مدل های استراتژی کسب و کار
استراتژی های کسبوکار در اشکال و اندازهها هستند (به برخی از مثالها/منابع زیر مراجعه کنید) و میتوانند در عمق بسیار متفاوت باشند. با این حال, اکثر اسناد استراتژی عبارتند از:
ارزشهای اصلی
استراتژی های کسب و کار رهبران و بخش ها را در مورد اینکه چه کاری انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند، با در نظر گرفتن ارزش های اصلی سازمان راهنمایی می کند.
تخصیص منابع
به طور کلی، عنصر منبع یک طرح تجاری، تخصیص منابع موجود و همچنین محل منابع اضافی را پوشش می دهد. اکثر کسب و کارها به منابع مختلف، افراد، فناوری، منابع مالی و فیزیکی متکی هستند. داشتن تصویری واضح از این نیازها و نیازهای آینده، رهبران را قادر می سازد تا ببینند کجا منابع بیشتری برای دستیابی به اهداف خود اضافه کنند.
SWOT (نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدها)
برای هر استراتژی کسب و کار, درک نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدهای آن بسیار مهم است. این بخش اصلی هر استراتژی تجاری است و تضمین می کند که فروتنی و خودآگاهی وجود دارد. درک این موضوع به شناسایی مکان هایی که سازمان می تواند پیروز شود و زمینه هایی که باید در آینده به آنها رسیدگی شود کمک می کند.
اندازه گیری و تجزیه و تحلیل
اندازهگیری به شما کمک میکند تا با استراتژی هماهنگ بمانید، ضربالاجلها و اهداف تعیین کنید و به مواردی مانند نگرانیهای بودجه رسیدگی کنید. امروزه پلتفرم های داده و هوش تجاری نقش مهمی در این مرحله دارند.
چشم انداز و اهداف
یک استراتژی کسب و کار برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود طراحی شده است. عنصر چشم انداز یک جهت روشن برای کسب و کار فراهم می کند. این به شما اجازه می دهد تا دستورالعمل های تاکتیکی را در استراتژی های کسب و کار ایجاد کنید که چه وظایفی باید تکمیل شوند و کدام یک از منابع شما مسئول تکمیل آنها هستند.
خلاقیت و زیبایی را با اهداف کسب و کار هم مسیر کن, و نامش را تولید محتوای حرفه ای بگذار …