تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ
تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ
تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, امروزه بطور گستردهای افزایش پیدا کرده اند؛ بطوری که اغلب کسب و کارها میتوانند با یادگیری این تکنیکها در حوزه شغلی خودشان موفق شوند و با بکارگیری تکنیک های موفق برا ایمیل مارکتینگ, به هدف دلخواهشان نزدیکتر شوند.
طبق نتایج بدست آمده از رفتارهای مختلف مشتریان, اغلب کسب و کارها در دنیای مارکتینگ, دریافتند که حفظ و نگهداری مشتری ثابت فوایدی زیادی از جمله هزینه و انرژی کمتر و سود بیشتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. راههای زیادی برای حفظ و نگهداری مشتریان ثابت برای تمامی کسب و کارها وجود دارد؛ یکی از این راهها, بازاریابی ایمیل مارکتینگ است. در این روش حفظ مشتری, ایمیلها به مشتریان و افرادی که با شما در ارتباط هستند, ارسال میشوند. برای موفقیت در این حوزه, باید از تکنیکهای موثری استفاده کرد. در این مقاله از آژانس تبلیغاتی نکسوس قرار است به معرفی تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ بپردازیم پس با ما در ادامه این مقاله جذاب همراه باشید. شما میتوانید برای دریافت خدمات کمپین تبلیغاتی و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
معرفی تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ
1- پیروی کردن از قوانین مهم
اولین تکنیک از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, پیروی کردن از قوانین مهم () است این قوانین بسیار ساده هستند که با رعایت نمودن این قوانین در محتوای ایمیل, میتوانید یک ایمیل مارکتینگ بسیار موفق را داشته باشید. ایمیلی که تمامی این قواینن را رعایت کرده باشد؛ دارای عنوان واقعی, ارائه پیشنهاد جهت اشتراک گذاری و یا لغو اشتراک گذاری ادرس و نام گیرنده ایمیل در پایان محتوای ایمل می باشد, مسلما با رعایت این قوانین یک ایمیلا بسیار صادقانه و قانونی خواهید داشت.
2- شناسایی نیاز مشتری
دومین و شاید مهمترین تکنیک از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, شناسایی نیاز مشتری یا همان تنظیم مخاطبان است. در این تکنیک, بازاریابان حوزه دیجیتال مارکتینگ, ابتدا باید مخاطبان را از نظر رده سنی, جنسیت و … شناسایی و طبقه بندی کنند و در برحسب نیاز آنها برایشان ایمیلی با محتوای مناسب و موردعلاقه مخاطب خود ارسال کنند تا از طریق ایمیل مخاطبان و مشتریان ثابت را به خوبی حفظ و نگهداری کنند.
۳- شخصی سازی ایمیل
از دیگر تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, شخصی سازی متن ایمیل است. در این تکنیک با بکارگیری خلاقیت و با رعایت احترام میتوانید نام, نام خانوادگی, نام مستعار ( که با آن در وبسایت ثبت نام کردهاست) و … را گیرنده ایمیل مخاطب خود قرار دهید. بعنوان مثال: آقای محمدی عزیز و دیگر جملات خلاق. این تکنیک باعث میشود حس اعتماد و راحتی میان فرستنده و گیرنده ایمیل رقم بخورد و مخاطب حداقل برای چند لحظه ای به محتوای ایمیل دقت کرده و بر روی لینک فرستاده شده در ایمیل کلیک کرده و از سایت مورد هدف دیدن نماید. با رعایت این تکنیک, میان مخاطبان و مشتریان ثابت خودتان یک پیوند عاطقی مثبت برقرار کردهاید.
4- تنوع خلاقانه محتوای ایمیل
تنوع دادن خلاقانه به محتوای ایمیل, یکی دیگر از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ است, صاحبان کسب و کار هنگامی که قصد دارند از روش ایمیل مارکتینگ مخاطبان جدید را جذب و مخاطبان ثابت را حفظ کنند؛ باید در نظر داشته باشند تنها برای فروش, تبلیغاتشان را از طریق ایمیل ابرای مشتریان ارسال نکنند و به پیامهای موجود در ایمیل تنوع بدهند. این کار را میتوانید در قالب پیام تبریک, نظر سنجی و یا حتی احوالپرسی روزانه هم انجام دهید. توصیه میشود اگر قصد تعامل دوطرفه با مشتری خود را دارید از این تکنیک به طور متعادلی استفاده نمایید. بنابراین هیچ گاه تنها به قصد فروش به مخاطب خود پیامی در قالب ایمیل نفرستید.
۵- منظم بودن
یکی دیگر از تکنیک های موفق برا ایمیل مارکتینک, که در تمامی روشهای بازاریابی باید لحاظ شود, منظم بودن است. بطور مثال اگر صاحبان کسب و کار قصد دارند یک محتوا بطور خبرنامه در هر هفته به دست مشتری برسد؛ باید به ارسال ایمیل ها در زمان تعیین شده پایبند باشند. مطمئن باشید با رعایت این تکنیک حس انتظار خوبی در مخاطب خود ایجاد میکنید.
6- کیفیت بالا
ششمین تکنیک از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, داشتن محتوایی با کیفیت بالا است. سخنان و پیام هایی که انتظار دارید مخاطب به خوبی متوجه آن شود باید خلاصه و مفید باشند تا علاوه بر فهم مخاطب, کیفیت آن هم حفظ شود. همچنین سعی کنید از تکرار کلمات و متون طولانی بپرهیزید . این جمله را از آژانس تبلیغاتی نکسوس به خاطر داشته باشید یک محتوای ساده و با کیفیت مخاطب بیشتری را نسبت به یک پیام پر زرق و برق جذب خواهد کرد.
7- معرفی مزایای کسب و کار
هفتمین تکنیک از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, معرفی مزایای موضوع مارکتینگ به گیرنده ایمیل است. در این تکنیک لازم است با مشتریان خود صمیمی شده و از مزایای خدمات و محصولاتی که دارید با آنها سخن بگویید به جای اینکه به ساختار و ظاهر متن ایمیل دقت کنید. زیرا اگر به مخاطب بفهمانید ایملی تان چه سودی برایش دارد با تمایل بیشتری محتوای ایمل را بررسی میکند. شما همچنین میتوانید برای ارتباط با بهترین مشاور کسب و کار در اصفهان به آژانس تبلیغات نکسوس مراجعه فرمائید.
۸- عدم تکرار نام
اغلب صاحبان کسب و کار تصور میکنند, تکرار نام برند در متن ایمیل باعث جذب مخاطب و حفظ مخاطب ثابت خواهد شد؛ اما این تصور غلط باعث کاهش سرعت فرآیند جذب و حفظ مشتری خواهدشد. بنابراین جهت بازدهی و دستیابی بیشتر از تکرار نام برند در متن ایمیل بپرهیزید.
۹- عناوین جذاب
توصیه میشود, در ابتدای محتوای ایمیلتان از تیترهای جذاب و وسوسه انگیز بکار ببرید تا مخاطب حتی اگر وقتش را نداشه باشد, ترغیب شود ایمیل را باز کند؛ بنابراین یکی دیگر از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, استفاده کردن از عناوین جذاب در ابتدای ایمیل است.
10- فضای سفید
آخرین تکنیک از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ این است که, محتواهای خود را در یک فضای سفید به دست گیرنده برسانید. فضای سفید در ساختار ایمیل و کوتاهی پاراگرافها از دید خواننده بسیار خوب بنظر میرسد و از بی حوصلگی خواننده جلوگیری میکند.
مزایای ایمیل مارکتینگ
1- مقرون به صرفه بودن نسبت به روش های سنتی جذب مشتری
2- 2- نرخ تبدیل بالا در ایمیل مارکتینگ
3- 3- چک شدن ایمیل ها ی کاری روزانه و … در طی روز توسط مخاطبان
4- 4-افزایش ترافیک سایت
5- 5-ایجاد یک راه بازاریابی ثابت و همیشگی
معرفی شرکت هایی که از تکنیک های موفق برای ایمیل مارکتینگ بهره بردند
Onward Reserve
برند Onward Reserve که یک فروشگاه لباس مردانه است با بکارگیری تکنیک شناسایی نیاز مشتری, توانست مشتریان را به سه دسته تقسیم بندی کند که بااین ترفند درآمد و نرخ کلیک خود را به ترتیب 278 و 183 درصد افزایش دهد.
Wok to Walk
شرکت تهیه غذای سالم Wok to Walk توانست با استفاده از تکنیک منظم بودن, خبرنامههایی را با عنوان دعوت به سفارش غذا بطور منظم برای مشتریان خودش ارسال کند؛ تا نرخ بازگشاییاش را تا 19 درصد افزایش دهد.
MailiGen
افزایش مجدد ایمیل ها یک کار ریسک پذیر است؛ زیرا مخاطب ممکن است از دیدن آن خسته شود ویا ممکن است تمایل پیدا کند به ایمیل ارسال شده نگاهی مجدد بیندازد.شرکت MailiGen توانست از طریق ارسال مجدد ایمیلها که یکی از تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ است, 9 درصد نرخ بازگشاییاش را ارتقا دهد.
سخن پایانی
همانطور که در این مقاله خواندید, استفاده از این تکنیکها به شما کمک خواهد کرد تا ایمیل مارکتینگ خود را به بهترین نحو ممکن ارائه دهید و به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا کنید. اگر قصد دارید یک ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید کافی است این مقاله را با دقت بخوانید تا بتوانید با رعایت تکنیکهای موفق برای ایمیل مارکتینگ, مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار دهید و آنها را ترغیب نمایید با دقت بیشتری ایمیل را بخوانند. شما میتوانید جهت دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ وهمچنین دریافت خدمات تولید محتوا با کارشناسان آژانس تبلیغات نکسوس در تماس باشید