هزینه کمپین تبلیغاتی
هزینه کمپین تبلیغاتی
آشنایی با هزینه کمپین تبلیغاتی
هزینه کمپین تبلیغاتی یکی از عوامل مهم شروع این نوع کمپین ها به شمار می رود. کمپین تبلیغاتی یک تبلیغ بازاریابی یا مجموعه ای از تبلیغات است که بخش های خاصی از مخاطبان را هدف قرار می دهد. هدف اصلی این کمپپین ها افزایش کاربران است. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به انتخاب کانال, استراتژی و تاکتیک بستگی دارد و این عوامل می توانند در هزینه این کمپین ها تاثیر گذار باشند. در ادامه با آژانس تبلیغات نکسوس به بررسی هزینه های کمپین تبلیغاتی خواهیم پرداخت.
اگر به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ و همچنین خدمات تولید محتوا هستید میتوانید به مجموعه نکسوس مراجعه فرمائید.
هزینه کمپین تبلیغاتی چیست ؟
قیمت کمپین تبلیغاتی برای یک برنامه بازاریابی موفق مهم است. بودجه تبلیغاتی شما مبلغی است که قصد دارید برای تبلیغات پولی برند یا محصولات خود در یک دوره زمانی خاص, مانند یک سال یا یک چهارم, هزینه کنید. کسب و کار ها از این بودجه برای پوشش هزینه های اجرای تبلیغات (معمولاً با کلیک یا نمایش اندازهگیری می شوند), طراحی و تولید خلاقیت های تبلیغاتی و سایر هزینه های مرتبط, مانند استخدام آژانس برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند.
تعرفه کمپین تبلیغاتی شما می تواند بر نوع کمپین هایی که برند شما ایجاد میکند و استراتژیهایی که برند شما اجرا میکند تاثیر بگذارد. کمپین های تبلیغاتی می توانند به شما کاربر عزیز کمک کنند تا موثرترین تاکتیک ها و بهترین استراتژی ها را برای کسب و کار خود کشف کنید. در اخر این کمپین ها بسیار برای کسب و کار شما سود آور می باشند.
چرا تعرفه کمپین تبلیغاتی مهم است ؟
تنظیم قیمت کمپین تبلیغاتی زود تر از موعد به شما امکان می دهد هزینه های خود را برای برنامه ریزی بلند مدت کسب و کار پیش بینی کنید. همچنین برنامه ریزی بودجه به شما این امکان را می دهد که در مورد مقیاس تبلیغات خود و تعداد کانال ها, اندازه مخاطبان, طول کمپین و موارد دیگر آگاه باشید.
بدون تصمیم گیری در مورد بودجه از قبل, ممکن است خطر از دست دادن تعرفه کمپین تبلیغاتی, صرف بیش از حد برای تبلیغات یا عدم بودجه کافی برای تبلیغات را داشته باشید. هر دو به طور بالقوه می توانند توانایی رشد کسب و کار شما را محدود کنند.
چگونه هزینه کمپین تبلیغاتی را تعیین کنید؟
برای تعیین قیمت کمپین تبلیغاتی خود, با تصمیم گیری در مورد اهداف بازاریابی خود شروع کنید. این اهداف باید از استراتژی بازاریابی کسب و کار شما حمایت کند و می تواند از افزایش آگاهی یا توجه تا ایجاد خرید های تکراری یا وفاداری به برند متغیر باشد. اهداف شما با اطلاع رسانی در مورد انتخاب هایی مانند کانال های تبلیغاتی که استفاده می کنید یا نوع و اندازه مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید, بر بودجه تبلیغات شما تأثیر می گذارد. دو مفهوم مهم در ایجاد بودجه تبلیغاتی برنامه ریزی رسانه و خرید رسانه است.
برنامه ریزی رسانه ای زمینه را برای کمپین تبلیغاتی شما فراهم می کند و فرآیندی است که توسط آن کانال ها و قالب های تبلیغاتی را انتخاب می کنید و در مورد عواملی مانند مخاطبان و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تصمیم می گیرید. خرید رسانه, که پس از تنظیم برنامه رسانهای خود اتفاق میافتد, مرحلهای است که در کانالهای تبلیغاتی (رسانه ها) قرار میگیرید که به بهترین وجه اهداف شما را در چارچوب بودجه شما برآورده می کند. طرح رسانه ای شما و در نتیجه هزینه کمپین تبلیغاتی شما باید با تحقیق مشخص شود.
چه چیزی را در قیمت کمپین تبلیغاتی لحاظ می کنید ؟
قیمت کمپین تبلیغاتی شما باید شامل تمام هزینه های مرتبط با تبلیغات, از ابتدا تا انتها باشد. به عنوان مثال, تولید خلاقیت های تبلیغاتی شما شامل کپی, طراحی, تولید ویدئو و چاپ است. سپس هزینه توزیع آگهی در کانال انتخابی شما, از مدل های قیمت گذاری هزینه هر کلیک یا هزینه به ازای هر میلیون برای تبلیغات آنلاین تا هزینه پست برای تعرفه کمپین تبلیغاتی پستی مستقیم وجود دارد. همچنین باید منابع مورد نیاز دیگر مانند خرید نرم افزار یا استخدام آژانس را نیز در نظر بگیرید.
آیا قیمت کمپین تبلیغاتی همان هزینه بازاریابی است؟
هزینه کمپین تبلیغاتی شما بخشی از هزینه کلی بازاریابی شما خواهد بود که شامل سایر فعالیت های بازاریابی در کنار تبلیغات پولی مانند بازاریابی محتوا, بازاریابی تجربی, بازاریابی رسانه های اجتماعی و رویدادها می شود. این کمپین های بازاریابی بدون پرداخت باید از هزینه تبلیغاتی شما جدا باشد.
هزینه کمپین تبلیغاتی خوب چیست؟
هیچ فرمول جهانی برای محاسبه هزینه تبلیغاتی خوب وجود ندارد. بهترین هزینه تبلیغات هزینه ای است که با اولویت ها و اهداف بلند مدت کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. کانال های تبلیغاتی مختلف نرخ های متفاوتی را برای راه حل ها تعیین می کنند که به شما کمک می کند بهترین هزینه تبلیغاتی را برای کمپین خود تعیین کنید. شما همچنین باید مطمئن شوید که صاحبان مشاغل و سایر رهبران مربوطه همسو هستند و هزینه پیشنهادی شما را تایید می کنند. به عنوان مثال, تخصیص قیمت کمپین تبلیغاتی ممکن است بر اساس عوامل مختلفی مانند درآمد سالانه کسب و کار یا رتبه بندی اهداف تبلیغاتی شما از نظر اولویت های کلی کسب و کار باشد.
چگونه بر قیمت کمپین تبلیغاتی نظارت می کنید؟
شما با نظارت بر عملکرد تبلیغات بر بودجه تبلیغات خود نظارت می کنید. اینکه یک کمپین خوب عمل کند یا نه بستگی به اهداف شما دارد. هنگامی که اهداف خود را شناختید, می توانید متد هایی را انتخاب کنید که به ارزیابی عملکرد کمپین های تبلیغاتی شما کمک می کند. این کار مشخص می کند که روی کدام معیار ها باید تمرکز کنید.
برخی از معیار ها هزینه کمپین تبلیغاتی, مانند فروش منتسب به تبلیغات, در کوتاه مدت قابل نظارت و ارزیابی هستند. در اینجا دو نمونه از معیار های عملکرد بر اساس فروش آورده شده است که معمولاً برای ارزیابی قیمت کمپین تبلیغاتی استفاده می شوند.
اهداف کمپین های تبلیغاتی
اهداف تعرفه کمپین تبلیغاتی میتواند متنوع و گسترده باشد. هدف اصلی کمپین تبلیغاتی,افزایش فروش و سودآوری بیشتر است. در ادامه نیز چند هدف دیگر کمپین های تبلیغاتی را می توان ذکر کرد:
با توجه به هدف اصلی یعنی افزایش فروش,کمپین های تبلیغاتی در هر صنعت و در هر سطحی بهبود و رشد رقابتی را برای توسعه فعالیت های بیشتر در صنعت به همراه دارد و به همین دلیل حتما باید قیمت کمپین تبلیغاتی به صورت دقیق بررسی شود.
بررسی هزینه کمپین تبلیغاتی در آژانس تبلیغات نکسوس
در این مقاله از آژانس تبلیغات نکسوس به بررسی هزینه کمپین تبلیغاتی پرداختیم. همچنین به تمام جنبه های این هزینه نیز پرداختیم. کمپین تبلیغاتی با نشان دادن برتری بر رقبا و محصولات مشابه, خلق بازار کار جدید برای شرکت ها و سازمان های مختلف, جذب مشتریان جدید با در نظر گرفتن جذابیت های خاص در کمپین های تبلیغاتی و پرورش روند بازاریابی برای شكل دهی به استراتژی هایی برای جذب بازار و نوآوری بسیار پر کاربرد می باشد. شایان ذکر است شما کاربر عزیز برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با آژانس تبلیغات نکسوس تماس حاصل فرمایید. این مجموعه همچنین به ارائه خدمات طراحی اعم از طراحی ست اداری و … نیز میپردازد.
طراحی و تدوین انواع کمپین های تبلیغاتی هدفمند با بالاترین بازخورد متناسب با بودجه شما اتفاق می افتد . همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید و در چند گام , اهداف خود را عملی کنید