طراحی پوستر تبلیغاتی با گوشی ممکن است ؟!
ابزار های زیادی در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده می شود . بسیاری از طراحان هستند که طراحی پوستر تبلیغاتی با گوشی را به سیستم های طراحی ترجیح می دهند و این موضوع به دلیل محدودیت مالی یا حرفه ای اتفاق می افتد . طراحی با تلفن همراه اشکال نیست ! اما به هرحال محدودیت های زیادی را در این مسیر برای شما به ارمغان خواهد آورد ! محدودیت هایی که شاید کیفیت و جزئیات را دچار اشکال کند . برنامه هایی که برای طراحی پوستر تبلیغاتی با گوشی به شما پیشنهاد می کنیم شامل : کانوا – پیکسارت و اسپارک پوست هستند .چند نکته در ارتباط با طراحی پوستر تبلیغاتی :
1- به تیتر توجه کنید
شما چند ثانیه فرصت دارید تا با یک تیتر جذاب , مخاطب را به سمت هدف خود جذب کنید . در سه حالت تیتر شما افتضاح است ! اول اینکه تیتر ناخوانا باشد و مخاطب برای خواندن آن به زحمت بیوفتد . این مهم است که از فونت های خاص برای طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده کنید ولی به این معنا نیست که از فونت های بهره بگیرید که ناخوانا باشند . حالت دوم زمانی است محتوای تیتر سطحی گذر باشد ! یعنی مخاطب بدون اینکه با تیتر درگیر شود از کنار آن عبور کند .این حالت در زمانی اتفاق می افتد که یا تیتر بسیار ساده باشد و یا اینکه بسیار پیچیده نگارش شده باشد . اینجا است که وجود یک نویسنده تبلیغاتی یا کپی رایتر , اهمیت خود را در طراحی پوستر تبلیغاتی نشان می دهد . و حالت سوم شکست در زمانی اتفاق می افتد که تیتری وجود نداشته باشد !!!!
2- به بستر دقت کنید
این مهم است که در چه رسانه ای , پوستر تبلیغاتی منتشر شود ! درصورتی که پوستر تبلیغاتی شما نیازمند چاپ باشد , باید به ابعاد ان دقت کنید و کیفیت عکس ها و بزرگی متون را هم در نظر بگیرید! توجه کنید که CTA و نوشتن کال تو اکشن ( یعنی اقدامی که لازم است مخاطب بعد از دیدن بنر انجام دهد ) و همچنین راه های ارتباط , از اصلی ترین فاکتور های طراحی پوستر تبلیغاتی خوب است .
3- رنگ بندی و جزئیات را دقت کنید !
تاثیر رنگ و جزئیات در طراحی پوسترتبلیغاتی , در ارتباط با تاثیر بر ناخوداگاه و روان مخاطب در ارجحیت است . این موضوع نه تنها بر زیبایی پوستر تبلیغاتی شما تاثیر خواهد دشات ، بلکه می تواند شمارا به سریعترین شکل ممکن به هدف تبلیغاتی برساند ! توجه به جزئیات , الگو ها و رنگبندی در برندینگ سازمان هدف بسیار موثر است پس به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید .
4- جذابیت ایجاد کنید !
ایجاد کنتراست نوری , استفاده از علائم بصری برای نشان دادن اهداف بازاریابی و همچنین طراحی پوستر خلاقانه موجب می شود تا در ذهن مخاطب خود جای باز کنید .همانطور که گفته شد شما چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب هدف خود را شکار کنید . پس پیش از اینکه اقدام به طراحی پوستر تبلیغاتی کندی , تحقیقات خود را آغاز کنید و نمونه های موفق مختلف در زمینه های متفاوت را به دقت بررسی کنید ! گاهی ایجاد یک کنتراست نوری یا استفاده از تایپوگرافی به صورت خاص , می تواند تاثیر شگرفتی بر طرح شما گذارد.
5- سادگی ! سادگی ! سادگی !
وقتی اسم طراحی پوستر تبلیغاتی را می شنوید, ناخوداگاه یاد تیم های تبلیغاتی می افتید که درحال طراحی پوسترتبلیغاتی هستند که پر از جزئیات است! اما در واقعیت این کمی متفاوت است . پوستر تبلیغاتی موفق پوستری است که درواقع در عین سادگی و خلاقیت, پیام خود را بهخ مخاطب رسانده ! پس پوستر تبلیغاتی مینیمال را در مسیر راه خود قرار دهید .
خلاقیت و زیبایی را با اهداف کسب و کار هم مسیر کن, و نامش را تولید محتوای حرفه ای بگذار …