آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان)
بررسی آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان)
بررسی آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) ، با پیشرفت تکنولوژی، آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) نیز از جمله عواملی است که دستخوش تغییر قرار میگیرد. تبلیغات محیطی سالیان سال است که به عنوان یک روش موثر تبلیغاتی روی بیلبوردها، استندهای تبلیغاتی و ایستگاهها جا خوش کردهاند. با این حال این سوال پیش میآید که چه آیندهای در انتظار این شیوه تبلیغات است؟ قبل از خواندن ادامۀ مقاله به شما پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تبلیغات محیطی در اصفهان به صفحۀ تبلیغات محیطی در اصفهان مراجعه نمایید.
تعریف تبلیغات محیطی در ایران و جهان
به هر تبلیغی که خارج از محیط خانه برای مشتریان نمایش داده شود، تبلیغات محیطی میگویند. در هنگام عبور و مرور در خیابانها به وفور با این تبلیغات مواجه شدهاید. بیلبوردهای تبلیغاتی بالای پل عابر پیاده و بنرهای نصب شده در ایستگاههای اتوبوس از این قبیل تبلیغات هستند.
هنگامی که مشتری به خدماتی احتیاج پیدا کند، سراغ برندی میرود که برای او آشنا است. تبلیغات محیطی نقش مهمی در محبوبیت برند، افزایش فروش و سود بیشتر ایفا میکنند. این تبلیغات به خاطر گستردگی در سطح شهر، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند، بنابراین آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) بسیار روشن است.
هرچه این تبلیغات جذابتر باشد و خلاقیت بیشتری در آن به کار برود، این ماندگاری بیشتر میشود. بنابراین شناخت نیاز مخاطب و یافتن یک شیوه خلاقانه برای ارائه تبلیغ مهم است.
آینده تبلیغات محیطی در ایران و جهان چگونه است؟
سوالی که پیش میآید این است که آیا این نوع تبلیغات همچنان روش موثری محسوب میشوند یا خیر؟ در سالهای اخیر تغییرات و پیشرفتهای زیادی در عرصه تبلیغات محیطی اتفاق افتاده است. از بیلبوردهای سهبعدی گرفته تا بهرهگیری از هوش مصنوعی در تبلیغات. به نظر میرسد که آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) روشن است و این روش همچنان در صدر روشهای تبلیغاتی است.
سالهاست که تبلیغات محیطی در گوشه و کنار شهرها و خیابانهای ایران به چشم میخورد. تبلیغات محیطی در اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و سهولت ارتباط آن با شهرهای دیگر از پربازدهترین انواع تبلیغات است. همچنین تبلیغات در اصفهان به دلیل اینکه یکی از کلانشهرهای ایران است، فروش بیشتری را نصیب کسب و کارها میکند.
یکی از آژانسهای تبلیغاتی که برای سئو سایت در اصفهان میتوانید به آن مراجعه کنید بازاریابی و برندینگ نکسوس است. آینده تبلیغات محیطی در جهان با پیشرفت فناوری و روی کار آمدن ابزارهای جدید سمت و سوی متفاوتی پیش گرفته است. شیوههای جدید و خلاقانهای برای رساندن پیام تبلیغاتی به مشتریان روی کار آمده است که مخاطبان را مجذوب میکند.
ترندهای نوظهور در تبلیغات محیطی: گامی به سوی آینده
تبلیغات محیطی با بهرهگیری از فناوریهای جدید بیش از پیش به سمت جلو حرکت میکند. آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) از فناوریهای جدیدی برای ماندگاری در ذهن مخاطب استفاده میکند.
استفاده از QR کد
از شیوههای نوین تبلیغات محیطی استفاده از QR در بنرها و استندهای تبلیغاتی است. با اسکن کدهای QR افراد به محصولات جدید، خدمات و رویدادهای کسب و کار دسترسی پیدا میکنند. همچنین این کدها کنجکاوی مخاطب را برمیانگیزد. ترکیب کدهای QR با یک متن جالب، مخاطب را کنجکاو میکند تا آن را اسکن کند.
واقعیت مجازی
تبلیغات سهبعدی یکی از ترندهای نوظهور در آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) است. این تبلیغات صفحهی نمایش بزرگی را در اختیار تبلیغکنندگان قرار میدهند و توجه افراد زیادی را جلب میکنند.
تبلیغات هوایی
توسعه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین باعث شده است برخی از کسب و کارها به استفاده از آن در تبلیغات رو بیاورند. این تبلیغات هوایی توسط هواپیمای بدون سرنشین انجام میشوند و معمولا همراه با نورپردازی هستند. در کنسرتها، رویدادهای ورزشی و فستیوالها از این نوع تبلیغات استفاده میشود.
بالن تبلیغاتی
این روش به نوعی زیرمجموعه تبلیغات هوایی محسوب میشود. در این روش نام محصول یا برند روی یک بالن چاپ میشود و بالن با گاز هلیوم پر میشود. مزیت این روش این است که از دوردست قابل مشاهده است و توجه زیادی را به خود جلب میکند. همچنین جلوه زیبایی دارد و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد میکند.
تبلیغات محیطی و طراحی کمپین آن با نکسوس
یک کمپین تبلیغات محیطی خوب نیاز دارید؟
چرا روی دکمۀ روبه رو کلیک نمیکنید؟
طراحی کمپین شما با ما
مقایسه آینده تبلیغات محیطی در ایران و جهان: فرصتها و چالشها
تبلیغات محیطی در چند دهه اخیر مسیر طولانیای را طی کرده است. از بیلبوردهای چاپی تا رسانههای دیجیتالی خارج از خانه، تبلیغکنندگان راههای متعددی را برای تبلیغ کسب و کار خود دارند. با استفاده بیشتر مردم از تلفن همراه و دستگاههای دیجیتالی، تبلیغات محیطی روز به روز دیجیتالیتر میشود.
آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) به سمت شخصیسازی مکانمحور میرود. به این معنا که تبلیغاتی که در ایستگاه اتوبوس یا خیابانهای شهرتان میبینید، با محیط اطراف شما همخوانی دارد. برای مثال هنگامی که در خیابانهای شهر قدم میزنید، تبلیغی از یک کافیشاپ کوچک در نزدیکی شما میبینید. این فناوری با اینترنت اشیا امکانپذیر است.
نقش هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در تحول تبلیغات محیطی
هوش مصنوعی جدیدترین فناوری نوظهوری است که در عرصههای زیادی غوغا به پا کرده است. در صنعت تبلیغات محیطی نیز هوش مصنوعی بسیار خوش درخشیده است. با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی میتوان نیاز مخاطبان را بهتر شناسایی کرد.
هوش مصنوعی با سنجش رفتار مشتریان نیازها و سلیقه مشتریان را شناسایی میکند و اطلاعات مفیدی برای تبلیغکنندگان فراهم میکند. این اطلاعات کمک میکند که برند و کسب و کار براساس نیازهای افراد عمل کند.
همچنین هوش مصنوعی میتواند پشتیبانی سایت را برعهده بگیرد و از طریق چت با مشتریان ارتباط برقرار کند. در زمانهایی که پشتیبانی آنلاین نمیتواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد، هوش مصنوعی به سوالات آنها پاسخ میدهد. این ویژگی فروش کسب و کار را افزایش میدهد.
واقعیت افزوده نیز از دیگر تحولات آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) است. واقعیت افزوده یا AR به معنای افزودن شی مجازی به تصویری واقعی از طریق تلفن همراه و برنامهای خاص است. کسب و کارهای بسیاری از فناوری واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده میکنند و این فناوری روز به روز در حال گسترش است.
از مزایای واقعیت افزوده در آینده تبلیغات محیطی (در ایران و جهان) میتوان به جذابیت بالای آن اشاره کرد. واقعیت افزوده به مشتریان این امکان را میدهد که قبل از خرید یک محصول اینترنتی آن را تست کنند.
اقلامی مانند پوشاک با این فناوری میتوانند پرو شوند و این تجربه میزان خرید مشتری را افزایش میدهد. همچنین این تبلیغات ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند و نام کسب و کار را در ذهن مشتری ثبت میکنند.