تفاوت تولید محتوا و تبلیغات
تفاوت تولید محتوا و تبلیغات
بررسی تفاوت تولید محتوا و تبلیغات
آیا تابحال به تفاوت تولید محتوا و تبلیغات دقت کرده اید؟ آیا از اهمیت تولید محتوا و تاثیر آن بر ذهن مخاطب برای تبلیغات غیر مستقیم آگاهی دارید؟ در این مقاله شما با تفاوت تولید محتوا و تبلیغات بیشتر آشنا خواهید شد.
همچنین از مزیت های تولید محتوا درست و تاثیرگذار و فراهم آوردن بستری مناسب برای تبلیغ یک محصول, رویداد و یا خدمات, نیز اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد. پس شما همراهان همیشگی تا انتهای مقاله همراه ما بمانید. شما میتوانید برای دریافت خدمات تولید محتوا و همچنین تبلیغات در بالاترین سطح کیفیت به آژاتس تبلیغاتی نکسوس مراجعه فرمائید.
تولید محتوا و تبلیغات
تبلیغات, یک بخش جدایی ناپذیر در مسئله فروش و ارائه هر نوع خدماتی می باشد. امروزه با توجه به فضای مجازی و در دسترس بودن ابزار های اینترنتی برای همگان, تبلیغات به یک بعد بسیار مهم در فروش و رونق هر نوع کسب و کاری تبدیل شده است.
برای مثال: در دنیای امروز افرادی که در دور افتاده ترین شهر های کشور زندگی می کنند با یک سرچ کوتاه در گوکل یا شبکه های اجتماعی مانند: اینستا, تلگرام و… می توانند به همان محصولاتی دسترسی داشته باشند که یک فرد ساکن کلان شهری مانند تهران به آن دسترسی دارد. پس تولید محتوا در رابطه با یک کسب و کار برای آشنایی مخاطب با آن و تبلیغ آن کسب و کار هر دو در ارتقا, رشد و فروش تاثیرگذار می باشند. اما خب تفاوت هایی بین تولید محتوا و تبلیغات وجود دارد. در ادامه به بیان این تفاوت ها می پردازیم.
مقایسه تفاوت تولید محتوا و تبلیغات
اولین تفاوت تولید محتوا و تبلیغات در نوع اطلاعاتی است که به مخاطب می دهند. در واقع تولید محتوا بصورت عمیق تر ذهن خواننده را برای آشنایی با یک محصول و در نهایت خرید آن آماده می کند. به عبارتی تولید محتوا یک پیش زمینه در رابطه با محصول, کالا, خدمات یا هر چیز دیگری که قرار است تبلیغ شود را تدارک می بیند. درباره آن به مخاطب اطلاعات می دهد, مخاطب را راهنمایی می کند و در مواردی هم آموزش در همان زمینه به مخاطب داده می شود. تولید محتوا معمولا بصورت غیر مستقیم و توصیه ای مخاطب را برای خرید و یا داشتن خدماتی متقاعد می کند و بیشتر سعی می کند با مخاطب یک ارتباط عمیق و مستمر داشته باشد.
همچنین می توان با استفاده از تولید محتوا, تبلیغاتی در زمینه ای بجز آنچه که در رابطه با آن تولید محتوا می کنیم, انجام دهیم. مثلا: می توان با تولید محتوا در زمینه مراقبت های پوستی و افزایش و ارتقا وب سایت, پیج یا هر رسانه ای که در آن تولید محتوا انجام می دهیم برای برند هایی که محصولات مراقبت پوستی و آرایشی را تولید می کنند تبلیغات انجام دهیم. اما تبلیغات در مراحل بالاتری از تولید محتوا قرار دارد. تبلیغات بصورت مستقیم یک کالا و یا خدماتی را معرفی می کند و از مخاطب می خواهد تا برای خرید آن اقدام کند. در تبلیغات ارتباط مستمر و پایداری بین مخاطب و آگهی تبلیغاتی شکل نمی گیرد و تنها فرد برای مدت کوتاهی وقت خود را صرف آن می کند. اگرچه تاثیر تبلیغات مستقیم امروزه بسیار کمتر از تبلیغ در دل تولید محتوا می باشد اما باز هم اینگونه تبلیغات پا برجا هستند و در مواردی کاربرد دارند.
تولید محتوا در شبکه های اینترنتی
تولید محتوا به شکل های متنوعی تولید و در شبکه های مجازی مختلفی منتشر می شود. این یعنی اینکه تولید محتوا در هر شبکه اینترنتی با توجه به امکانات و فضا متفاوت است.
مثلا: اگر قرار باشد برای یک محصول در اینستاگرام تولید محتوا انجام شود باید علاوه بر محتوا متنی, ویدئو مرتبط و تصاویر مناسبی هم تولید کنیم تا محتوای تبلیغی ما نتیجه مطلوب تری بدنبال داشته باشد. اگر بخواهیم همین محصول را در وب سایت معرفی و در رابطه با آن تولید محتوا کنیم باید بیشتر تمرکز خود را بر روی محتوای متنی بگذاریم. قرار دادن تصاویر و ویدئو هم می تواند جزیی از تولید محتوا در وب سایت باشد اما مخاطبین سایت ها معمولا دوست دارند در رابطه با موضوع مورد نظرشان بیشتر اطلاعات کسب کنند تا اینکه بخواهند تصاویری از آن را ببینند.
همچنین اگر بخواهید برای معرفی یک محصول از پادکست های صوتی و بطور کلی محتوای صوتی استفاده کنید باید حتما به نحوه بیان و لحن خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. چراکه در تولید محتوای صوتی مخاطب تنها با صدای شما و البته کلماتی که بکار می برید ارتباط برقرار می کند. پس علاوه بر نحوه بیان سعی کنید در نوشتن متن پادکست خود هم زمان صرف کنید و تا حد امکان از کلمات روان, شیوا و ساده استفاده کنید. پس با توجه به آنچه گفتیم تولید محتوا در هر شبکه ای مستلزم یک سری نکات است که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین محتوا را تولید و از طریق آن کسب درآمد کنید.
تبلیغات در نکسوس
تبلیغات که همان شکل مستقیم برای معرفی یک کسب و کار و فروش محصولات آن است به شکل های سنتی و امروزی انجام می گیرد. تبلیغات سنتی به شکل های مختلفی صورت می گیرد. برای مثال: بیلبورد هایی که در سطح شهر ها قرار دارند, تراکت ها, تبلیغات در تلوزیون و یا برگزاری نمایشگاه های مختلف همگی تبلیغات از نوع سنتی می باشند. اما تبلیغات امروزی که بیشتر هم مورد استفاده قرار می گیرند به شکل اینترنتی و مجازی می باشند. مثلا: تبلیغات در پیج های اینستاگرامی و تبلیغات وب سایت ها از این نوع می باشند. تبلیغات به منظور های مختلفی انجام می گیرد. مثلا: تبلیغات می تواند برای معرفی یک برند و یا محصول, معرفی و ارائه خدمات به افراد, معرفی و تبلیغ یک شخصیت, تبلیغ یک نهاد, ترغیب افراد برای شرکت در یک رویداد و … باشد. امروزه تبلیغات لازمه گسترش و پیشرفت در هر کسب و کاری می باشد. پس اگر کسب و کاری دارید که می خواهید آن را به افراد بیشتری معرفی کنید و آن را گسترش دهید قدرت تبلیغات و همچنین تولید محتوا را دست کم نگیرید.
آژانس های مختلفی امروزه در زمینه اجرای کمپین تبلیغاتی و تولید محتوا برای کسب و کار های مختلف فعالیت دارند. شما می توانید با مشورت گرفتن از متخصصان فعال در این حوزه یک معرفی و تبلیغ خوب برای برند خود داشته باشید و با انتشار آن در شبکه های مجازی مختلف افراد بیشتری را با برند, محصولات و خدمات خود آشنا کنید. یکی از شناخته شده ترین آژانس تبلیغاتی که سالهاست در این حوزه تولید محتوا و تبلیغات از این راه فعالیت دارد نکسوس می باشد. تبلیغات خود را با خیالی آسوده به نکسوس بسپارید
خلاقیت و زیبایی را با اهداف کسب و کار هم مسیر کن, و نامش را تولید محتوای حرفه ای بگذار …