسازی موفق است.
کمپین تبلیغاتی دیجی کالا
دیجی کالا که به عنوان غول فروشگاههای اینترنتی کشور شناخته میشود, صاحب یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران است. تنوع تبلیغات این برند آنقدر زیاد است که شاید نتوان در مورد همه آنها صحبت کرد. ایجاد محتوای گرافیکی و بصری یکی از مهمترین مشخصههای تبلیغات قدرتمند توسط این برند است. انواع موشن گرافی, انیمیشن و بنرهای تبلیغاتی و… همه جز تبلیغات گرافیکی این برند هستند. علاوه بر این تمرکز بر افزایش ترافیک سایت با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا, دیجی کالا را در صدر فروشگاههای اینترنتی معتبر ایرانی قرار داده است. شما میتوانید برای دریافت خدمات تولید محتوا با بهترین کیفیت به آژانس تبلیغات نکسوس مراجعه فرمائید.
چطور یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران راه اندازی کنیم؟
به عنوان کسب و کاری که تازه کار خود را شروع کرده است یا کسب و کار باسابقهای که قصد دارد تغییرات جدیدی در برندسازی در پیش بگیرد, بهتر است ضمن بازدید از نمونه کمپین تبلیغاتی ایرانی که عملکرد موفقی داشته است, نکات مهمی را نیز در این باره مد نظر قرار دهید.
مخاطب هدف
مخاطب هدف را شناسایی کنید. شناسایی مخاطبان هدف میتواند به شما کمک کند تا استراتژی تبلیغاتی خود را برای مشتریانی که تعامل آنها بیشترین شانس را برای تبدیل به فروش دارند, تنظیم کنید.
ارزیابی برند
برند فعلی خود را ارزیابی کنید. به استراتژی بازاریابی موجود و شهرت برند خود توجه داشته باشید و عملکرد خود را با سایر رقبا مقایسه کنید.
تعیین هدف
اهداف خود را تعیین کنید. هنگامی که موقعیت فعلی خود را درک کردید, میتوانید مناطق هدف را برای تبلیغات شناسایی کنید.
استخدام افراد متخصص
افراد حرفهای را وارد کار کنید. ارائه تبلیغات با کیفیت بالا برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق در ایران میتواند حس حرفهای بودن را منتقل کند و مشتریان بیشتری را جذب کند. بنابراین عکاسان, فیلمبرداران, ویرایشگران دیجیتال و طراحان وب سایت حرفهای یا افراد باانگیزه در این زمینه را استخدام کنید.
تبلیغات شبکه های اجتماعی
تبلیغات در رسانههای اجتماعی را جدی بگیرید. به این منظور میتوانید با سرمایهگذاری در تبلیغات پولی با فراخوانهای عملی واضح, به افزایش دسترسی تبلیغات خود در رسانههای اجتماعی کمک کنید.
تولید محتوا مفید
محتوای مورد نیاز مخاطب را تولید کنید. استفاده از رپورتاژ آگهی بهترین گزینه در این شرایط است. در این روش ضمن معرفی برند خود, محتوای مفیدی برای آموزش یا سرگرم کردن مشتریان بالقوه خود ایجاد میکنید.
بهترین آژانس اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در ایران
به طور خلاصه, یک تبلیغ موثر فراموش شدنی نیست و اگر به درستی اجرا شود, در افکار مخاطبان هدف شما باقی خواهد ماند و آنها را تشویق میکند تا به برند شما اعتماد کنند و در مورد محصولات و خدماتی که یک شرکت ارائه میدهد آگاهی ایجاد کند. مطالعه روشهای نمونه کمپین تبلیغاتی ایرانی موفق میتواند به شما در این مسیر کمک کند. اگر به دنبال اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در ایران هستید تنها کافیست با آژانس تبلیغات نکسوس تماس حاصل فرمائید.
انتخاب هدف تبلیغات با تو, اجرا با نکسوس …