تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا
تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا
آشنایی با تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا
تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا در آژاس تبلیغات نکسوس مورد بررسی قرار گرفته شده است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید. این روز ها تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا یکی از بزرگ ترین دغدغه های تولید کنندگان محتوا می باشد. اینکه هوش مصنوعی با امکانات خود برای شغل تولید محتوا چه چالش هایی ایجاد می کند؟ آیا این شغل با هوش مصنوعی از بین خواهد رفت یا نه؟
همگی از موضوعات مهم برای محتوا نویس ها در رابطه با هوش مصنوعی و تاثیر آن بر تولید محتوا می باشد. در این مقاله اطلاعات مفید و بروزی درباره تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا را در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس تا انتها همراه مان بمانید. شما میتوانید برای دریافت خدمات تولید محتوا و همچنین اجرای کمپین تبلیغاتی به نکسوس مراجعه فرمائید.
هوش مصنوعی(AI)
هوش مصنوعی, نام آشنایی که این روز ها از زبان افراد زیادی در حوزه های مختلف می شنوید. هوش مصنوعی مانند دیگر اختراعات بشر با هدف آسان تر شدن کارها و سرعت بخشیدن به آنها ابداع شده است. همانطور که از نام هوش مصنوعی پیداست, این ابزار مانند هوش انسان اما بصورت مصنوعی و کنترل شده عمل می کند. هوش مصنوعی اغلب توانایی های مغز و هوش انسان را دارد. به عنوان مثال: هوش مصنوعی قابلیت ادراک که یکی از مهم ترین توانایی های مغز انسان است را دارد.
همچنین مواردی مثل: یادگیری, حل مسئله, استدلال کردن و تصمیم گرفتن نیز از توانایی های این ابزار به حساب می آیند. هوش مصنوعی با ابزار هایی که در اختیار دارد می تواند بر بسیاری از مشاغل تاثیرگذار باشد و تا حدود زیادی کار ها را نسبت به گذشته آسان تر به انجام برساند. مثلا: تولید محتوا یکی از مشاغلی است که هوش مصنوعی در آسان تر کردن آن نقش چشمگیری دارد. چراکه امروزه با استفاده از هوش مصنوعی می توان در مدت زمان کمتری یک محتوا, تقریبا مناسب با رعایت اصول اولیه نوشت. تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا عنوان بعدی این مقاله است که درباره اهمیت هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا صحبت می کند.
تاثیر هوش مصنوعی بر روی تولید محتوا
اگر بخواهیم تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا را بررسی کنیم باید آنها را در دو دسته تاثیرات مفید و مخرب دسته بندی کنیم. مسلما استفاده از هر ابزاری که ساخته دست انسان باشد برای او می تواند جنبه های مثبت و منفی به دنبال داشته باشد. اما همیشه این خود ما هستیم که انتخاب می کنیم از کدام جنبه های یک ابزار استفاده کنیم. اگر هنگام استفاده از سیستم هوش مصنوعی کارکرد های آن را درست بشناسیم و با آنها آشنایی کامل داشته باشیم حتما از امکانات آن هم بهره درستی خواهیم برد. اگر شما هم در زمینه تولید محتوا فعالیت دارید حتما تا به امروز نگران جایگاه شغلی خود و ارتباط آن با هوش مصنوعی شدید. اما باید بگوییم که نگرانی شما بی جا می باشد. چراکه هوش مصنوعی توانایی تولید محتوا دارد اما نمی تواند برای طولانی مدت محتوا متنوع و به اصطلاح بدرد بخور تولید کند. چراکه معمولا در حیطه یک موضوع مشخص محتوا تکراری تولید می کند. به عنوان مثال: در تولید محتوا متنی می توانید با دادن موضوعی خاص به هوش مصنوعی از او بخواهید تا در رابطه با آن موضوع به تعداد مشخص برایتان محتوا تولید کند.
اما مسلما محتوایی که ابزار هوش مصنوعی در اختیارتان قرار می دهد یونیک نمی باشد و اصول سئو در آن رعایت نشده است. بنابراین ممکن است محتوایی که با هوش مصنوعی تولید شده قبلا توسط شخص دیگری در فضا های اینترنتی منتشر شده باشد. این مسئله, یعنی استفاده از محتوا تکراری و بدون ایده و خلاقیت بر کیفیت و ارزش صفحه مجازی شما که ممکن است وب سایت و یا هر شبکه مجازی دیگری باشد, تاثیر گذار خواهد بود. اما هوش مصنوعی توانایی این مسئله را دارد که شما را در تولید محتوا کمک و همراهی کند. مثلا: شما می توانید برای تولید محتوا متنی در هر زمینه ای یک موضوع به هوش مصنوعی بدهید. سپس بعد از تولید محتوا مشخص شده توسط هوش مصنوعی به اصلاح و درصوت نیاز تغییر بخش های مختلف آن محتوا بپردازید. با این راهکار شما در زمان صرفه جویی کرده اید و تنها کار ویراستاری را انجام دادید. این مسئله به نوعی می تواند از کاربرد های مثبت هوش مصنوعی و تاثیر آن بر تولید محتوا باشد. در ادامه نکات مثبت و منفی بیشتری را در رابطه با هوش مصنوعی بیان خواهیم کرد.
نکات مثبت و منفی هوش مصنوعی و تاثیر آن بر تولید محتوا
نکات مثبت
یکی از مهمترین نکات مثبت هوش مصنوعی و تاثیر آن بر تولید محتوا, سرعت عمل این ابزار در انجام هر فعالیتی می باشد. مثلا: اگر شما برای تولید محتوا نیازمند پردازش حجم بالایی از داده ها باشید برای پردازش دستی آنها حتما به مشکل بر می خورید. در چنین شرایطی ابزار هوش مصنوعی با توانایی بالقوه خود به کمک شما خواهد آمد و پردازشی که ممکن است ساعت ها و حتی روز ها زمان ببرد را در چند دقیقه برایتان نجام می دهد.
انجام فعالیت های تکراری و زمان بر یکی از بخش های تولید محتوا می باشد. مثلا: شما برای بروز بودن وب سایت خود مجبورید هر روز مطالب آن را با تغییرات جزئی و اندک بار دیگر در سایت قرار دهید. هوش مصنوعی می تواند این کار را برایتان انجام دهد و زمان شما را از هدر رفتن نجات دهد. شما می توانید با زمان بدست آمده روی تولید محتوا خلاقانه و جذاب تر برای سایت خود تمرکز کنید.
پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی یکی از مزیت های این ابزار محسوب می شود.
نکات منفی
نکته اصلی که برای هوش مصنوعی و کاربرد آن در تولید محتوا مخرب محسوب می شود نداشتن تنوع و خلاقیت در تولید هر نوع محتوایی می باشد. در واقع هوش مصنوعی نمی تواند خواسته های افراد با سلایق و علایق مختلف را برآورده کند. بلکه فقط یک محتوا تکراری و همیشگی را به مخاطب ارائه می دهد. اگر از هوش مصنوعی در تولید محتوا وب سایت استفاده کنیم نباید انتظار داشته باشیم تا وب سایت ما در میان رقبا از سطح بالایی برخوردار باشد و اصول سئو در آن رعایت شده باشد. چراکه هوش مصنوعی محتوایی با کیفیت پایین ارائه می کند و اگر آن را ویرایش نکنید اصالت و اعتبار محتوا شما را تا حد زیادی پایین خواهد آورد.
پس می توانیم اینطور نتیجه بگیریم که هوش مصنوعی تا حدودی می تواند ما را در تولید محتوا یاری کند اما نمی توان بطور کامل از آن برای تولید محتوا با کیفیت و یونیک استفاده کرد. پس حتما باید برای تولید محتوا, به اصطلاح کار را به کار دان آن سپرد. شرکت ها و آژانس تبلیغاتی های فعال در این حوزه سعی می کنند با استخدام افراد خلاق, محتوا با کیفیت, غیر تکراری و با رعایت اصول سئو تولید کنند. تنها در این صورت شما می توانید به هدف خود از تولید محتوای مورد نظر دست پیدا کنید. آژانس تبلیغاتی نکسوس از جمله این شرکت ها می باشد.
خلاقیت و زیبایی را با اهداف کسب و کار هم مسیر کن, و نامش را تولید محتوای حرفه ای بگذار …