تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد ؟
تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد؟
خصوصیات تبلیغات تلویزیونی جذاب
تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد ؟همه روزه شاهد تبلیغات متعددی در تلویزیون هستیم؛ که همه آنها با هدف خاصی در معرض نمایش قرار میگیرند. بطور کلی تبلیغات تلویزیونی یکی از قدیمیترین و موثرترین راههای جذب مخاطب به شمار میآید؛ که اگر هدفمند و جذاب طراحی شوند مخاطبان بسیار خوبی جذب خواهند شد. کمپینهای تبلیغاتی باید برای انتشار یک تبلیغ جذاب نکاتی را توجه کنند تا آگهی به خوبی در ذهن مخاطب و بیننده نقش ببندد.
در این مقاله قرار است راجب اینکه یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد, اطلاعاتی بی نظیر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس در ادامه این مقاله از آژانس تبلیغاتی نکسوس با ما همراه باشید.
آژانس تبلیغات نکسوس, در زمینه های مختلف تبلیغات و خدمات تولید محتوا اعم از تیزر تبلیغاتی و … , آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد .
خصوصیات تبلیغات تلویزیونی جذاب
شفافیت
اولین ویژگی که در مقابل سوال, یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد باید گفت, شفافیت یا همان سادگی در بیان محتوا است.
در تبلیغات تلویزیونی زمان موضوع بسیار مهمی است؛ بطوری که هر تبلیغ برای به نمایش گذاشتن برند و محصول خود زمان بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید تمامی اطلاعات محصول, خدمات و برند بسیار ساده و شفاف بیان شود تا هم جذاب بنظر برسد و هم فاکتور زمان را رعایت کرد
مرتبط بودن
دومین ویژگی یک تبلیغ تلویزیونی جذاب هماهنگی میان محتوا و برند استفاده شده در تبلیغ است.
تصور کنید قرار است در مورد کفش تبلیغی طراحی کنید اگر در این تبلیغ به جای اینکه ویژگی, قیمت و برند کفش را به مخاطب معرفی کنید در مورد شلوارهایی که با این کفش میپوشند که زیباتر بنظر برسند سخن بگویید؛ در این صورت تبلیغ شما اصلا در ذهن مخاطب ماندگار نخواهد ماند و به مرور زمان از یادشان میرود و جذابیتی برایشان نخواهد داشت.
موسیقی و صدا
از مهمترین خصوصیات یک تبلیغ تلویزیونی جذاب, داشتن یک موسیقی جذاب و آرمشبخش است. موسیقی که در تبلیغات تلویزیونی گذاشته میشوند علاوه بر شاد بودن باید با محتوای تبلیغ شده هم متناسب باشد؛ تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد.
تصور کنید شما در اتاق خودتان هستید و در قسمت پذیرایی خانه یک تبلیع تلویزیونی جذاب در حال پخش شدن است, اگر چه شما آن تبلیغ تلویزیونی جذاب را نبینید اما توسط موسیقی جذاب آن به محتوای گفته شده هم توجه خواهید کرد و به واسطه موسیقی, تبلیغ در ذهنتان تا مدتها نقش خواهد بست.
خلاقیت
چهارمین مورد از مواردی که به سوال یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد؛ باید گفت, خلاقیت خوب آن است. خلاقیت در تبلیغات تلویزیونی یک فاکتور بسیار مهم برای افزایش مخاطب به حساب میآید زیرا اگر در تبلیغات تلویزیونی از خلاقیت استفاده نشود و محتوا و گرافیک تبلیغ بصورت ساده بیان شود, ذهن مخاطب برایش تازگی نداشته و به آن جذب نخواهد شد.
بنابراین کمپینهای تبلیغاتی باید از خلاقیتهای نوینی در موسیقی, محتوا, گرافیک و زیرنویس استفاده کنند و تنها به یک تبلیغ ساده بسنده نکنند و محتوایی خلاق را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.
کیفیت
از مهمترین خصوصیات یک تبلیغ تلویزیونی جذاب, داشتن یک موسیقی جذاب و آرمشبخش است. موسیقی که در تبلیغات تلویزیونی گذاشته میشوند علاوه بر شاد بودن باید با محتوای تبلیغ شده هم متناسب باشد؛ تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد.
تصور کنید شما در اتاق خودتان هستید و در قسمت پذیرایی خانه یک تبلیع تلویزیونی جذاب در حال پخش شدن است, اگر چه شما آن تبلیغ تلویزیونی جذاب را نبینید اما توسط موسیقی جذاب آن به محتوای گفته شده هم توجه خواهید کرد و به واسطه موسیقی, تبلیغ در ذهنتان تا مدتها نقش خواهد بست.
داستانی بودن
ششمین خصوصیاتی که یک تبلیغ تلویزیونی جذاب دارا است, این است که تبلیغ باید دارای یک داستان باشد و نقطه شروع و پایانی را داشته باشد این موضوع باعث منسجم شدن تبلیغ تلویزیونی خواهد شد.
کمپین تبلیغاتی که با هدف جذب مخاطب تبلیغات خودشان را طراحی میکنند یک داستان مشخص و خلاق برای تبلیغ انتخاب میکنند تا برند و محصول یا خدمات موجود در تبلیغ به بهترین نحو به مخاطب انتقال داده شود.
بازیگر خوب
تا اینجای مقاله توانستیم به ۶ مورد از پاسخهای سوال اینکه یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد پاسخ خوبی دهیم. از دیگر از خصوصیات یک تبلیغ تلویزیونی جذاب این است که از یک بازیگر و چهره مجبوب بینندگان استفاده شود.
این امر موجب خواهد شد به واسطه بازیگر در ذهن مخاطب بماند و مخاطب تمایل پیدا کند تا با برند و محصول معرفی شده بیشتر آشنا شود. بنابراین اگر میخواهید یک تبلیغ تلویزیونی جذاب داشته باشید, توصیه میشود از بازیگران و چهرههای نوین و مجبوب استفاده کنید.
استراتژی مناسب
در یک تبلیغ تلویزیونی به دو نکته خیلی مهم که زمان و دفعات تکرار پخش هستند, توجه زیادی کرد. چه بسا اگر به این دو نکته توجه خوبی کرد موجب موفقیت شما در کسب و کار خواهد شد و هدف کسب و کار از پخش تبلیغ تلویزیونی جذاب تحقق مییابد. هنگامی که زمان و تعداد پخش تبلیغ را از قبل به خوبی تعیین کنید, طرفداران و علاقه مندان به تبلیغتان را شناسایی خواهید کرد و نتایج بدست آمده را در تبلیغات آینده استفاده خواهید کرد. برای مثال اگر محصول تبلیغی شما بیشتر مخصوص کارمندان باشد باید صبح زود و بعدازظهر از تلویزون پخش شود. زیرا در این ساعات کارمندان شرایط تلویزیون تماشا کردن را دارند. کمپینهای تبلیغاتی باید توجه کنند با توجه به هزینهای که در اختیار دارند تعداد دفعات پخش را کنترل کنند. اگر تبلیغ زیاد در تلویزیون پخش شود, مخاطب خستهخواهدشد. همچنین اگر تعداد دفعات پخش خیلی کم باشد ممکن است از دید مخاطب پنهان بماند و در ذهن مخاطب به دلیل عدم آشنایی نقش نبندد و مخاطب جذب نشود.
برندسازی
یک تبلیغ تلویزیونی جذاب باید دارای یک برند نوین و خلاق باشد, تا مخاطبان به واسطه آن برند از تبلیغ لذت بیشتری ببرند و تمایل پیدا کنند با برند معرفی شده, بیشتر آشنا شوند. برند میتواند شامل نماد خاص, جمله زیبا و ترکیب نماد و کلمه باشد. اگر میخواهید یک تبلیغ تلویزیونی جذاب داشته باشید, توصیه میشود نماد استفاده شده یک ویژگی و یا یک طرح خاصی از محصول یا خدمات باشد؛ تا به واسطه آن مخاطب به آن جلب شود و هر زمان که این برند را ببینند نقش آن محصول در ذهنش پدیدار شود و عواطفشان و اعتمادشان را نسبت به آن برند افزایش پیدا میکند.
سرعت انتقال پیام
آخرین پاسخ به سوال, یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دار, که در این مقاله قرار است با آن آشنا شوید, سرعت انتقال پیام اصلی تبلیغ به مخاطبان است. تصور کنید زمان تبلیغ خیلی زیاد باشد و اغلب خصوصیات یک تبلیغ تلویزیونی جذاب در آن لحاظ شده است اما پیام اصلی را خیلی کند و در آخر تبلیغ به مخاطب ارائه میدهد؛ این موضوع کمی نگران کننده است زیرا مخاطب موقعی پیام را درک میکند که تبلیغ تمام شده است و دیگر سوالاتی که در ذهنش ایجاد میشود بدون پاسخ خواهند ماند.
هدف تبلیغ تلویزیونی جذاب
تمامی تبلیغات تلویزیونی جذاب با هدفی مشخص به بینندگان معرفی میشوند در این قسمت قرار است با این اهداف آشنا شوید :
1- معرفی برند جدید
2- معرفی محصول و خدمات نوین
3- بالا بردن تقاضای مشتری برای خدمات یا محصول خاص
4- بالا بردن قدرت در رقابت
5- افزایش مشتری بالقوه
6- بزرگ نمایی یک نیاز خاص در اذهان مخاطبان
7- جلوگیری از فراموش شدن برند
هدف تبلیغ تلویزیونی جذاب
آژانس تبلیغات نکسوس در این مقاله سعی نمود پاسخ مناسبی به سوال در مورد اینکه یک تبلیغ تلویزنی جذاب چه خصوصیاتی دارد بدهد تا شما علاقه مندان به حوزه تبلیغات را به خوبی مطلع کند. در نهایت نتیجه میگیریم که ویژگیهای اصلی یک تبلیغ تلویزیونی جذاب خلاقانه بودن, جذابیت ظاهری و رفع نیاز مخاطب است.