تحلیل کمپین تبلیغاتی
تحلیل کمپین تبلیغاتی
آشنایی با تحلیل کمپین تبلیغاتی
تحلیل کمپین تبلیغاتی در نکسوس یکی از مهم ترین و موثرترین روش های تبلیغات مدرن به ویژه در دنیای مجازی, است. برای دستیابی به نتایج مطلوب, همیشه باید کمپین تبلیغاتی را در حین اجرا آنالیز کنید و در پایان آمار و داده های حاصل را مورد تحلیل قرار دهید. هنگامی که داده ها را در زمان اجرا تجزیه و تحلیل می کنید, می توانید کمپین تبلیغاتی را تغییر, اصلاح و بهینه کنید.
در نهایت با اطلاعات به دست آمده از تحلیل کمپین تبلیغاتی می توانید برنامه ریزی دقیق تری برای طراحی کمپین تبلیغاتی بعدی و اجرای آن داشته باشید. بنابراین تحلیل کمپین های تبلیغاتی نیز برای عملکرد مناسب و بازخورد مناسب بسیار مهم است. در ادامه از آژانس تبلیغاتی نکسوس به بررسی کمپین تبلیغاتی و تحلیل آن خواهیم پرداخت.شما میتوانید برای دریافت خدمات تولید محتوا و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
اگر مقالات بازاریابی را خوانده باشید, احتمالاً با کلمه ای به نام کمپین تبلیغاتی برخورد کرده اید. اصولاً کمپین های تبلیغاتی چیزی هستند که زندگی ما را با تبلیغات پر می کنند. صبح زود با صدای ترانه محصول تجاری در تلویزیون از خواب بیدار می شویم, در مسیر کار تبلیغاتی سر راهمان می شنویم و بعد از ظهر با پست های اینستاگرام تبلیغاتی مواجه می شویم. همه این موارد جزو کمپین های تبلیغاتی هستند. یک کمپین تبلیغاتی شامل طیف گسترده ای از فعالیت های تبلیغاتی است که باید پیام تبلیغاتی شما را به طور همزمان و بدون مشکل به مخاطبان هدف برساند. بعد از این مراحل, تحلیل کمپین تبلیغاتی فرایند اجرا شده در این کمپین و نتیجه آن را تحلیل می کند.
یک شب سرد زمستانی را تصور کنید و چند نفر دور یک آتش بزرگ در جنگل نشسته اند. صدای باد و جغد در پس زمینه شنیده می شود و این چند نفر در مورد موضوع مهمی صحبت می کنند و هر بار یک یا چند نفر به جای دیگران صحبت می کنند. این یک کمپین است, کمپین یعنی گروه. اما اگر اعضایی که دور این آتش نشسته اند به جای انسان روش های تبلیغاتی متفاوتی داشته باشند تبدیل به کمپین تبلیغاتی می شود!
تحلیل کمپین تبلیغاتی چیست؟
تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی ارزیابی عملکرد بازاریابی شما است. این فرصتی برای نشان دادن عملکرد کمپین خود و اعتبار بخشیدن به کار خود برای همکاران, مشتریان و ذینفعان است. تجزیه و تحلیل کمپین بازاریابی تنها راهی است که می توانید موفقیت کمپین خود را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که چگونه به جلو بروید. این موارد به شما در تحلیل این کمپین های تبلیغاتی کمک می کنند که:
1. تعیین کنید که آیا به اهداف خود رسیده اید یا خیر
2. تصمیم بگیرید که آیا اهداف شما دقیق هستند یا خیر
3. برای بهبود عملکرد در کمپینهای آینده, بینشهایی دریافت کنید
4. تعیین کنید که آیا بودجه شما دقیق است یا خیر
5. تصمیم بگیرید که چگونه برای کمپین ها و اهداف آینده بودجه بندی کنید
6. اطلاعات مورد نیاز برای نشان دادن نتایج را در اختیار ذینفعان کلیدی قرار دهید
با تجزیه و تحلیل درست کمپین بازاریابی خود, می توانید اطلاعات لازم را برای تکرار تلاش های بازاریابی خود و ایجاد کمپین های بازاریابی موثرتر و موفق تر به دست آورید.
چگونه تحلیل کمپین تبلیغاتی انجام دهیم؟
وقتی کمپین تبلیغاتی شما به پایان رسید, این مراحل را برای ارزیابی کار خود و به دست آوردن اطلاعاتی انجام دهید که می تواند به تلاش های بازاریابی آینده شما کمک کند.
با اشاره به اهدافی که در ابتدای کمپین خود تعیین کرده اید, شروع کنید. اگر کمپین خود را به درستی طراحی کرده اید, باید حداقل یک نتیجه مشخص و قابل اندازه گیری داشته باشید که می خواهید از کمپین بگیرید و آن نتیجه را تخمین بزنید.
علاوه بر تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی خود برای اینکه ببینید آیا به اهداف اصلی شما رسیده است یا خیر, در نظر بگیرید که آیا مزایای ثانویه ایجاد کرده است یا خیر. آیا این کمپین مزایایی دارد که انتظارش را نداشتید؟ به عنوان مثال, ممکن است برای جذب مخاطبان برای ثبت نام در یک وبینار, تبلیغی در شبکه های اجتماعی اجرا کرده باشید, اما ممکن است در نتیجه فالوور های شبکه های اجتماعی خود را افزایش داده باشید.
هر گونه روند مثبت (یا منفی) که در طول کمپین شما رخ داده است را در نظر بگیرید و مستند کنید. به عنوان مثال, ممکن است یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی اجرا کرده باشید تا مخاطبان خود را برای ثبت نام در یک وبینار تشویق کنید، اما ممکن است در نتیجه فالوور های رسانه های اجتماعی خود را افزایش داده باشید.
هنگامی که مشخص کردید چه چیزی از کمپین به دست آورده اید, در نظر بگیرید که چگونه آن را با بودجه کمپین مقایسه می کنید. ROI به معنای اندازه گیری بازگشت سرمایه در تحلیل کمپین تبلیغاتی است. ROI می تواند یک رقم پولی آشکار در کمپین تبلیغاتی باشد. به عنوان مثال, ممکن است یک تبلیغ در یک صفحه فروش اجرا کنید و ببینید دقیقا چقدر در مقایسه با درآمدتان چقدر هزینه کرده اید. اما ROI نیز می تواند غیر پولی باشد. به عنوان مثال, ممکن است یک تبلیغ برای ثبت نام در برنامه پاداش مشتری خود اجرا کرده باشید. این کمپین ممکن است تأثیر مستقیمی بر درآمد نداشته باشد، اما میتوانید با اختصاص یک مقدار به هر سرنخ, نتایج خود را با ROI مرتبط کنید.
با سیستم های داده تحلیل کمپین تبلیغاتی, می توانید در حین اجرای کمپین های بازاریابی در مورد مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید از سیستم های ردیابی برای شناسایی ویژگی افرادی که بیشتر در کمپین های شما نقش دارند استفاده کنید و شروع به هدف قرار دادن بزرگترین مخاطبان خود کنید. به عنوان مثال, اگر یک تبلیغ در فیس بوک اجرا می کنید, می توانید از ابزارهای گزارش دهی آنها استفاده کنید تا ببینید چه کسی روی تبلیغ شما کلیک کرده است. می توانید جنسیت, سن, مکان و سایر ویژگی های آن ها را ببینید که می تواند به شما کمک کند چه کسی را برای تبلیغات آینده هدف قرار دهید.
سخن پایانی
در این مقاله از آژانس تبلیغاتی نکسوس به بررسی کمپین تبلیغاتی و تحلیل آن پرداختیم. همچنین در این مقاله به چیستی و چگونگی انجام این کمپین ها پرداختیم. همچنین شما کاربر عزیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحلیل این نوع کمپین های تبلیغاتی با مشاوران آژانس تبلیغاتی نکسوس که بهترین مشاور کسب و کار در اصفهان است, ارتباط حاصل کنید.
انتخاب هدف تبلیغات با تو, اجرا با نکسوس …