کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی
طراحی کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی در نکسوس:
طراحی کمپین تبلیغاتی به معنای انجام مجموعه ای از فعالیت هاست که بند مدنظر را به هدف خود می رساند . حالا این جمله یعنی چی ؟! یعنی هر آن چیزی را که در فضای تبلیغات با آن همسو می شوید, در واقع هدف ناخوداگاه کمپین های تبلیغاتی هستند . در ادامه به مسیر طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی در قالب نمونه می پردازیم تا بیشتر آگاه بشید .
نکسوس یک آژانس تبلیغات تمام خدمات می باشد که آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تبلیغات اعم از تحقیق بازار و همچنین دیجیتال مارکتینگ و … میپردازد. شما میتوانید برای دریافت خدمات و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
چگونه کمپین تبلیغاتی اجرا کنیم که بتواند این تاثیر گذاری را داشته باشد ؟
کمپین های تبلیغاتی به برند ها کمک میکند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.اما سوال اصلی این است که چگونه کمپین تبلیغاتی اجرا کنیم که بتواند این تاثیر گذاری را داشته باشد.
شما ممکنه در طول روز حداقل با 10 تا تبلیغ یا بیشتر مواجه باشید خیلی از اون ها ممکنه تبیلیغات محیطی باشه که شما پشت فرمون یا موقعی که توی خیابان هستید اون ها رو میبینید خیلی از اوقات هم وقتی داخل اینترنت هستید و وب گردی میکنید مدام با انواع تبلیغات آنلاین رو به رو میشید.خیلی از این تبلیغات ممکنه بخشی از کمپین های تبلیغاتی باشند.
اثراتی که کمپین های تبلیغاتی بر تیم فروش و بازاریابی اون کسب و کار داره:
1-تعدادی افراد بالقوه برای فروش را وارد قیف بازاریابی میکند
2-تیم فروش را برای چند هفته یا چند ماه درگیر میکند
3-به برند در دستیابی به اهداف کوتاه مدت بازاریابی خود کمک میکند
اما چطور اجرای کمپین تبلیغاتی برای کسب و کارمان شروع کنیم؟ آیا باید با برنامه ریزی شروع کنیم؟ پیام کمپینمون چی باشه؟ چقدر باید بودجه برای این کار بزاریم و …. این سوالاتی هستند که ممکنه ذهنتون رو درگیر کرده باشند.اما نگران نباشید با خوندن این مقاله تا آخر شما به جواب سوالاتتون میرسید و کامل له مفاهیم کمپین تبلیغاتی مسلط میشید.
کمپین تبلیغاتی چیست ؟
کمپین تبلیغاتی به معنی مجموعه اقدامات تبلیغاتی است که در کنار یکدگیر به رشد و پروموت محصول یا خدمات شرکت کمک میکند.( اوه اوه مثل اینکه خیلی تعریف کمپین تبلیغاتی شبیه تعارف کتب فیریک و شیمی شد) پس بیاید ساده اش کنیم:
اجرای کمپین های تبلیغاتی تشکیل شده از انواع و اقسام تبلیغات ( آنلاین و آفلاین) با پیام مشخص برای دستیابی به یک هدف مشخص.مدیران بازاریابی و فروش از کمپین های تبلیغاتی برای گرفتن سرنخ پتانسیل دار برای فروش استفاده میکنند.
کمپین های تبلیغاتی معمولا طراحی میشه تا ایجاد آگاهی بکنه در مورد محصول و خدمات یک شرکت.به نمونه کمپین تبلیغاتی (بود و نبود, اسنپ فود) اسنپ فود در تصاویر زیر دقت کنید:
اهداف کمپین تبلیغاتی چیست؟
به طور معمول میتوان گفت که کمپین تبلیغاتی برای رساندن یک پیام خاص یک مجموعه به یک گروه مشخص شده از مخاطبان است؛ این موضوع را باید خاطر نشان کنیم که هر شرکت و هر مجموعه ممکن است پپامی متفاوت داشته باشد و همچنین مخاطب هدف و گروه هدف متفاوت، پس این امکان وجود دارد که ما پیام هایی متفاوت داشته باشیم یا طرز رساندن های متفاوت و حتی همچنین ما اهدافی متفاوت داشته باشیم. در ادامه در مورد اهداف متفاوت کمپین تبلیغاتی صحبت میکنیم.
1-گرفتن ترافیک به سمت وبسایت و لندینگ پیج ( صفحه فرود) برای افزایش بازدید
2-بالا بردن نرخ تبدیل برای یک آفر فروش و پیشنهاد ویژه ایی که فعال هست
3-بالا بردن نرخ آگاهی سازی از برند و جا انداختن تصویر برند برای مخاطب هدف
4-گرفتن لید برای یک محصول یا خدمات پیش رو و حتی یک رویداد یا دوره آموزشی که قرار است رو نمایی شود
5 تا از مرسوم ترین شیوه های تبلیغاتی برای کمپین
اهداف کمپین تبلیغاتی چیست؟
امروزی که داریم با هم دیگه صحبت میکنیم به دلایل واضح و زیادی کمپین های تبلیغاتی دیجیتال بسیار مرسوم تر از نوع آفلاین اون شده که دلایل رو در ادامه برسی میکنیم.اما تبلیغات دیجیتال انواع و اقسام داره که پیشنهاد میکنم اون ها رو بخونید و با اطلاعاتی که به دست کیارید بهرین اون رو برای برند خودتون انتخاب کنید یا با مشاورین نکسوس برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.
1- تلیغات CPC
تبلیغات سی پی سی یا پرداخت در ازای کلیک یکی از مرسوم ترین شیوه های تبلیغاتی هست که شما در اون با به نمایش گذاشتن تبلیغاتتون وشارژ کردن بوجه اون به ازای هر کلیکی که کاربر روی تبلیغات شما انجام بده از اون بودجه شما کسر میشه.این نوع تبلیغ در عین این که ممکنه ساده به ظنر بیاد اما برای اینکه بتویند ازش بازخورد مناسبی بگیرید باید به ریزه کاری های این نوع کمپین دقت کنید تا بتونید نرخ تبدیل مناسب از تبلیغاتتون داشته باشید.
2-تبلیغات گوگل یا گوگل ادز
یکی از انواع تبلیغات زود بازده و بسیار نتیجه محور همین تبلیغات گوگل ادز هست.که شما در اون با پرداخت دلاری به گوگل بدون سئو کردن وبسایت و صرف زمان طولانی به جایگاه های اول گوگل میاید.اما خب سوالی که هست اینه که این کمپین مناسب چه کسانی هست و زیر ساخت هاش چیه؟ هزینه اش به چه صورته؟ اول از همه باید بدونید که هزینه این نوع از کمپین دلاری هست پس اولین ریسکی که شما دارید بالا رفتن هزینه شما در این نوع تبلیغ هست.
دومین مورد این هست که شما برای این نوعتبلیغات باید دامنه دات کام داشته باشید و با دامنه آی آر نمیتونیم این تبلیغ رو اجرا کنیم. اما در کل این کمپین برای کسانی که در حوزه کاریشون رقبای زیادی دارند بسیار مناسب هست ( مثلا حوزه تور های داخلی و خارجی) و برای کسانی که میخواند در زمان کم به نتیجه برسند.اگر قصد اجرای این کمیپن رو دارید برای اینکه هزینه تون سوخت نشه لطفا با مشاورین نکسوس قبل از اجرا تماس بگیرید.
3-تبلیغات شبکه های اجتماعی
این نوع تبلیغات هم درشبکه های اجتماعی که مرسوم ترین اون ابنستاگرام هست انجام.اما این کمپین ها یعنی تبلیغات شبکه اجتماعی بیشتر مناسب کسب و کار های بی تو سی و فروشگاه ها هستند و کسانی که جامعه هدفشون عامه جامعه هستند.
4-تبلیغات ویدیویی
قطعا این روش یکی از تاثیر گذارین ترین شیوه های تبیغاتی بخصوص برای آگاهی سازی از برند هست.در این شیوه از تبلیغ شما با درست کردن یک تیزر تبلیغاتی و پخش کردن اون در رسانه های ویدیویی مثل تبلیغات آپارات، یا وی او دی ها مثل نماشا و فیلیمو یک کمپین تبلیغاتی توپ ببندید.دقت داشته باشید این نوع از تبلیغات برای گرفتن سرنخ یا کمپین هایی که اهداف فروش دارند اصلا مناسب نیست و فقط برای آگاهی سازی ار برند یا محصول و خدمات مناسب هست.
5-تبلیغات اینفلوئنسری
یکی دیگه از روش هایی که شما میتونید با اون کمپین تبلیغاتی خودتون رو اجرا کنید اینفلوئنسر ها یا افراد تاثیر گذار حرفه و شعل شما هستند دقت کنید این روش شامل و محدود به اینستاکرام نمیشه شما میتونید با پخش کردن یک ویدیو یا حتی یک اسکرین شات از یک فردی که در حوزه شما تاثیر گذار هست این تبلیغات رو اجرا کنید.
در جدول زیر میتونید هزینه تبلیغات و رسانه های تبلیغاتی رو ببنید و با توجه به اون بودجه تبلیغات خودتون رو مشخص کنید.
نوع کمپین
میانگین هزینه
نسبت بازخورد به هزینه
کمپین تبلیغاتی محیطی
1 میلیارد تومان حداقل ( ماهانه)
به نسب هزینه بسیار کم
کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک
20 میلیون تومان ماهانه حداقل
به نسبت هزینه بسیار خوب
کمپین های تبلیغاتی ابنفلوئنسری
حداقل 50 میلیون برای هر کمپین
به نسب هزینه عالی
تبلیغات گوگل
حداقل 20 میلیون تومان ( به نرخ دلار متفاوت)
به نسبت هزینه بازخورد متوسط
نمونه کمپین تبلیغاتی موفق
نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که بسیاری از آنها موفق و بسیاری از آنها شکست خورده قلمداد می شوند . نمونه های هم در خارج از کشور هم در داخل کشور, مخاطب خود را درگیر کردند و مسیر تبلیغاتی خاص خود را پیش گرفته اند که به چند مورد اشاره می کنیم :
کمپین تبلیغاتی کوکا کولا ؛ آخرین مشتری
این شرکت پر سر و صدا که با کمپین های تبلیغاتی موفقی چون نوشابه هایی با اسم مشتریان, کمچین های رقابتی با شرکت پپسی و همچنین کمچین آخرین مشتری, برای همه مخاطبان آشنا است, این بار به سراغ مشتری وفادار خود رفت . شرکت کوکا کولا تصمیم گرفت که هدایایی را میان مشتریان و خریداران خود پخش کند تا از آنها نسبت به خرید خود قدر دانی کنند . اما نکته مهم, هدیه های نفیس به 15 هزار فلیپینی به عنوان آخرین مشتری بود که به نوعی تقدیر همه جانبه از مشتریان وفادار شرکت به شمار می رفت و بعنوان یک کمپین تبلیغاتی موفق در ذهن جای گرفت .
کمپین تبلیغاتی سرای ایرانی ؛ ریش و قیچی دست خودت
این شرکت پر سر و صدا که با کمپین های تبلیغاتی موفقی چون نوشابه هایی با اسم مشتریان, کمچین های رقابتی با شرکت پپسی و همچنین کمچین آخرین مشتری, برای همه مخاطبان آشنا است, این بار به سراغ مشتری وفادار خود رفت . شرکت کوکا کولا تصمیم گرفت که هدایایی را میان مشتریان و خریداران خود پخش کند تا از آنها نسبت به خرید خود قدر دانی کنند . اما نکته مهم , هدیه های نفیس به 15 هزار فلیپینی به عنوان آخرین مشتری بود که به نوعی تقدیر همه جانبه از مشتریان وفادار شرکت به شمار می رفت و بعنوان یک کمپین های تبلیغاتی موفق در ذهن جای گرفت .
کمپین تبلیغاتی اپل ؛ دوربین آیفون 6
دقیقا در زمانی که انتقاد ها از دوربین آیفون , تیتر اول اخبار شده بود , آیفون تصمیم گرفت تا با طراحی کمپین تبلیغاتی مخاطب محور و یک استراتژی کمپین تبلیغاتی بی نظیر, توجه همه را به دوربین های خود جلب کند . پس تصمیم گرفت تا با راه اندازی یک کمپین بزرگ تبلیغاتی عکاسی, کیفیت دوربین های خود در دستان مشتریان معمولی را به رخ بکشد. در تحلیل اجرای کمپین تبلیغاتی اپل اینطور بیان شد که کاربران آیفون 6 می توانند عکس هایی تهیه کنند و برای اپل ارسال کنند . اپل 77 عکس را در 70 شهر و 24 کشور به نمایش درآورد و کیفیت دوربین های خود را به رخ کشید . چه چیزی برای مخاطب اپل بهتر از شهرت و درامد به واسطه چند عکس با گوشی ؟!
اصول طراحی کمپین تبلیغاتی
چگونه یک کمپین تبلیغاتی بنویسیم ؟ ایجاد یک کمپین تبلیغاتی عالی نه تنها یک موضوع خلاق بلکه یک استراتژی هوشمند است. در تبلیغات و بازاریابی آنلاین, ما اغلب با ضرب الاجل ها و اهداف فشرده کار می کنیم, به این معنی که همه چیز باید به طور موثر مدیریت شود. هنگامی که با چالش طراحی کمپین برای یک مشتری جدید یا موجود مواجه می شوید, داشتن یک برنامه گام به گام برای هدایت شما در مسیر موفقیت ضروری است.
کمپین تبلیغاتی شامل چه مواردی است؟
کمپین تبلیغاتی فقط یک عمل نیست (مانند یک تبلیغ دیجیتال در یک وب سایت) بلکه چندین عمل است که در بستر های مختلف انجام می شود, اما همچنان از نظر محتوا به یکدیگر تعلق دارند. کمپین های بازاریابی می توانند اهداف زیادی داشته باشند. این شامل جذب مشتریان جدید, اما همچنین افزایش فروش, وفاداری مشتری, راه اندازی یک محصول جدید یا جلب توجه برند است.
بسته به گروه هدف از پیش تعریف شده, از گزینه های بازاریابی مختلف برای دستیابی به یک هدف فردی استفاده می شود. به عنوان مثال, می تواند یک پخش تلویزیونی, قرار دادن تبلیغات در یک پادکست محبوب یا ایجاد محتوای خلاقانه برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد. شایان ذکر است, تمام این موارد می توانند پاسخی کامل به پرسش چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم بدهند.
برای یک کمپین موفق به چه چیزی نیاز دارید؟
اینکه دقیقاً چه زمانی می توان یک کمپین بازاریابی را موفق در نظر گرفت بستگی به اهدافی دارد که قبلاً تعریف شده است. فقط به این دلیل که یک کمپین تبلیغاتی به تعداد زیادی از افراد رسیده است, به این معنی نیست که این افراد به گروه هدف تعلق دارند یا به مشتریان پرداخت کننده تبدیل می شوند. به همین منظور است که پرسیدن اهداف فردی شما باعث افزایش موفقیت کمپین تبلیغاتی شما می شود. تنها در این صورت است که تیم بازاریابی شما باید به برنامه ریزی و اجرای کمپین فکر کند.
3 نکته برای ایجاد کمپین تبلیغاتی
در ادامه پاسخ به پرسش چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم باید عنوان کرد که این نکات به شما کمک می کند اولین کمپین تبلیغاتی خود را توسعه دهید و مطمئن شوید که با استراتژی بازاریابی کلی شما مطابقت دارد:
1. تعریف کنید که چه چیزی را بازاریابی می کنید
اگر کسب و کار شما طیف گسترده ای از محصولات را به فروش می رساند, ممکن است لازم باشد دامنه استراتژی تبلیغاتی خود را محدود کنید تا روی یک محصول یا خط محصول تمرکز کنید. محصول شما باید نیاز های خاص مشتری را برآورده کند, بنابر این برای بیان این نیاز ها و نحوه پاسخگویی منحصر به فرد محصول یا خدمات شما به آنها آماده باشید.
2. بازاریابی کانال های خود
قبل از شروع نوشتن اولین کمپین خود, کانال هایی را که قصد دارید در آنها تبلیغ کنید, مشخص کنید. به این فکر کنید که چگونه تبلیغات مختلف سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی موتورهای جستجو را تکمیل می کنند. این عامل یکی از موارد کلیدی در پاسخ به پرسش چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسیم می باشد.
3. مخاطبان خود را بشناسید.
مطمئن شوید که درک کاملی از مخاطبان هدف خود دارید. دانستن اطلاعات جمعیتی مشتریان بالقوه ای که با آنها صحبت می کنید, چارچوب بندی و بهینه سازی کمپین بازاریابی خود را برای ایجاد سرنخ ها و تبدیل های جدید آسان تر می کند.
اصول طراحی کمپین تبلیغاتی
پس متوجه شدیم که منظور از کمپین تبلیغاتی چیست ! اما یک کمپین تبلیغاتی موفق چه اصولی باید رعایت کند و چه گام هایی را برای رسیدن به هدف خود باید طی کند ؟! آژانس تبلیغات نکسوس در 7 گام, این اصول را برای شما تفسیر می کند.
گام اول ) هدف گذاری در طراحی کمپین تبلیغاتی
استراتژی های کمپین تبلیغاتی به دلایل متفاوتی نگارش می شوند . گاهی نیاز است تا برند شما , محصول تازه ای را رونمایی کند ! یا اینکه ممکن است بخواهید تا فروش خود را بیشتر کنید ! مشتری وفادار شما چطور ؟! شاید نیاز باشد تا به تقدیر از مشتری وفادار خود بپردازید !
تمام مدیران سازمان خود را جمع کنید و نسبت به اصلی ترین نیاز خود, هدف گذاری دقیق و مشخص را انجام دهید
در داستان سرای ایرانی نیز, شاید خرید بیشتر مشتریان را بتوان اصلی ترین هدف گذاری آنها نامید که دلیل هدف گذاری را باید در جلسات درون تیمی جستجو کنیم.
گام دوم ) تحقیق بازار برای طراحی کمپین
شما باید مخاطب خود را بشناسید ! نیاز اورا تشخیص دهید و بهترین تصمیم را برای تعامل با او بگیرید . به وسیله تکنیک های تحقیق بازار ,سوال اصلی و شفاف خود را مشخص کنید و رقبا, بازار هدف و همچنین نیاز مخاطب خود را پیدا کنید . این موضوع به شما در تدوین استراتژی کمپین تبلیغاتی بسیار کمک می کند و به مانند چراغ راه برای ادامه فرایند شما عمل می کند .
سرای ایرانی نیز می دانست که باتوجه به نوسانات بازار , بهترین زمان است تا مخاطب ترسیده از بازار را به نقطه آرامشی دعوت کند . کمپین تبلیغاتی برای دعوت مخاطب به منطقه آرامش ( پرداخت اقساطی ) …
گام سوم ) استراتژی کمپین های تبلیغاتی و مدیریت بودجه
آنچه یک آژانس تبلیغاتی حرفه ای می تواند به شما ارائه کند ، بحث اجرای کمپین تبلیغاتی با بودجه مشخص است . غالبا جهت اجرای کمپین تبلیغاتی ، هدف را فدای بودجه می کنند یا برعکس ؛ به واسطه اهداف بلند پروازانه ، هزینه زیادی را صرف این موضوع می کنند بدون اینکه بحث « بازگشت سرمایه » را در نظر بگیرند .
آژآنس تبلیغاتی نکسوس به واسطه سالها تحربه ، استراتژی کمپین تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن تدوین می کند و دقیقا برنامه ای مطابق بودجه کارفرما طراحی می کند.
این بهترین استراتژی کمپین تبلیغاتی برای « سرای ایرانی » بود که شرایط اقساط را به مشتری خود بسپارد تا بحث مدت زمان اقساط و همچنین هزینه هر قسط را تعیین کند . این یعنی یک استراتژی دو سر برد .
گام چهارم ) اجرای کمپین تبلیغاتی در زمان مناسب
الان شما میدانید که در کدام رسانه ، در چه زمانی کمپین خود را برگزار کنید . هدف و نیاز مخاطب خود را هم مشخص کرده اید . زمان آن رسیده تا نحوه اجرای کمپین را انتخاب کنید . داشتن یک شعار بی نظیر و ارائه کمپین تبلیغاتی در قالب محتوای مناسب و تاثیر گذار می تواند باعث شود تا بیش از آن چیزی که در نظر دارید ، به هدف کمپین خود نزدیک شوید . یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای یا یک بنر زیبا ؟! ارائه محتوای سوشال یا استفاده از بلاگر ها ؟! هر راهی که تیم تبلیغات شما متناسب با دیتا های تحقیق بازار برای استراتژی کمپین تبلیغاتی شما در نظر دارد ، بهترین راه برای شماست .
« سرای ایرانی » شعار جذاب « ریش و قیچی دست خودت » رو در قالب بنر های شهری ، تیزر های تلوزیونی و محتوای خوب سوشال به مخاطب خود ارائه کرد تا تیر خلاصی بر کمپین تبلیغاتی موفق خود بزند .
گام پنجم) CTA
بزرگترین و ترسناک ترین اشتباهی که در کمپین های تبلیغاتی به وجود می آید ، بحث نبود CTA یا کال تو اکشن است . CTA یا درخواست فعالیت از مخاطب ، عملا مهمترین بخش کمپین تبلیغاتی به شمار می رود که شما موظفید مخاطب را به سمت و سویی که نیاز اورا برطرف کند سوق دهید . با شما تماس بگیرد یا به سایت شما مراجعه کند؟! نیاز است تا چیزی برای شما ارسال کند یا به مانند « سرای ایرانی » به فروشگاه شما سر بزند ؟! تصمیم بگیرید و انجام دهید …
گام ششم) تحلیل کمپین تبلیغاتی
حالا زمان آن رسیده که تحلیل کمپین تبلیغاتی را انجام دهید تا میزان بازخورد را بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر ؟! این تحلیل دقیقا بر اساس هدف گذاری شما تعیین می شود و باید دقیقا بر اساس آمار و KPI های مدنظر باشد .
انتخاب هدف تبلیغات با تو, اجرا با نکسوس …
استراتژی های کمپین تبلیغاتی در قالب اجرا
اجرا و نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از موضوعات بسیار مهم در این حیطه است که تصمیم گرفتیم به طور جداگانه به آن بپردازیم . در دنیای تبلیغات , اصطلاحی تحت عنوان ( جعبه ابزار تبلیغات ) وجود دارد که به مفهوم استفاده متنوع و درست از ابزار ها در رسانه های متفاوت است . جعبه ابزار تبلیغاتی به شما یاداوری میکند که هر چه گلوله های بیشتر و البته دقیق تری را به سمت هدف شلیک کنید, در واقع کمپین های تبلیغاتی موفق تری خواهید داشت . در داستان ما نیز اینطور گذشت !
داستان طراحی کمپین تبلیغاتی « ریش و قیچی » سرای ایرانی, به واسطه ابزار های متفاوتی همچون تیزر تلویزیونی متنوع, تبلیغات بنری و سایتی, تبلیغات بیلبوردی و شهری و … اتفاق افتاد . شاید اگر در نگاه سطحی به ماجرا نگاه کنید,این داستان را صرفا یک محتوا و رسانه را متفاوت در نظر بگیرید اما در واقع اینطور نیست !!!
برای هر کمپین تبلیغاتی باید به طور جداگانه ای استراتژی طراحی شود و اجرایتخصصی صورت بگیرد . اینطور باید گفت که بیلبورد منطقه مرفه شهر با تبلیغات مرکز شهر تفاوت زیادی دارد ! این یعنی استراتژی تبلیغاتی درست و استفاده مناسب از تحقیق بازار …
پس اینطور به قضیه نگاه کنید که شما موظف هستید تا برای تضمین موفقیت کمپین تبلیغاتی خود, از ابزار های متنوعی استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که برای هر ابزار به طور جداگانه ای استراتژی تدوین کنید و درواقع برای هر رسانه به گونه ای زمان و مهارت مصرف کنید که انگار درحال طراحی کمپین تبلیغاتی جدیدی هستید .
انواع طراحی کمپین تبلیغاتی
به طور خلاصه 10 نوع کمپین تبلیغاتی در سطح کسب و کار ها اجرا می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد .
کمپین تبلیغاتی آگاهی
آگاهی یا awareness اولین و مهمترین آجر زیربنای بازاریابی به شمار می رود . این کمپین ها به وسیله ابزار های مختلفی نظیر تیزر های تبلیغاتی و یا کمپین های پیامکی اجرا می شوند و درواقع به هدف حک کردن نام برند شما در ذهن مخاطب اتفاق می افتد . باید دقت کنید که در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی آگاهی رسان , هدف شما فراتر از لوگو و نام باید باشد و درواقع باید به روح مخاطب از مسیر مزیت ها, اهداف و تعهدات نفوذ کنید . این اطلاعاتی است که از طریق یک تحقیق بازار اصولی و یک استراتژی بی نقص, شما را به هدف می رساند .
کمپین معرفی محصول
ذخیره پیام در ذهن مخاطب, تنها در زمان هیجان اتفاق می افتد . طراحی کمپین تبلیغاتی برای معرفی محصول نیز یکی از این القای هیجانات است که در کنار اطلاع رسانی نسبت به ارائه محصول تازه, محصول شمارا در ذهن مخاطب نیز جای می دهد و احتمال فروش آن در گام اول را چند برابر می کند. کمپین بازاریابی ایمیلی, کمپین روابط عمومی, بازاریابی ارجاعی , کمپین های تبلیغاتی مشارکت در فروش و بازاریابی مکالمه ای نیز از دیگر انواع طراحی کمپین تبلیغاتی هستند .
کمپین تغییرات
شاید روزی نام شما هر ثانیه بر زبان مشتریان شما بود, شاید امروز به فراموشی سپرده شده اید ! تفاوتی نمی کند . هر کسب و کاری بعد از مدتی نیاز به احیای مجدد و درواقع کمپین تغییری همچون تغییر لوگو, محصول, و … دارد . احیای مجدد روح کسب و کار را, هدف اصلی این نوع کمپین های تبلیغاتی پر ریسک می گذاریم .
کمپین رسانه اجتماعی
در اینستا گشت و گذار می کنید و جلب یک هشتگ جذاب می شوید ؟! یک اسلاید اطلاعات عمومی شمارا شیفته خودش کرد و مجاب کرد که از محصولات پیج خرید کنید ؟! شما به دام کمپین تبلیغاتی رسانه اجتماعی افتاده اید . این کمپین های در فضا هایی همچون فیسبوک, توییتر, اینستاگرام و … اتفاق می افتد و درواقع متنوع ترین مخاطبان, ابزار هار و اهداف را در بر می گیرند .
کمپین UGC
طراحی کمپین تبلیغاتی UGC یا کاربر محور دقیقا کمپین هایی هستند که مخاطب در آنها نقش اصلی را ایفا می کند . تولید محتوا, انجام یک کار به خصوص و یا هر فعالیتی که مخاطب را درگیر برند کند, موفقیت شما در کمپین UGC را تضمین می کند . در ابتدای مقاله هم در ارتباط با کمپین UGC اپل صحبت کردیم .
سوالات متداول کمپین تبلیغاتی
استفاده از واحدهای کمپین تبلیغاتی مزایای متعددی دارد، از جمله:
سازماندهی: واحدهای کمپین تبلیغاتی به شما کمک میکنند تا تبلیغات خود را به طور منظم و سازماندهی شده نگه دارید.
تمرکز: میتوانید هر واحد کمپین تبلیغاتی را بر روی یک هدف خاص متمرکز کنید که به شما کمک میکند تا نتایج بهتری کسب کنید.
پیگیری: میتوانید عملکرد هر واحد کمپین تبلیغاتی را به طور جداگانه پیگیری کنید تا ببینید کدام تبلیغات موثرتر هستند.
بهینهسازی: میتوانید از دادههای ردیابی برای بهینهسازی تبلیغات خود و بهبود عملکرد آنها استفاده کنید.
میتوانید انواع مختلفی از کمپینهای تبلیغاتی را در یک واحد کمپین تبلیغاتی قرار دهید، از جمله:
کمپینهای نمایش بنری: این کمپینها از تصاویر و متن برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما در وبسایتها و برنامهها استفاده میکنند.
کمپینهای ویدیویی: این کمپینها از ویدیو برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما در وبسایتها و برنامهها استفاده میکنند.
کمپینهای جستجو: این کمپینها زمانی که کاربران به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند، تبلیغات شما را در نتایج جستجو نمایش میدهند.
کمپینهای خرید: این کمپینها محصولات شما را در نتایج جستجو و سایر مکانهای آنلاین تبلیغ میکنند.
ایجاد یک واحد کمپین تبلیغاتی آسان است. فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:
در حساب تبلیغاتی خود وارد شوید.
بر روی “ایجاد کمپین” کلیک کنید.
نوع کمپینی را که میخواهید ایجاد کنید انتخاب کنید.
برای واحد کمپین تبلیغاتی خود یک نام و توضیحات وارد کنید.
تنظیمات بودجه و زمانبندی را برای واحد کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
کمپینهای تبلیغاتی را که میخواهید در واحد کمپین تبلیغاتی خود قرار دهید، انتخاب کنید.
بر روی “ایجاد” کلیک کنید.
در اینجا چند روش برای استفاده از واحدهای کمپین تبلیغاتی به بهترین نحو آورده شده است:
برای هر هدف یک واحد کمپین تبلیغاتی جداگانه ایجاد کنید. این به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را متمرکز نگه دارید و نتایج خود را به طور موثرتر پیگیری کنید.
از نامها و توضیحات واضح برای واحدهای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. این به شما کمک میکند تا به سرعت و به راحتی واحدهای کمپین تبلیغاتی خود را پیدا کنید.
از یک بودجه مناسب برای هر واحد کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. این به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که هر واحد کمپین تبلیغاتی به اندازه کافی هزینه برای رسیدن به هدف خود دارد.
به طور مرتب عملکرد واحدهای کمپین تبلیغاتی خود را پیگیری کنید و در صورت نیاز آنها را بهینه کنید. این به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که بهترین بازده را از سرمایه تبلیغاتی خود دریافت میکنید.
طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی
طراحی کمپین تبلیغاتی به راحتی و با خلق یک ایده اتفاق نمی افتد. کمپین تبلیغاتی خلاقانه بسیار عالی است اما خلاقیت و ایده پردازی تنها کلید موفقیت شما نیست . گام به گام اصول طراحی کمپین تبلیغاتی برای یک کسب و کار حائز اهمیت است و نیاز اولیه کسب و کار به شمار می رود .
جهت دریافت مشاوره برندینگ و اجرای کمپین تبلیغاتی موفق, حتما با کارشناسان آژانس تبلیغات نکسوس در تماس باشید . همچنین در صورت نیاز به دریافت خدمات نکسوس اعم از مدیریت شبکه های اجتماعی و سایر موارد با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمائید.
سلام خسته نباشید .
یه سوالی داشتم . چه استراتژی هایی برای جذب مخاطبان در کمپین تبلیغاتی استفاده میشود؟
سلام و درود
برای جذب مخاطبان در یک کمپین تبلیغاتی, استفاده از استراتژیهای متنوع و مؤثر میتواند مفید باشد و صرفا یک استراتژی یکسان استفاده نمیشود. پس از تحقیق و شناخت مخاطب استراتژی های لازم چیده میشود. شما میتوانید برای دریافت مشاوره در این رابطه با کارشناسان آژانس تبلیغات نکسوس تماس بگیرید و بسته به کسب و کار خود بهترین مشاوره را دریافت نمائید.